Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyczna nauka języka angielskiego [02-FL-JRT-S1-PNJA05] semestr zimowy 2019/2020
Ćwiczenia, grupa nr 3

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Praktyczna nauka języka angielskiego [02-FL-JRT-S1-PNJA05]
Zajęcia: semestr zimowy 2019/2020 [2019/2020Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 3 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 15:30 - 17:00
sala 2.14
Wydział Humanistyczny – Instytut Językoznawstwa (Sosnowiec, ul. Grota-Roweckiego 5) jaki jest adres?
każdy piątek, 9:45 - 11:15
sala 1.20
Wydział Humanistyczny – Instytut Językoznawstwa (Sosnowiec, ul. Grota-Roweckiego 5) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 6
Limit miejsc: 35
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Katarzyna Banaś-Sieradzka
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

•Eales, F. Oakes, S. 2015 Speakout upper-intermediate second edition. Pearson Education Limited

•Eales, F. Oakes, S. Harrison, L. 2015 Speakout upper-intermediate second edition workbook. Pearson Education Limited

Literatura uzupełniająca:

•Dooley, J. Evans, V. 1998. Grammarway 4. Express Publishing

•McCarthy, M. O`Dell, F. 2005. English Vocabulary in Use, upper-intermediate. Cambridge University Press

•McCarthy, M. O`Dell, F. 2002. English Idioms in Use. Cambridge University Press

•McCarthy, M. O`Dell, F. 2005. English Collocations in Use. Cambridge University Press.

•McCarthy, M. O`Dell, F. 2005. English Vocabulary in Use, upper-intermediate. Cambridge University Press

•Vince, M. 2008. Macmillan English Grammar in Context. Macmillan

•Materiały ze stron internetowych wydawnictw: Pearson, Oxford University Press, Macmillan, a także BBC, British Council i inne (artykuły on-line)

•Inne materiały: oryginalne teksty z czasopism, ulotki, rozkłady jazdy, instrukcje

•Dodatkowe materiały przygotowane przez prowadzącego

Zakres tematów:

•Rozmowa o tematach do dyskusji na pierwszym spotkaniu (kolokacje)

•Opisywanie charakteru ( cechy charakteru)

•Uczestniczenie w rozmowie – zadawanie pytań bezpośrednich

i pośrednich

•Rozmowa o sposobach uczenia się języków obcych

•Pisanie wiadomości na forum z poradami

•Wypowiadanie się na temat próbowania nowych rzeczy – sportu, jedzenia, hobby

•Rozmowa na temat doświadczeń życiowych (użycie czasu: Present perfect)

•Wyrażanie opinii na temat sposobów zdobywania informacji, uczestniczenie w rozmowie – uzyskiwanie i udzielanie informacji, odgrywanie minidialogów – uprzejme dowiadywanie się o coś

•Dyskusja na temat obecnie najważniejszych wydarzeń w kraju

•Utrwalenie słownictwa dotyczącego problemów, np. społecznych, zdrowotnych, klęsk żywiołowych,etc

•Słowotwórstwo rzeczowników (sufix: -tion/-ation, -ment, -ence, -ure)

•Opisywanie zdarzeń (zastosowanie czasów: Present Perfect oraz Present Perfect Continuous)

•Użycie strony biernej (Passive voice)do opisywania zastosowania technologii w życiu codziennym

•Rozmowa o sytuacjach, w których piszemy list z zażaleniem, pisanie listu z zażaleniem

•Wyrażanie opinii, zgadzanie się/niezgadzanie się z opinią rozmówcy, (przymiotniki wyrażające opinię np. outrageous, illegal)

•Wypowiadanie się na temat tradycyjnych ról kobiet i mężczyzn

•Przygotowanie i prezentacja wypowiedzi na wybrany temat (Pros and cons)

•Opisywanie zdarzeń z przeszłości (czasy stosowane w narracji : Past Simple, Past Continuous, Past Perfect Simple, Past Perfect Continuous)

•Wyrażanie żalu lub życzenia (I wish/If Only)

•Czasowniki złożone (Multi-word verbs)

•Rozmowa na temat ulubionych gatunków literackich, wyrażanie i uzasadnianie upodobań i preferencji, opowiadanie treści wybranego filmu opartego na książce

•Wyrażanie i uzasadnianie opinii na temat sposobów spędzania czasu wolnego, pisanie rozprawki wyrażającej opinię

•Stosowanie konstrukcji wyrażających obecne i przeszłe zwyczaje (konstrukcje used to/would, czas Present Continuous + always, will + bezokolicznik, czas Present Continuous + always)

•Powtórzenie i utrwalenie słownictwa dotyczącego podróżowania i turystyki (zastosowanie rzeczowników niepoliczalnych, rzeczowników występujących w liczbie mnogiej), rozmowa na temat preferencji dotyczących spędzania wakacji

•Utrwalenie słownictwa związanego ze sportem, rozmowa na temat zainteresowań i hobby,

•Pisanie rozprawki wyrażającej opinię, łączniki używane w rozprawkach (To start with, In addition to this, In conclusion, etc)

•Sposoby wyrażania przyszłości: Present Continuous, be going to/be planning to/be hoping to, Future Simple, might/could + bezokolicznik, be due to, be likely/unlikely to

•Opisywanie zasad gry, opisywanie działania i procedur postępowania, teleturnieje i konkursy, wyjaśnianie jak coś działa oraz jak się coś wykonuje

•Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach.

•Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video.

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikatywnej metody nauczania i metody łączone, z pisemną i ustną informacją zwrotną, z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji).

Liczba godzin dydaktycznych (kontaktowych): 60 godz.

Liczba godzin pracy własnej studenta: 60 godz.

Opis pracy własnej studenta:

Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi lub materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających.

Metody i kryteria oceniania:

Ciągłe ocenianie (continuous assessment), aktywne uczestnictwo w zajęciach, oceny pozytywne z testów, prac pisemnych, odpowiedzi ustnych, prezentacji

Ocena bdb – wypowiedzi ustne i pisemne studenta są poprawne gramatycznie, wyczerpujące, oddające pełny zakres umiejętności i wiedzy. Student w 100% opanował materiał przewidziany w danym semestrze.

Ocena db – student wykazuje się umiejętnościami w stopniu obejmującym 80% przewidzianego materiału, tzn.: w wypowiedziach ustnych i pisemnych mogą wystąpić nieliczne błędy, które nie utrudniają komunikacji. Potrafi samodzielnie poprawić własne błędy.

Ocena dst - student powinien wykazać się umiejętnościami w stopniu dostatecznym - ok. 65%. Potrafi wykonać typowe ćwiczenia o średnim stopniu trudności. Wypowiada się i pisze z licznymi błędami - utrudniają one, ale nie uniemożliwiają komunikacji.

Ocena ndst – student nie opanował wiadomości i umiejętności nawet w minimalnym stopniu (< 65%). Nie zaliczył prac pisemnych i ustnych, nie jest w stanie wykonać ćwiczeń o małym stopniu trudności

Skala ocen:

100-93% = bdb (bardzo dobry)

92-86% = db+ (plus dobry)

85-79% = db (dobry)

78-72% = dst+ (plus dostateczny)

71-65% = dst (dostateczny)

64% i mniej = ndst (niedostateczny)

Uwagi:

Studenci V sem. /stacjon. I st./ - specjaln. j. ros., progr. tłumaczeniowy (B2)

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)