Procesy poznawcze [W3-PS-SM-PP-009]
semestr letni 2019/2020
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Procesy poznawcze [W3-PS-SM-PP-009] |
Zajęcia: |
semestr letni 2019/2020 [2019/2020L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Terminy i miejsca:
|
co drugi czwartek (nieparzyste), 8:00 - 9:30
sala 206 Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
co drugi czwartek (parzyste), 8:00 - 9:30
sala 202 Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 29 |
Limit miejsc: | 28 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Katarzyna Ślebarska |
Strona domowa grupy: | http://ip.us.edu.pl |
Literatura: |
Obowiązkowa: Nęcka E., Orzechowski J. i Szymura B. (2006) Psychologia poznawcza. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Dodatkowa: Sternberg R. (2001)Psychologia poznawcza.Warszawa: WSiP Strelau J. (2000)Psychologia, t. 2.Gdańsk: GWP Strelau J i Doliński D. (2008). Psychologia. Podręcznik Akademicki. Warszawa GWP, t.I Maruszewski, T. (2011). Psychologia poznania. Umysł i świat. Gdańsk: GWP |
Zakres tematów: |
Tematyka przedmiotu obejmuje problematykę procesów poznawczych człowieka (percepcja, wyobrażenia, myślenie i rozumowanie, uwaga, pamięć, uczenie się) kształtujących jego obraz świata i oddziałujących na podejmowane przez niego działania. Przekazywane treści obejmują: • Uwaga i jej funkcje • Kontrola poznawcza • Percepcja jako proces kierowania zachowaniem • Procesy pamięciowe • Teoria poziomów przetwarzania; Alternatywne modele pamięci • Czynności pamięciowe |
Metody dydaktyczne: |
dyskusja dydaktyczna, ekspozycja, eksperyment, opis, pokaz, prezentacja, symulacja |
Metody i kryteria oceniania: |
Warunki zaliczenia zajęć: - kolowium pisemne - przygotowanie, realizacja i omówienie wybranego eksperymentu (praca grupowa) - obecność - aktywność w czasie zajęć Kolokwium pisemne oceniane jest wg skali: do 2,9 niedostateczny 3-3,25 dostateczny 3,26-3,75 dostateczny plus 3,76-4,25 dobry 4,26-4,6 dobry plus 4,6-5 bardzo dobry Aby uzyskać pozytywna ocenę z kolokwium, student zobligowany jest do udzielenia min. 60% poprawnych odpowiedzi. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.