Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski - poziom zaawansowany [31-ST-L30-ANG-C1.2] semestr letni 2019/2020
lektorat, grupa nr 16

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język angielski - poziom zaawansowany [31-ST-L30-ANG-C1.2]
Zajęcia: semestr letni 2019/2020 [2019/2020L] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 16 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 8:00 - 9:30
sala 360-361
Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych (Katowice, ul. Bankowa 14) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 7
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Prowadzący: Dariusz Idziaszek
Literatura:

literatura obowiązkowa:

Eales,F, Oakes,S (2018). Speakout, Advanced Plus, Pearson Education

Limited.

literatura uzupełniająca:

2. Swan, M & Walter, C (2011). Oxford English Grammar Course. Advanced, Oxford University Press.

3. Matasek, M (2003). Słownictwo angielskie dla zaawansowanych,

Zakres tematów:

Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 3-4 podręcznika podstawowego (Speakout 2nd edition Advanced Plus, Pearson):

1. Wypowiadanie się na temat rynku pracy, własnych doświadczeniach dotyczących poszukiwania pracy i oczekiwaniach związanych z pracą zawodową z zastosowaniem wyrażeń frazeologicznych (np. „knowledge-based abilities, hard and soft skills, digital literacy”).

2. Rozwijanie umiejętności wyrażania pewności, prawdopodobieństwa, konieczności, umiejętności i przyzwolenia za pomocą czasowników modalnych i wyrażeń modalnych (np. „to be bound to, you need to have, inevitably it will”) w oparciu o nagranie na temat różnego rodzaju pracy.

3. Doskonalenie umiejętności redagowania listu motywacyjnego i CV, stosowanie różnego rejestru języka w wypowiedziach pisemnych i ustnych adekwatnego do sytuacji; odgrywanie roli – udział w rozmowie kwalifikacyjnej z zastosowaniem właściwego stylu formalnego.

4. Dyskusja na temat szczerości i uczciwości w kompromitujących sytuacjach, stosowanie strony biernej w konstruowaniu wypowiedzi o pracy i innych własnych doświadczeniach; identyfikowanie i stosowanie znaczeń przenośnych, pisemne przedstawianie znanej firmy z użyciem wybranych metafor (np. „technology flourished, plough profits into, the root of the problem”).

5. Opisywanie systemu politycznego i sytuacji społeczno-ekonomicznej w kraju z zastosowaniem leksyki z zakresu tematu (kolokacje); utrwalenie terminologii stosowanej przy unikaniu pytań i udzielaniu odpowiedzi.

6. Rozmowa na temat sztucznej inteligencji, roli robotów i automatyzacji pracy w przyszłości w oparciu o materiał audiowizualny; rozwijanie umiejętności rozumienia ze słuchu.

7. Powtórzenie materiału z zakresu unitu 3 (struktury leksykalno-gramatyczne oraz reakcje językowe).

8. Dyskusja na temat autorytetów dla różnych grup osób i własnych wzorów do naśladownictwa; rozwijanie umiejętności znajdowania szczegółowych informacji w tekście czytanym i słuchanym z naciskiem na rozpoznawanie i znaczenie imiesłowowych równoważników zdań oraz 3-elementowych czasowników złożonych (np. „fall back on, hold off on, make up for”).

9. Przedstawianie swoich poglądów i upodobań w kontekście mediów społecznościowych z zastosowaniem leksyki nawiązującej do tematu (np. „echo chambers, post-truth, unbiased”); rozwijanie umiejętności rozumienia ze słuchu programu radiowego.

10. Doskonalenie umiejętności formułowania porad z wykorzystaniem „it” i „there” na początku zdania; rozwijanie umiejętności budowania wypowiedzi pisemnej w formie raportu z naciskiem na wyrażenia typowe dla stylu formalnego (np. „a substantial percentage, commonly cited, this report sets out”).

11. Dyskusja na temat umiejętności skutecznego przekonywania; rozwijanie umiejętności stosowania środków perswazji w prezentacjach – stosowanie mowy niezależnej, metafor, powtórzeń i pytań retorycznych; przygotowanie do wygłoszenia własnej prezentacji przez studenta z wykorzystaniem odpowiednich zwrotów frazeologicznych i środków retorycznych.

12. Wyrażanie opinii na temat zakupów pod wpływem reklamy i marketingu w oparciu o materiał audiowizualny (materiał BBC „Persuasion”); stosownie reakcji językowych do wyrażenia propozycji, zachęty i wpływania na inne osoby; wykorzystanie poznanego słownictwa do reklamowania produktu.

13. Powtórzenie materiału z zakresu unit 4 (struktury leksykalno-gramatyczne oraz reakcje językowe).

• Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach.

• Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video.

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, webquest, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość.

liczba godzin dydaktycznych (kontaktowych) 30

liczba godzin pracy własnej studenta 30

Praca z podręcznikiem wraz z DVD-romem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowym, materiałami przygotowanymi przez lektora. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających.

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia ważona ocen:

- z minimum 3 testów śródsemestralnych na semester (umiejętnościowych i wiedzowych) (waga 2),

- z wypowiedzi ustnych (np. prezentacja, waga 1),

- z krótkich testów leksykalnych (waga 1),

- z krótkich prac pisemnych (tematyka i formy podane w treściach, waga 1),

- innych form pracy własnej studenta.

Skala ocen:

90-100% = bdb ( bardzo dobry)

84-89% = db+ ( dobry plus)

75-83% = db ( dobry)

69-74% = dst+ ( dostateczny plus)

60-68% = dst ( dostateczny)

0-59% = ndst ( niedostateczny)

Uwagi:

PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; I ROK [Wydział Nauk Społecznych: Socjologia, Praca socjalna]

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)