Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyczna nauka języka angielskiego [02-FL-RWT-S1-PNJA03] semestr zimowy 2019/2020
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Praktyczna nauka języka angielskiego [02-FL-RWT-S1-PNJA03]
Zajęcia: semestr zimowy 2019/2020 [2019/2020Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 8:00 - 9:30
sala 3.24
Wydział Humanistyczny – Instytut Językoznawstwa (Sosnowiec, ul. Grota-Roweckiego 5) jaki jest adres?
każdy wtorek, 13:45 - 15:15
sala 2.14
Wydział Humanistyczny – Instytut Językoznawstwa (Sosnowiec, ul. Grota-Roweckiego 5) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 9
Limit miejsc: 35
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Jadwiga Nabielska
Literatura:

Literatura obowiązkowa: Grace,A., Acklam, R., 2011. New Total English, Upper Intermediate, Course book,Pearson Longman

•Foley, M., 2011, New Total English, Upper Intermediate Workbook, Pearson Longman

Literatura uzupełniająca: • Dooley, J. Evans, V. 1998. Grammarway 3. Express Publishing

•Gairns, R. Redman, S. 2008. Oxford Word Skills-intermediate. Oxford University Press

•McCarthy, M. O`Dell, F. 2002. English Idioms in Use. Cambridge University Press

•McCarthy, M. O`Dell, F. 2005. English Collocations in Use. Cambridge University Press.

•Vince, M. 2008. Macmillan English Grammar in Context-intermediate. Macmillan

•Materiały ze stron internetowych wydawnictw: Pearson, Oxford University Press, Macmillan, a także BBC, British Council i inne (artykuły on-line)

•Inne materiały: oryginalne teksty z czasopism, ulotki, rozkłady jazdy, instrukcje

• Dodatkowe materiały przygotowane przez prowadzącego

Zakres tematów:

•Dyskusja na temat ryzyka towarzyszącego ludziom w różnych sytuacjach życiowych. Określanie ryzyka realnego i wyimaginowanego

•Czytanie tekstu ‘ One woman`s determination’ omówienie tekstu, udzielanie odpowiedzi na pytania szczegółowe, wyrażanie swojej opinii o Ellen MacArthur

•Zastosowanie struktur zdań warunkowych

•Wykorzystanie wyrażen czasownikowych: put up with, face challenge, campaign for, put effort into, dea with

•Słuchanie dialogu na temat ryzyka, parafrazowanie wypowiedzi z zastosowaniem if

•Dyskusja na temat różnych sportów i związanego z tym ryzyka

•Ćwiczenia leksykalne dot. sportu: wyposażenia i stroju sportowego

•Ćwiczenia gramatyczne – wyrażanie rady i pozwolenia za pomocą wyrażenia if I were you, could you…, weren`t allowed to

•Opisywanie ulubionych fimów ( ocena scenariusza, reżyserii, obsady, etc.)

•wyrażanie opinii na temat Clint`a Eastwood`a , udzielanie odpowiedzi na pytania ogólne i szczegółowe

•Ćwiczenia gramatyczne – zastosowanie emfazy w parafrazach, dialogach itp.

•Cwiczenia leksykalno-gramatyczne: find out, fall out with, sort out, określanie odległości, wymiarów

•Przeszłość vs teraźniejszość – opisywanie najlepszych momentów z życia, praca w parach

•Lektura teksu A life without money – dyskusja: co ma sens w życiu człowieka

•Przeszłość wyrażana za pomocą used to, get used to, would

•Ćwiczenia leksykalne - opisywanie osób – zastosowanie idiomów: a cold fish, a loner, a high-flyer, a pain in the neck

•Dyskusja w grupach- co nas smuci, co nas cieszy, czego żałujemy

•Opisywanie uczuć, emocji. Lektura tekstu: The memory box.

Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach.

Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video.

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikatywnej metody nauczania i metody łączone, z pisemną i ustną informacją zwrotną, z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość.

Metody i kryteria oceniania:

Ciągłe ocenianie (continuous assessment). Aktywne uczestnictwo w zajęciach, oceny pozytywne z testów, prac pisemnych, odpowiedzi ustnych, prezentacji

Ocena bdb – wypowiedzi ustne i pisemne studenta są poprawne gramatycznie, wyczerpujące, oddające pełny zakres umiejętności i wiedzy. Student w 90% - 100% opanował materiał zrealizowany w danym semestrze.

Ocena db – student wykazuje się umiejętnościami w stopniu obejmującym 80% zrealizowanego materiału, tzn.: w wypowiedziach ustnych i pisemnych mogą wystąpić nieliczne błędy, które nie utrudniają komunikacji. Potrafi samodzielnie poprawić własne błędy.

Ocena dst - student powinien wykazać się umiejętnościami w stopniu dostatecznym - ok. 65% zrealizowanego materiału. Potrafi wykonać typowe ćwiczenia o średnim stopniu trudności. Wypowiada się i pisze z licznymi błędami - utrudniają one, ale nie uniemożliwiają komunikacji.

Ocena ndst – student nie opanował zrealizowanego materiału nawet w minimalnym stopniu (< 65%). Nie zaliczył prac pisemnych i ustnych, nie jest w stanie wykonać ćwiczeń o małym stopniu trudności.

Skala ocen:

100-93% = bdb (bardzo dobry)

92-86% = db+ (plus dobry)

85-79% = db (dobry)

78-72% = dst+ (plus dostateczny)

71-65% = dst (dostateczny)

64% i mniej = ndst (niedostateczny)

Uwagi:

Studenci III semestru /stacjon. I st./ - specjaln. j. rosyjski w turystyce (B2.1)

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)