Praktyczna nauka języka angielskiego [02-FL-RA-S1-PNJA03]
semestr zimowy 2019/2020
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Praktyczna nauka języka angielskiego [02-FL-RA-S1-PNJA03] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2019/2020 [2019/2020Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Terminy i miejsca:
|
każdy wtorek, 11:30 - 13:00
(sala nieznana)
każda środa, 15:30 - 17:00
sala 3.24 Wydział Humanistyczny – Instytut Językoznawstwa (Sosnowiec, ul. Grota-Roweckiego 5) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 3 |
Limit miejsc: | 35 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Jadwiga Nabielska |
Literatura: |
Literatura obowiązująca: Grace,A., Acklam, R., 2011. New Total English, Upper Intermediate, Course book,Pearson Longman •Foley, M., 2011, New Total English, Upper Intermediate Workbook, Pearson Longman Literatura uupełniająca: • Dooley, J. Evans, V. 1998. Grammarway 3. Express Publishing •Gairns, R. Redman, S. 2008. Oxford Word Skills-intermediate. Oxford University Press •McCarthy, M. O`Dell, F. 2002. English Idioms in Use. Cambridge University Press •McCarthy, M. O`Dell, F. 2005. English Collocations in Use. Cambridge University Press. • Vince, M. 2008. Macmillan English Grammar in Context-intermediate. Macmillan • Materiały ze stron internetowych wydawnictw: Pearson, Oxford University Press, Macmillan, a także BBC, British Council i inne (artykuły on-line) • Inne materiały: oryginalne teksty z czasopism, ulotki, rozkłady jazdy, instrukcje • Dodatkowe materiały przygotowane przez prowadzącego |
Zakres tematów: |
•Dyskusja na temat ryzyka towarzyszącego ludziom w różnych sytuacjach życiowych. Określanie ryzyka realnego i wyimaginowanego •Czytanie tekstu ‘ One woman`s determination’ omówienie tekstu, udzielanie odpowiedzi na pytania szczegółowe, wyrażanie swojej opinii o Ellen MacArthur •Zastosowanie struktur zdań warunkowych •Wykorzystanie wyrażen czasownikowych: put up with, face challenge, campaign for, put effort into, deal with •Słuchanie dialogu na temat ryzyka, parafrazowanie wypowiedzi z zastosowaniem if •Dyskusja na temat różnych sportów i związanego z tym ryzyka • Ćwiczenia leksykalne dot. sportu: wyposażenia i stroju sportowego • Ćwiczenia gramatyczne – wyrażanie rady i pozwolenia za pomocą wyrażenia if I were you, could you…, weren`t allowed to • Opisywanie ulubionych fimów ( ocena scenariusza, reżyserii, obsady, etc.) • wyrażanie opinii na temat Clint`a Eastwood`a , udzielanie odpowiedzi na pytania ogólne i szczegółowe • Ćwiczenia gramatyczne – zastosowanie emfazy w parafrazach, dialogach itp. • Cwiczenia leksykalno-gramatyczne: find out, fall out with, sort out, określanie odległości, wymiarów • Przeszłość vs teraźniejszość – opisywanie najlepszych momentów z życia, praca w parach • Lektura teksu A life without money – dyskusja: co ma sens w życiu człowieka • Przeszłość wyrażana za pomocą used to, get used to, would • Ćwiczenia leksykalne - opisywanie osób – zastosowanie idiomów: a cold fish, a loner, a high-flyer, a pain in the neck • Dyskusja w grupach- co nas smuci, co nas cieszy, czego żałujemy • Opisywanie uczuć, emocji. Lektura tekstu: The memory box. Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video. |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikatywnej metody nauczania i metody łączone, z pisemną i ustną informacją zwrotną, z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji). Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikatywnej metody nauczania i metody łączone, z pisemną i ustną informacją zwrotną, z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji) Liczba godzin pracy własnej studenta: 90h. Opis pracy własnej studenta: Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi lub innymi materiałami. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ciągłe ocenianie (continuous assessment), aktywne uczestnictwo w zajęciach, oceny pozytywne z testów, prac pisemnych, odpowiedzi ustnych, prezentacji Ocena bdb – wypowiedzi ustne i pisemne studenta są poprawne gramatycznie, wyczerpujące, oddające pełny zakres umiejętności i wiedzy. Student w 90% - 100% opanował materiał zrealizowany w danym semestrze. Ocena db – student wykazuje się umiejętnościami w stopniu obejmującym 80% zrealizowanego materiału, tzn.: w wypowiedziach ustnych i pisemnych mogą wystąpić nieliczne błędy, które nie utrudniają komunikacji. Potrafi samodzielnie poprawić własne błędy. Ocena dst - student powinien wykazać się umiejętnościami w stopniu dostatecznym - ok. 65% zrealizowanego materiału. Potrafi wykonać typowe ćwiczenia o średnim stopniu trudności. Wypowiada się i pisze z licznymi błędami - utrudniają one, ale nie uniemożliwiają komunikacji. Ocena ndst – student nie opanował zrealizowanego materiału nawet w minimalnym stopniu (< 65%). Nie zaliczył prac pisemnych i ustnych, nie jest w stanie wykonać ćwiczeń o małym stopniu trudności. Skala ocen: 100-93% = bdb (bardzo dobry) 92-86% = db+ (plus dobry) 85-79% = db (dobry) 78-72% = dst+ (plus dostateczny) 71-65% = dst (dostateczny) 64% i mniej = ndst (niedostateczny) |
Uwagi: |
Studenci III sem. /stacjon. I st./ - specjaln. języki stosowane: j.ros. z j.ang. (B2.2) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.