Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski - poziom zaawansowany [31-ST-L30-ANG-C1.2] semestr letni 2019/2020
lektorat, grupa nr 12

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język angielski - poziom zaawansowany [31-ST-L30-ANG-C1.2]
Zajęcia: semestr letni 2019/2020 [2019/2020L] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 12 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 8:00 - 9:30
sala 41
Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych (Sosnowiec, ul. Żytnia 12) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 21
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Prowadzący: Jadwiga Nabielska
Literatura:

PLiteratura Obowiązkowa: Podręcznik “SpeakOut Advanced Plus” (Pearson 2018) + Workbook

Literatura uzupełnijąca: „Advanced Language Practice”, Michael Vince, MacMillan 2003

Zakres tematów:

Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 3-4 podręcznika podstawowego (SpeakOut Advanced Plus, Pearson 2018):

1. Dyskusja na temat rynku pracy - zastosowanie poznanych wyrażeń (to make yourself stand out, hard or soft skills, to jeopardise your chances)

2. Powtórzenie zasad użycia czasowników modalnych

3. Omówienie różnic pomiędzy listem motywacyjnym, CV i listem nieformalnym odgrywanie roli – udział w rozmowie kwalifikacyjnej

4. Czytanie artykułu o zwolnienieniach z pracy z powodu wpisu w mediach społecznościowych, zastosowanie wyrażeń: come clean, gloss over sth, candid comments

5. Powtórzenie zasad konstrukcji strony biernej (passive voice) i wyrażeń metaforycznych (a grass roots campaign, a thorny issue, skate around sth)

6. Dyskusja na temat polityki, polityków i prawa do głosowania. Opis obecnej sytuacji politycznej z użyciem wyrażeń (cast a vote, a written constitution, professional lobbyists)

7. Dyskusja na temat autorytetów – czytanie artykułu przedstawiającego historię niepełnosprawnej akrobatki, zastosowanie wyrażeń: be swayed by, pull strings, emulate sb

8. Powtórzenie zasad konstrukcji imiesłowowych (participle clauses)

9. Lektura tekstu o podziwianych bohaterach książek i filmów a następnie dyskusja z wykorzystaniem czasowników złożonych (fill in for sb, play up to sb, come in for sth)

10. Słuchanie programu radiowego o roli mediów społecznościowych – wyszukiwanie szczegółowych informacji oraz odpowiadanie na pytania z wykorzystaniem poznanego słownictwa (trolling, unbiased, echo–chambers)

11. Powtórzenie zasad użycia „it” i „there” w roli podmiotu

12. Rozmowa na temat umiejętności skutecznego przekonywania i przedstawienie krótkiej prezentacji z zastosowaniem poznanych zwrotów i środków retorycznych (succinct, compelling, pertinent)

13. Lektura tekstu o uczciwości w reklamie a następnie dyskusja na temat ulegania wpływowi reklam i zachowań konsumenckich

Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach.

Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video.

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość.

Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających.

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia ważona ocen:

- z minimum 3 testów śródsemestralnych na semestr (umiejętnościowych i wiedzowych) (waga 2),

- z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych (waga 1),

- innych form pracy własnej studenta (np. przygotowanie prezentacji).

Skala ocen:

90 - 100 % = bdb (bardzo dobry)

84 - 89 % = db+ (dobry plus)

75 – 83 % = db (dobry)

69 - 74% = dst+ (dostateczny plus)

60 - 68% = dst (dostateczny)

59 – 0% = ndst (niedostateczny)

Uwagi:

PASMO MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZE; I ROK

[Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych: Informatyka]

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)