Język angielski - poziom zaawansowany [31-ST-L30-ANG-C1.2]
semestr letni 2019/2020
lektorat,
grupa nr 12
Przedmiot: | Język angielski - poziom zaawansowany [31-ST-L30-ANG-C1.2] |
Zajęcia: |
semestr letni 2019/2020 [2019/2020L]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 12 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy poniedziałek, 8:00 - 9:30
sala 41 Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych (Sosnowiec, ul. Żytnia 12) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 21 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Jadwiga Nabielska |
Literatura: |
PLiteratura Obowiązkowa: Podręcznik “SpeakOut Advanced Plus” (Pearson 2018) + Workbook Literatura uzupełnijąca: „Advanced Language Practice”, Michael Vince, MacMillan 2003 |
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 3-4 podręcznika podstawowego (SpeakOut Advanced Plus, Pearson 2018): 1. Dyskusja na temat rynku pracy - zastosowanie poznanych wyrażeń (to make yourself stand out, hard or soft skills, to jeopardise your chances) 2. Powtórzenie zasad użycia czasowników modalnych 3. Omówienie różnic pomiędzy listem motywacyjnym, CV i listem nieformalnym odgrywanie roli – udział w rozmowie kwalifikacyjnej 4. Czytanie artykułu o zwolnienieniach z pracy z powodu wpisu w mediach społecznościowych, zastosowanie wyrażeń: come clean, gloss over sth, candid comments 5. Powtórzenie zasad konstrukcji strony biernej (passive voice) i wyrażeń metaforycznych (a grass roots campaign, a thorny issue, skate around sth) 6. Dyskusja na temat polityki, polityków i prawa do głosowania. Opis obecnej sytuacji politycznej z użyciem wyrażeń (cast a vote, a written constitution, professional lobbyists) 7. Dyskusja na temat autorytetów – czytanie artykułu przedstawiającego historię niepełnosprawnej akrobatki, zastosowanie wyrażeń: be swayed by, pull strings, emulate sb 8. Powtórzenie zasad konstrukcji imiesłowowych (participle clauses) 9. Lektura tekstu o podziwianych bohaterach książek i filmów a następnie dyskusja z wykorzystaniem czasowników złożonych (fill in for sb, play up to sb, come in for sth) 10. Słuchanie programu radiowego o roli mediów społecznościowych – wyszukiwanie szczegółowych informacji oraz odpowiadanie na pytania z wykorzystaniem poznanego słownictwa (trolling, unbiased, echo–chambers) 11. Powtórzenie zasad użycia „it” i „there” w roli podmiotu 12. Rozmowa na temat umiejętności skutecznego przekonywania i przedstawienie krótkiej prezentacji z zastosowaniem poznanych zwrotów i środków retorycznych (succinct, compelling, pertinent) 13. Lektura tekstu o uczciwości w reklamie a następnie dyskusja na temat ulegania wpływowi reklam i zachowań konsumenckich Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video. |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z minimum 3 testów śródsemestralnych na semestr (umiejętnościowych i wiedzowych) (waga 2), - z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych (waga 1), - innych form pracy własnej studenta (np. przygotowanie prezentacji). Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 59 – 0% = ndst (niedostateczny) |
Uwagi: |
PASMO MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZE; I ROK [Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych: Informatyka] |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.