Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy - specjalistyczny [31-ST-L30-ANG-B2.4ES] semestr letni 2019/2020
lektorat, grupa nr 4

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy - specjalistyczny [31-ST-L30-ANG-B2.4ES]
Zajęcia: semestr letni 2019/2020 [2019/2020L] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 4 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 11:30 - 13:00
sala 121 (SALA RADY INS.)
Wydział Nauk Przyrodniczych (Katowice, ul. Bankowa 9) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 22
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Ocena końcowa z modułu
Prowadzący: Katarzyna Radzięda
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

R.Pickering, Complete Biology for Cambridge IGCSE, Oxford 2015

E.de Chazal, S. McCarter, Oxford EAP, Oxford, 2016

M.Kent, Advanced Biology, Oxford 2013

V.Evans, Genetic Engineering, Express Publishing 2016

Literatura uzupełniająca:

K.Kelly, Science, Macmillan 2008

J.Parker, Biology, Letts 2001

M.Mann, Destination B2, Macmillan 2014

V.Evans, Environmental Science, Express Publishing 2013

M.McCarthy & F.O’Dell, Academic Vocabulary in Use, Cambridge 2008

M.Vince, FC Language Practice, Macmillan, 2011

P.A.Davies, FCE Result, Oxford 2011

Materiały własne lektora

Materiały ze źródeł internetowych, na przykład bbc.co.uk, khanacademy.org, youtube.com, actionbioscience.org, artykuły naukowe

Zakres tematów:

1. Tworzenie rodzin wyrazowych, rola i znaczenie parafrazowania, rozwijanie umiejętności przekształcania zdań.

2. Wypowiadanie się na temat problemów związanych z rozwojem zrównoważonym, na podstawie tekstów „Sustainable living” oraz „Sustainable communities”, wykorzystanie ćwiczeń oraz leksyki związanej z tematem ( degradation, encroachment, replenish, human settlement, meet requirements), analiza raportu DPSIR (Driver-Pressure-State-Impact-Response).

3. Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych: struktura zdań prostych i złożonych, zastosowanie spójników w zdaniach złożonych, zwroty związane z organizacją tekstu ( na przykład firstly, on the other hand, consequently, furthermore).

4. Zapoznanie się z zastosowaniem biotechnologii w przemyśle spożywczym i medycynie na podstawie informacji o produkcji antybiotyków, jogurtu, piwa, innych (na przykład batch, shut down, by-product, inoculate, harvesting time). Omawianie wad i zalet procesu wsadowego i ciągłego na podstawie filmu „Batch and continuous processes”.

5. Rozwijanie umiejętności formułowania wypowiedzi pisemnej: opisywanie etapów w procesach ( biologicznych, biotechnologicznych) na podstawie rysunku/diagramu z artykułu oryginalnego. Zastosowanie konstrukcji gramatycznych z czasownikami modalnymi.

6. Wprowadzenie leksyki związanej z tematyką genu, genomu, struktury DNA, replikacji DNA, chromosomów, kodu genetycznego ( na przykład strand, exon, nucleotide, phosphoric acid, base pairing, binding, codon), rozwijanie umiejętności rozumienia i parafrazowania tekstu czytanego.

7. Dyskusja na temat dziedziczności i podziału komórek ( na przykład chromosome, heredity, homozygous, parent cell, strand), opisywanie różnic między mejozą i mitozą.

8. Powtórzenie gramatyczno-leksykalne materiału z semestrów 1-3, zapoznanie się z formatem egzaminu po lektoracie specjalistycznym.

Metody dydaktyczne:

Metody prowadzenia zajęć:

Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość.

Liczba godzin pracy własnej studenta: 30

Opis pracy własnej studenta:

Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych. Przygotowanie do testów sprawdzających.

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nie uzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia ważona ocen:

- z co najmniej 2 testów śródsemestralnych (umiejętnościowych i wiedzowych) ( waga 2),

- z wypowiedzi ustnych/ prezentacji/ prac pisemnych (waga 1)

- za aktywne uczestnictwo w zajęciach (waga 1)

- z innych form pracy własnej studenta (waga 1).

Skala ocen:

90 - 100 % = bdb (bardzo dobry)

84 - 89 % = db+ (dobry plus)

75 – 83 % = db (dobry)

69 - 74% = dst+ (dostateczny plus)

60 - 68% = dst (dostateczny)

Do średniej wliczane są oceny niedostateczne.

Oceną końcową egzaminu jest średnia ważona ocen z części pisemnej i ustnej egzaminu

- część pisemna (test ) (waga 2)

- część ustna (waga 1)

Warunkiem przystąpienia do części ustnej jest zaliczenie części pisemnej na ocenę pozytywną.

Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej z całości egzaminu jest zaliczenie każdej części na ocenę co najmniej dostateczną.

Skala ocen:

90-100% = bdb ( bardzo dobry)

84-89% = db+ ( dobry plus)

75-83% = db (dobry)

69-74% = dst+ (dostateczny plus)

60-68% = dst (dostateczny)

Uwagi:

Lektorat o profilu: język specjalistyczny, dla studentów Wydziału Biologii i Ochrony Środowiska

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)