Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język starożytny: Moduł 1, Elementy języków starożytnych w kulturze współczesnej (wybór) [W1-FA-TBN-S1-EJSKW-2] semestr letni 2019/2020
Ćwiczenia, grupa nr 10

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język starożytny: Moduł 1, Elementy języków starożytnych w kulturze współczesnej (wybór) [W1-FA-TBN-S1-EJSKW-2]
Zajęcia: semestr letni 2019/2020 [2019/2020L] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 10 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 11:30 - 13:00
sala 126
Wydział Humanistyczny (Sosnowiec, ul. Żytnia 10) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 18
Limit miejsc: 30
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Aleksandra Golik-Prus
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Podręcznik Rudimenta Latinitatis – St. Wilczyński, T. Zarych, cz. I i II, Wrocław 2009

Wstępna nauka języka greckiego – Marian Golias, Warszawa 1989

Mały słownik łacińsko – polski - Józef Korpanty, Warszawa 2001

Słownik łacińsko-polski, Kazimierz Kumaniecki, Warszawa 2001

Mały słownik polsko - łaciński, Lidia Winniczuk, Warszawa 2006

Słownik grecko - polski, Zofia Abramowiczówna, tom I - IV, PWN, Warszawa 1958

Zarys kultury starożytnej Grecji i Rzymu – S. Stabryła. Warszawa 2007

Literatura uzupełniająca:

Ludzie, zwyczaje, obyczaje starożytnej Grecji i Rzymu – Lidia Winniczuk, Warszawa 2006

O łacinie tylko dobrze. De lingua latina nil nisi bene. Język łaciński i grecko-łacińskie dziedzictwo kulturowe we współczesnej Europie - Marek Herman, Kraków 2014

Materiały własne prowadzącego

https://www.imperiumromanum.edu.pl

Zakres tematów:

ASPEKT KULTUROWY

1. Alfabet łaciński (wymowa, akcent)

2. Korzystanie ze słowników w formie papierowej i elektronicznej

3. Elementy antycznej sztuki, architektury, literatury, prawa, historii, filozofii, religii, medycyny oraz życia codziennego – do wyboru

4. Wpływ języków klasycznych i kultury antycznej na język i kulturę anglojęzycznego obszaru językowego

5. Łacina kościelna

6. Starożytne sentencje, gnomy, aforyzmy, paremie, zwroty, wyrażenia, skróty, związki frazeologiczne

7. Alfabet grecki (ortografia, wymowa, akcent)

8. Wybrane zagadnienia gramatyczne (Język łaciński: indicativus, imperativus i infinitivus praesentis activi koniugacji 1-4, czasownik „być”, deklinacja I rzeczowników. Język starogrecki: indicativus, imperativus i infinitivus praesentis activi koniugacji 1, czasownik „być”, rodzajniki, deklinacja I rzeczowników)

9. Słownictwo o greckiej i łacińskiej etymologii (proweniencji) w obrębie terminologii naukowej i w obrębie życia codziennego.

10. Latinitas et Graecitas viva we współczesnej kulturze

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnej metody nauczania, z elementami dyskusji, prezentacją, z pisemną lub ustną informacją zwrotną, z udziałem pracy własnej studenta.

Liczba godzin pracy własnej studenta 30.

Opis pracy własnej studenta.

Praca z podręcznikami, słownikami, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi. Przyswajanie i utrwalanie wiadomości kulturowych i umiejętności językowych nabytych w trakcie zajęć.

Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnej metody nauczania, z elementami dyskusji, prezentacją, z pisemną lub ustną informacją zwrotną, z udziałem pracy własnej studenta.

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieotrzymaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Ocena końcowa jest średnią ważoną ocen z:

- 2 sprawdzianów (waga 2)

- prezentacji (waga 1)

- innej formy aktywności (waga 1)

Sprawdziany muszą być zaliczone na ocenę pozytywną.

Skala ocen:

93-100% = bdb ( bardzo dobry)

86-92% = db+ ( dobry plus)

79-85% = db ( dobry)

72-78% = dst+ ( dostateczny plus)

65-71% = dst ( dostateczny)

64-0% = ndst. (niedostateczny)

Uwagi:

I rok filologii angielskiej, specjalność nauczycielska z językiem niemieckim

Studenci w ramach modułu wybierają albo aspekt językoznawczy, albo kulturowy.

Grupa wybrała ASPEKT KULTUROWY.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)