Praktyczna nauka języka hiszpańskiego II [W1-FNHT-S2-PNJH-2]
semestr letni 2019/2020
Ćwiczenia 2,
grupa nr 1
Przedmiot: | Praktyczna nauka języka hiszpańskiego II [W1-FNHT-S2-PNJH-2] |
Zajęcia: |
semestr letni 2019/2020 [2019/2020L]
(zakończony)
Ćwiczenia 2 [C2], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każda środa, 11:30 - 13:00
sala 2.47 Wydział Humanistyczny – Instytut Językoznawstwa (Sosnowiec, ul. Grota-Roweckiego 5) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 24 |
Limit miejsc: | 40 |
Prowadzący: | Magdalena Sędek |
Literatura: |
Aragonés L., Palencia R., Gramática de uso del español. Teoría y práctica. C1-C2. Ediciones SM, Madrid, 2010. Borrego J., Asebcio J.G., Prieto E., Aspectos de sintaxis del español, Santillana, Salamanca, 2000. Busquets L., Bonzi L., Ejercicios gramaticales de español. Verbum, Madrid, 1996. Chamorro M.D. et al., El ventilador. Curso de español de nivel superior. Difusión, Barcelona, 2006. Gálvez D., Gálvez N., Quintana L., Dominio: curso de perfeccionamiento. Edelsa, Madrid, 2008. García Santos J.F., Sintaxis del español. Nivel de perfeccionamiento. Santillana, Salamanca, 1993. Merlo Álvarez R., Núñez Cabezas E.A., Prácticas de lengua española, Nivel Medio y Superior. VG Ediciones, Málaga, 2002. Miquel López L., Sans Baulenas N., ¿A que no sabes... ? Curso de perfeccionamiento de español para extranjeros, Edelsa, Madrid, 1998. Moreno C., Curso superior de español. SGEL, Madrid, 1991. Moreno C., Temas de gramática con ejercicios prácticos. Nivel superior. SGEL, Madrid, 2008. Sastre Ruano M.A., El Subjuntivo en español, Colegio de España, Salamanca, 1997. |
Zakres tematów: |
1. Verbos de cambio - konsolidacja. 2. Pronombres de relativo. 3. Preposiciones. 4. Verbos con preposición. 5. Verbos con preposición - cambios de significado. 6. Artículos – konsolidacja. |
Metody dydaktyczne: |
Omówienie poszczególnych zagadnień w formie teoretycznej. Rozwiązywanie ćwiczeń gramatycznych: uzupełnianie luk, wybieranie poprawnej opcji, przekształcanie zdań. Analiza używanych form, uzasadnianie wyboru odpowiednich form gramatycznych. Praca indywidualna i w grupach. |
Metody i kryteria oceniania: |
1. Uczestnictwo w zajęciach jest obowiązkowe. Dopuszcza się dwie nieusprawiedliwione nieobecności Studenta w semestrze. Podstawą usprawiedliwienia nieobecności na zajęciach jest zwolnienie lekarskie lub inny stosowny dokument okazany Prowadzącemu najpóźniej na pierwszych zajęciach po ustaniu przyczyny nieobecności. 2. Weryfikacja efektów kształcenia w trakcie semestru następuje poprzez przeprowadzenie kolokwiów obejmujących poszczególne zagadnienia gramatyczne. Student ma prawo maksymalnie do dwóch popraw każdego niezaliczonego kolokwium. Nieusprawiedliwiona nieobecność na kolokwium jest równoznaczna z oceną niedostateczną. W przypadku obecności usprawiedliwionej, termin podejścia do kolokwium wyznacza Studentowi Prowadzący. Stosuje się następującą skalę ocen kolokwiów śródsemestralnych: 75% - 80%: dostateczny (3) 80,5% - 85%: dostateczny plus (3.5) 85,5% - 90%: dobry (4) 90,5% - 95%: dobry plus (4.5) 95,5% - 100%: bardzo dobry (5) 3. Warunkiem zaliczenia jest ostateczne uzyskanie pozytywnej oceny z każdego kolokwium cząstkowego. Ocenę zaliczeniową stanowi średnia arytmetyczna z poszczególnych ocen uzyskanych w ciągu semestru. Ocenę oblicza się zgodnie z zasadą: do 3,25: dostateczny (3) 3,26 - 3,75: dostateczny plus (3.5) 3,76 - 4,25: dobry (4) 4,26 - 4,75: dobry plus (4.5) od 4,76: bardzo dobry (5) |
Uwagi: |
gramatyka praktyczna język hiszpański - studia drugiego stopnia, stacjonarne - I rok, 2 semestr |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.