Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski - poziom zaawansowany [31-ST-L30-ANG-C1.2] semestr letni 2019/2020
lektorat, grupa nr 14

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język angielski - poziom zaawansowany [31-ST-L30-ANG-C1.2]
Zajęcia: semestr letni 2019/2020 [2019/2020L] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 14 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy piątek, 13:45 - 15:15
sala 3.24
Wydział Humanistyczny – Instytut Językoznawstwa (Sosnowiec, ul. Grota-Roweckiego 5) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 17
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Prowadzący: Katarzyna Banaś-Sieradzka
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

•Eales, F. Oakes, S. Speakout Advanced Plus. 2018, Pearson Education Limited

•Storton, R. Speakout Advanced Plus workbook. 2018, Pearson Education Limited

Literatura uzupełniająca:

•Foley, M, Hall, D.2012. My Grammar Lab. Advanced C1/C2. Pearson.

•Gairns, R. Redman, S. 2008. Oxford Word Skills advanced. Oxford University Press.

•Mann, M. Taylore-Knowles,S.2007.Destination C1&C2, Grammar & Vocabulary. Macmillan.

•McCarthy, M. O`Dell, F. 2002. English Idioms in Use. Cambridge University Press

•McCarthy, M. O`Dell, F. 2005. English Collocations in Use. Cambridge University Press.

•McCarthy, M. O`Dell, F. 2005. English Vocabulary in Use, upper-intermediate. Cambridge University Press

•Vince, M. 2009. Macmillan English Grammar in Context-advanced. Macmillan

•CAE Exam practice tests opublikowane przez: Cambridge University Press, Oxford University Press, Pearson, Macmillan, Express Publishing.

•Materiały ze stron internetowych wydawnictw: Pearson, Oxford University Press, Macmillan, a także BBC, British Council i inne (artykuły on-line)

•Inne materiały: oryginalne teksty z czasopism, ulotki, rozkłady jazdy, instrukcje

•Dodatkowe materiały przygotowane przez prowadzącego

Zakres tematów:

Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 3-4 podręcznika podstawowego (Speakout 2nd edition Advanced Plus, Pearson):

1. Rozmowa na temat rynku pracy. Rozwijanie słownictwa związanego z szukaniem pracy (to make yourself stand out, hard or soft skills, to jeopardise your chances). Użycie czasowników modalnych.

2. Dyskusja na temat różnic pomiędzy listem motywacyjnym, CV i listem nieformalnym, pisanie listu motywacyjnego, odgrywanie roli – udział w rozmowie kwalifikacyjnej

3. Rozmowa na temat szczerości i uczciwości w kompromitujących sytuacjach

4. Formułowanie wypowiedzi na temat utraty pracy w kontekście tekstu You’re fired – for a Facebook posting! Wypowiadanie się na temat wpływu mediów społecznościowych na karierę zawodową. Użycie strony biernej.

5. Udział w dyskusji, prowadzenie negocjacji, zachęcanie.

6. Poszerzenie słownictwa poprzez wykorzystanie metafor (a grass roots campaign,

a thorny issue, skate around sth)

7. Poszerzanie słownictwa związanego z polityką (cast a vote, a written constitution, professional lobbyists)

8. Dyskutowanie na temat polityki, polityków i prawa do głosowania, opisywanie obecnej sytuacji politycznej i systemu politycznego w swoim kraju.

9. Rozmowa na temat automatyzacji pracy w przyszłości, roli robotów w medycynie przyszłości oraz zagrożeń automatyzacją na rynku pracy,

10. Formułowanie opinii na temat wzorców osobowych, autorytetów, celebrytów. Użycie participle clauses.

11. Dyskusja na temat wzorców znanych z kina, literatury i mediów. Poszerzenie leksyki – czasowniki złożone (fill in for sb, play up to sb, come in for sth)

12. Wypowiadanie się na temat mediów społecznościowych. Wzbogacenie słownictwa (trolling, unbiased, echo–chambers)

13. Przedstawianie zalet i wad alternatywnych rozwiązań różnych problemów.

Pisanie raportu.

14. Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych. Rozmawianie na temat umiejętności skutecznego przekonywania do swoich racji, użycie słownictwa (succinct, compelling, pertinent).

15. Dyskutowanie na temat ulegania wpływowi reklam

16. Techniki perswazji używane w prezentacji oraz przykładowa prezentacja

•Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach.

•Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video.

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość.

liczba godzin pracy własnej studenta: 30 godz.

Opis pracy własnej studenta:

Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających.

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Dozwolone są dwie nieusprawiedliwione nieobecności, nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej (łączna liczba usprawiedliwionych i nieusprawiedliwionych nieobecności) skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia ważona ocen

- z minimum 3 testów śródsemestralnych na semestr (umiejętnościowych i wiedzowych) (waga 2),

- z wypowiedzi ustnych na zajęciach (waga 1),

- innych form pracy własnej studenta, przy założeniu, że z każdego ze sprawdzianów należy uzyskać minimum ocenę dostateczną.

Skala ocen:

100%-90% ocena : bdb

89%-84% ocena: db plus

83%-75% ocena: db

74%-69% ocena: dst plus

68%-60% ocena: dst

59%-0% ocena: ndst

Uwagi:

PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; I ROK

[Wydział Humanistyczny: Filologia rosyjska]

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)