Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy - specjalistyczny [31-ST-L30-ANG-B2.4ES] semestr letni 2019/2020
lektorat, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy - specjalistyczny [31-ST-L30-ANG-B2.4ES]
Zajęcia: semestr letni 2019/2020 [2019/2020L] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każda środa, 8:00 - 9:30
sala 408
Wydział Humanistyczny (Sosnowiec, ul. Żytnia 10) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 18
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Ocena końcowa z modułu
Prowadzący: Katarzyna Gronowska
Literatura:

literatura obowiązkowa: ‘Infotech English for computer users, Professional English’ (Student’s Book), Santiago Remacha Esteras, wyd.4 Cambridge University Press

‘Professional English in Use (ICT For Computers and the Internet)’, Santiago Remacha Esteras, Elena Marco Fabre, wyd. Cambridge University Press, 2012.

literatura uzupełniająca: Information Technology`, Virginia Evans, wyd. Express Publishing 2011.

`Terminologia, Komputery i Internet`, Peter Collin Publishing, 2000.

`English 4 IT`, Beata Błaszczyk, wyd. Helion, 2017.

`Prove your point`, Andrzej Kurtyka, wyd. Egis, 2006.

`Business Vocabulary in Use`, Bill Mascull, wyd. CUP, 2004

‘MyGrammarLab’ Advanced C1/C2, Mark Foley, Diane Hall, wyd. Pearson 2012;

‘FCE Use of English`,Virginia Evans, wyd. Egis, 1998.

`Ready for FCE`, Roy Norris, wyd. Macmillan Publishers Limited, 2008.

`Academic Vocabulary in Use`, McCarthy M, O`Dell F, wyd. Cambridge University Press, 2008.

‘Gramatyka angielska’, JanuszSiuda, wyd. Angloman 2000;

dodatkowe materiały przygotowane przez lektora;

Kurs językowy zamieszczony na platformie UPGOW:

http://el.us.edu.pl/upgow/course/index.php?categoryid=33

E-lektorat – język angielski: http://el.us.edu.pl/upgow/course/view.php?id=134

wybrane ćwiczenia z platformy e-learningowej.

Zakres tematów:

*Omówienie projektowania stron internetowych, przygotowania i elementów blogu (projektowanie swojego bloga), elementów ogłoszeń marketingowych; składowych e-handlu, doradzanie jak kupować w Internecie; omówienie typów e-biznesów (B2C, B2B etc), bankowości internetowej (usługi i bezpieczeństwo); wykorzystania nowoczesnych technologii w m.in. medycynie (CDSS, ADM etc), domu i mieście (smart home, smart city);

*Omówienie elementów arkusza kalkulacyjnego oraz bazy danych (fields, records, query, formulae etc) na przykładach faktury, e-maila i faxu; rodzajów licencji na oprogramowanie (GNU GLP, CAL, ELA etc), porównanie oprogramowania demoware, liteware i abandonware, omówienie ochrony danych osobowych, własności intelektualnej, praw autorskich, ochrony prawnej i technicznej; działania chmury (cloud computing).

*Opisywanie problemów technicznych i usterek, doradzanie rozwiązań e.g. You should check that dust is not affecting the computer cooling fan, the device that prevents the parts inside the computer from overheating, (help desk, troubleshooting), typów sieci komputerowych (LAN, WLAN, WAN etc), topologii sieci (star, bus ,ring).

*Rozmowy na temat pracy w sektorze ICT ( np. analityk, programista, administrator, technik itp.), odpowiadanie na ogłoszenia o pracę, pisanie listów motywacyjnych, przygotowanie się i rozmowa o pracę, przykładowe pytania w tekście `Sto najczęściej zadawanych pytań na rozmowach o pracę`;

*Zastosowanie czasowników modalnych w formach teraźniejszych i przeszłych ( e.g. He must have come late), zdań warunkowych trzeciego typu oraz zdań warunkowych mieszanych, przypomnienie i uzupełnienie wiadomości o liczbie mnogiej (np. criterion/criteria, analysis/analyses), użycie czasów Present Perfect i Present Perfect Continuous, oraz czasowników frazowych;

*Rozmowy na temat zastosowania AI- sztucznej inteligencji w medycynie i innych dziedzinach, sprzedaży poprzez media społecznościowe, globalizacji, najlepiej płatnych zawodów, big data i biometrii na podstawie tekstów (do wyboru) do czytania i słuchania : `8 Questions to Dr Eric Topol`, `May-Britt Moser- GPS for the Brain`, `Social Selling`, `What`sso big about big data?`, `Will Robots Steal your Job?`, `Sky High Saleries`, `AI Powering cities of the future – Dubai`, `China charges forward`, `Is Big Brother always watching?` (GDPR), `Biometrics – Progress orinvasion of Privacy?`;

•Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach.

•Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji).

30 h pracy własnej studenta

Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, filmami.Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (do wyboru na przykład projekt, prezentacja, dialog, e-mail). Przygotowywanie do testów sprawdzających.

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia ważona ocen:

- z minimum 2 testów na semestr ( waga 2),

- z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych ( waga 1),

- innych form pracy własnej studenta ( np. korespondencja nieformalna);

Skala ocen:

90 - 100 % = bdb (bardzo dobry)

84 - 89 % = db+ (dobry plus)

75 – 83 % = db (dobry)

69 - 74% = dst+ (dostateczny plus)

60 - 68% = dst (dostateczny)

Egzamin:

Oceną końcową egzaminu jest średnia ważona ocen z części pisemnej i ustnej egzaminu

- część pisemna (test ) (waga 2)

- część ustna (waga 1)

Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej z całości egzaminu jest zaliczenie każdej części na ocenę co najmniej dostateczną.

Skala ocen:

90-100% = bdb ( bardzo dobry)

84-89% = db+ ( dobry plus)

75-83% = db (dobry)

69-74% = dst+ (dostateczny plus)

60-68% = dst (dostateczny)

Część pisemna egzaminu ( test ), zgodna ze wzorcem egzaminu końcowego przyjętym w SPNJO, zawiera następujące elementy:

1.Rozumienie tekstu słuchanego

2.Rozumienie tekstu pisanego

3.Leksyka

4.Gramatyka

5.Komunikacja

6.Krótka forma pisemna

Część ustna egzaminu zgodna ze wzorcem egzaminu końcowego przyjętym w SPNJO.

Uwagi:

Lektorat o profilu: język specjalistyczny, dla studentów Wydziału Informatyki i Nauki o Materiałach

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)