Praktyczna nauka języka angielskiego [02-FL-JRT-S1-PNJA05]
semestr zimowy 2019/2020
Ćwiczenia,
grupa nr 3
Przedmiot: | Praktyczna nauka języka angielskiego [02-FL-JRT-S1-PNJA05] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2019/2020 [2019/2020Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
Terminy i miejsca:
|
każdy wtorek, 15:30 - 17:00
sala 2.14 Wydział Humanistyczny – Instytut Językoznawstwa (Sosnowiec, ul. Grota-Roweckiego 5) jaki jest adres?
każdy piątek, 9:45 - 11:15
sala 1.20 Wydział Humanistyczny – Instytut Językoznawstwa (Sosnowiec, ul. Grota-Roweckiego 5) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 6 |
Limit miejsc: | 35 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Katarzyna Banaś-Sieradzka |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: •Eales, F. Oakes, S. 2015 Speakout upper-intermediate second edition. Pearson Education Limited •Eales, F. Oakes, S. Harrison, L. 2015 Speakout upper-intermediate second edition workbook. Pearson Education Limited Literatura uzupełniająca: •Dooley, J. Evans, V. 1998. Grammarway 4. Express Publishing •McCarthy, M. O`Dell, F. 2005. English Vocabulary in Use, upper-intermediate. Cambridge University Press •McCarthy, M. O`Dell, F. 2002. English Idioms in Use. Cambridge University Press •McCarthy, M. O`Dell, F. 2005. English Collocations in Use. Cambridge University Press. •McCarthy, M. O`Dell, F. 2005. English Vocabulary in Use, upper-intermediate. Cambridge University Press •Vince, M. 2008. Macmillan English Grammar in Context. Macmillan •Materiały ze stron internetowych wydawnictw: Pearson, Oxford University Press, Macmillan, a także BBC, British Council i inne (artykuły on-line) •Inne materiały: oryginalne teksty z czasopism, ulotki, rozkłady jazdy, instrukcje •Dodatkowe materiały przygotowane przez prowadzącego |
Zakres tematów: |
•Rozmowa o tematach do dyskusji na pierwszym spotkaniu (kolokacje) •Opisywanie charakteru ( cechy charakteru) •Uczestniczenie w rozmowie – zadawanie pytań bezpośrednich i pośrednich •Rozmowa o sposobach uczenia się języków obcych •Pisanie wiadomości na forum z poradami •Wypowiadanie się na temat próbowania nowych rzeczy – sportu, jedzenia, hobby •Rozmowa na temat doświadczeń życiowych (użycie czasu: Present perfect) •Wyrażanie opinii na temat sposobów zdobywania informacji, uczestniczenie w rozmowie – uzyskiwanie i udzielanie informacji, odgrywanie minidialogów – uprzejme dowiadywanie się o coś •Dyskusja na temat obecnie najważniejszych wydarzeń w kraju •Utrwalenie słownictwa dotyczącego problemów, np. społecznych, zdrowotnych, klęsk żywiołowych,etc •Słowotwórstwo rzeczowników (sufix: -tion/-ation, -ment, -ence, -ure) •Opisywanie zdarzeń (zastosowanie czasów: Present Perfect oraz Present Perfect Continuous) •Użycie strony biernej (Passive voice)do opisywania zastosowania technologii w życiu codziennym •Rozmowa o sytuacjach, w których piszemy list z zażaleniem, pisanie listu z zażaleniem •Wyrażanie opinii, zgadzanie się/niezgadzanie się z opinią rozmówcy, (przymiotniki wyrażające opinię np. outrageous, illegal) •Wypowiadanie się na temat tradycyjnych ról kobiet i mężczyzn •Przygotowanie i prezentacja wypowiedzi na wybrany temat (Pros and cons) •Opisywanie zdarzeń z przeszłości (czasy stosowane w narracji : Past Simple, Past Continuous, Past Perfect Simple, Past Perfect Continuous) •Wyrażanie żalu lub życzenia (I wish/If Only) •Czasowniki złożone (Multi-word verbs) •Rozmowa na temat ulubionych gatunków literackich, wyrażanie i uzasadnianie upodobań i preferencji, opowiadanie treści wybranego filmu opartego na książce •Wyrażanie i uzasadnianie opinii na temat sposobów spędzania czasu wolnego, pisanie rozprawki wyrażającej opinię •Stosowanie konstrukcji wyrażających obecne i przeszłe zwyczaje (konstrukcje used to/would, czas Present Continuous + always, will + bezokolicznik, czas Present Continuous + always) •Powtórzenie i utrwalenie słownictwa dotyczącego podróżowania i turystyki (zastosowanie rzeczowników niepoliczalnych, rzeczowników występujących w liczbie mnogiej), rozmowa na temat preferencji dotyczących spędzania wakacji •Utrwalenie słownictwa związanego ze sportem, rozmowa na temat zainteresowań i hobby, •Pisanie rozprawki wyrażającej opinię, łączniki używane w rozprawkach (To start with, In addition to this, In conclusion, etc) •Sposoby wyrażania przyszłości: Present Continuous, be going to/be planning to/be hoping to, Future Simple, might/could + bezokolicznik, be due to, be likely/unlikely to •Opisywanie zasad gry, opisywanie działania i procedur postępowania, teleturnieje i konkursy, wyjaśnianie jak coś działa oraz jak się coś wykonuje •Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. •Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video. |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikatywnej metody nauczania i metody łączone, z pisemną i ustną informacją zwrotną, z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji). Liczba godzin dydaktycznych (kontaktowych): 60 godz. Liczba godzin pracy własnej studenta: 60 godz. Opis pracy własnej studenta: Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi lub materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ciągłe ocenianie (continuous assessment), aktywne uczestnictwo w zajęciach, oceny pozytywne z testów, prac pisemnych, odpowiedzi ustnych, prezentacji Ocena bdb – wypowiedzi ustne i pisemne studenta są poprawne gramatycznie, wyczerpujące, oddające pełny zakres umiejętności i wiedzy. Student w 100% opanował materiał przewidziany w danym semestrze. Ocena db – student wykazuje się umiejętnościami w stopniu obejmującym 80% przewidzianego materiału, tzn.: w wypowiedziach ustnych i pisemnych mogą wystąpić nieliczne błędy, które nie utrudniają komunikacji. Potrafi samodzielnie poprawić własne błędy. Ocena dst - student powinien wykazać się umiejętnościami w stopniu dostatecznym - ok. 65%. Potrafi wykonać typowe ćwiczenia o średnim stopniu trudności. Wypowiada się i pisze z licznymi błędami - utrudniają one, ale nie uniemożliwiają komunikacji. Ocena ndst – student nie opanował wiadomości i umiejętności nawet w minimalnym stopniu (< 65%). Nie zaliczył prac pisemnych i ustnych, nie jest w stanie wykonać ćwiczeń o małym stopniu trudności Skala ocen: 100-93% = bdb (bardzo dobry) 92-86% = db+ (plus dobry) 85-79% = db (dobry) 78-72% = dst+ (plus dostateczny) 71-65% = dst (dostateczny) 64% i mniej = ndst (niedostateczny) |
Uwagi: |
Studenci V sem. /stacjon. I st./ - specjaln. j. ros., progr. tłumaczeniowy (B2) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.