Język obcy 4 [09-OF-N1-LANG4]
semestr letni 2019/2020
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Język obcy 4 [09-OF-N1-LANG4] |
Zajęcia: |
semestr letni 2019/2020 [2019/2020L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
co druga niedziela (parzyste), 16:30 - 18:00
sala 2.07 Szkoła Filmowa im. Krzysztofa Kieślowskiego (Katowice, ul. Pawła 3) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 17 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Egzamin z modułu |
Prowadzący: | Lucyna Niedobecka |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: - Clare A., Wilson JJ “Speakout Intermediate Student’s Book 2nd Edition”, Pearson, 2015 Literatura uzupełniająca: - Clare A., Wilson JJ, Dimond-Bayir S. “Speakout Intermediate Workbook 2nd Edition”, Pearson 2015 - Swan M., Walters C. „Oxford English Grammar Course” , OUP - dodatkowe materiały przygotowane przez lektora |
Zakres tematów: |
1. Poszerzenie słownictwa związanego z odnoszeniem sukcesów (master a skill, be a high achiever, be world-class at sth), rozmowa o sławnych osobach i ich sukcesie na podstawie tekstu słuchanego „The Secret of Success”. 2. Opisywanie doświadczeń życiowych z zastosowaniem czasów Present Perfect Simple i Present Perfect Continuous oraz wyrażeń czasownikowych takich jak: cope with, rely on, pay attention to. 3. Opisywanie nowinek technologicznych; słowotwórstwo - przyrostki charakterystyczne dla rzeczowników ( - ment, -ation, -ness). 4. Wypowiadanie się na temat umiejętności – na podstawie tekstów „The human computer” i „The human camera”, poszerzenie zasobu słownictwa związanego z tematem (be gifted at sth, have an aptitude for sth, skillful, hopeless). 5. Wyrażanie umiejętności przeszłych i teraźniejszych z użyciem czasowników modalnych (can/could) oraz zwrotów be able to, manage to, succeed in. 6. „Are you qualified?” - rozmowa na temat posiadanych kwalifikacji; wyrażanie i uzasadnianie opinii na temat najodpowiedniejszych osób do podanych zawodów. 7. Rozmowa o sąsiadach i relacjach międzyludzkich na podstawie tekstu „Neighbours”; poszerzenie zasobów słownictwa dot. relacji międzyludzkich (np. mind your own business, get on my nerves, be a nuisance); właściwe zastosowanie przedimków: określonego, nieokreślonego, zerowego oraz określników ilościowych (quantifiers). 8. Rozmowa na temat najciekawszych stron internetowych; wyrażanie i uzasadnianie opinii na temat portali społecznościowych z zastosowaniem zdań przydawkowych (defining and non-defining relative clauses). 9. Powtórzenie i utrwalenie wiadomości. • Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. • Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video. |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. Liczba godzin dydaktycznych (kontaktowych): 30 Liczba godzin pracy własnej studenta: 30 Opis pracy własnej studenta: Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie: Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej (łączna liczba usprawiedliwionych i nieusprawiedliwionych nieobecności) skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z minimum 2 testów na semestr (umiejętnościowych i wiedzowych) (waga 2), - z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych (waga 1), - z krótkich sprawdzianów leksykalnych (waga 1), - innych form pracy własnej studenta. Skala ocen: 90 – 100% = bdb (bardzo dobry) 84 – 89% = db + (dobry plus) 75 – 83% = db (dobry) 69 – 74% = dst + (dostateczny plus) 60 – 68% = dst (dostateczny) 0 – 59% = ndst (niedostateczny) Egzamin: Opanowanie materiału gramatyczno-leksykalnego oraz nabycie sprawności językowych określonych w treściach zajęć wszystkich 4 modułów „Język obcy”. Kryteria oceny: Oceną końcową egzaminu jest ocena z testu pisemnego. Egzamin pisemny ( test ), zgodny ze wzorcem egzaminu końcowego przyjętym w SPNJO, zawiera następujące elementy 1.Rozumienie tekstu słuchanego 2.Rozumienie tekstu pisanego 3.Leksyka 4.Gramatyka 5.Komunikacja 6.Krótka wypowiedź pisemna Skala ocen: 90-100% = bdb ( bardzo dobry) 84-89% = db+ ( dobry plus) 75-83% = db ( dobry) 69-74% = dst+ ( dostateczny plus) 60-68% = dst ( dostateczny) 0-59%= ndst ( niedostateczny) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.