Język francuski - poziom początkujący [31-ST-L30-FRAN-A1.4E]
semestr letni 2019/2020
lektorat,
grupa nr 2
Przedmiot: | Język francuski - poziom początkujący [31-ST-L30-FRAN-A1.4E] |
Zajęcia: |
semestr letni 2019/2020 [2019/2020L]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy wtorek, 8:00 - 9:30
sala 354-355 Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych (Katowice, ul. Bankowa 14) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 17 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu |
Prowadzący: | Bożena Czekańska-Mirek |
Literatura: |
Podręcznik “Alter Ego A1+”, Catherine Hugo, Véronique M. Kizirian, Monique Waendendries, Annie Berthet, Emanuell Daill, Wyd. Hachette Livre, 2012 Kurs językowy zamieszczony na platformie UPGOW: http://el.us.edu.pl/upgow/course/index.php?categoryid=33 http://el.us.edu.pl/upgow/enrol/index.php?id=138 „Gramatyka francuska dla młodzieży” Bescherelle Junior, opracowanie zbiorowe, wyd. Wydawnictwo Szkolne PWN; „Vocabulaire Progressif du français” – intermédiaire, Miquel Claire, Goliot-Lété Anne, wyd. CLE International. „Civilisation progressive du français”, Ross Steele, wyd. CLE International, 2006 Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora. |
Zakres tematów: |
1. Informacja o posiłkach we Francji (leksyka: nazwy posiłków, godziny posiłków, charakterystyka, części składowe posiłków, gramatyka: przyimek -de, - à w nazwach dań). 2. Określanie preferencji żywieniowych, rozumienie menu (leksyka: produkty żywnościowe, gramatyka: rodzajnik cząstkowy w zestawieniu z rodzajnikiem określonym i nieokreślonym, negacja -pas de, wyrażenia częstotliwości). 3. Opisywanie stroju i wyglądu (leksyka: ubrania i dodatki dla kobiet i mężczyzn gramatyka: zaimki COD). 4. Wyrażanie opinii pozytywnej i negatywnej dotyczącej stroju i wyglądu (leksyka: przymiotniki opinii pozytywnej i negatywnej). 5. Doradzanie w sprawach stroju i wyglądu (leksyka: wyrażenia rady i sugestii, kolory, rozmiary, gramatyka: zaimki COD). 6. Wybieranie prezentu, zakupy w Internecie (leksyka: cechy przedmiotu, cena, gramatyka : zamki względne proste, zaimki COI, przymiotniki z końcówką -able). 7. Prezentacja przedmiotu: opis, zalety, funkcje, cena, potencjalny nabywca. 8. Dokonywanie wyborów konsumenckich, zakupy (leksyka: typy sklepów, sposoby płatności, gramatyka: wyrażenia ilościowe, zaimek -en). 9. Sposoby płatności (leksyka: zalety i wady sposobów płatności, gramatyka: wyrażenia ilościowe -procenty, ułamki). 10. Rozumienie reklamy restauracji, charakterystyka restauracji (leksyka: wyrażenia rejestru potocznego, przymiotniki opinii pozytywnej i negatywnej, gramatyka: negacja -ne…plus, restrykcja -ne que). 11. Zamawianie posiłku w restauracji (leksyka: adekwatne struktury, wyrażanie zadowolenia lub niezadowolenia, gramatyka: wyrażenie -assez/pas, -assez/trop de). 12. Porównanie sytuacji dawnej i aktualnej (leksyka: życie w mieście i na wsi, gramatyka: imparfait, wyrażenia porównania). |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, case study). Liczba godzin pracy własnej studenta: 30. oOpis pracy własnej studenta: Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list ). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Zaliczenie: Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z minimum 3 testów śródsemestralnych na semestr (umiejętnościowych i wiedzowych) (waga 2), - z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych (waga 1), - innych form pracy własnej studenta. Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 0-59% = ndst (niedostateczny) Oceną końcową egzaminu jest średnia ważona ocen z części pisemnej i ustnej egzaminu: 1. część pisemna (test) 2. część ustna (waga 1) Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej z całości egzaminu jest zaliczenie każdej części na ocenę co najmniej dostateczną. |
Uwagi: |
PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; I ROK [WFil.: Architektura informacji, Informacja naukowa i bibliotekoznaw., Dziennikarstwo i public relations, Filologia polska, Informacja w instytucjach e-społeczeństwa, Kultury mediów, Kulturoznawstwo, Mediteranistyka, Międzynarodowe studia polskie, Sztuka pisania; WNoZ: Geologia, Geografia, Geologia stosowana, Inżynieria zagrożeń środowiskowych, Studia regionalne, Zarządzanie i administrowanie regionami, Zarządzanie regionami; WNS: Bezpieczeństwo narodowe i międzynarodowe, Doradztwo filozoficzne i coaching, Dziennikarstwo i komunikacja społeczna, Doradztwo polityczne i publiczne, Filozofia, Historia, Historia sztuki, Doradztwo i infobrokerstwo historyczne, Kognitywistyka, Politologia, Stosowane nauki społeczne, Socjologia, Praca socjalna, Turystyka historyczna; WPiA: Administracja, Prawo, Przedsiębiorczość; WRiTv: Organizacja produkcji filmowej i telewizyjnej, Realizacja obrazu filmowego, telewizyjnego i fotografia, Reżyseria] |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.