Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski - poziom zaawansowany [31-ST-L30-ANG-C1.4E] semestr letni 2019/2020
lektorat, grupa nr 13

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język angielski - poziom zaawansowany [31-ST-L30-ANG-C1.4E]
Zajęcia: semestr letni 2019/2020 [2019/2020L] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 13 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każda środa, 9:45 - 11:15
sala 41
Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych (Sosnowiec, ul. Żytnia 12) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 10
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Ocena końcowa z modułu
Prowadzący: Jadwiga Nabielska
Literatura:

„New Inside Out” Advanced, Sue Kay, Vaughan Jones, Macmillan 2013

M. Foley, D. Hall “Advanced learners’ Grammar” Longman 2003

materiały własne lektora

Zakres tematów:

Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 7-8 podręcznika podstawowego (New Inside Out Advanced, Macmillan):

1. Dyskusja na temat znaczenia telefonów komórkowych; wyrażanie opinii w zakresie nowych rozwiązań technologicznych (wykorzystywanie rzeczowników złożonych np. „speech recognition”, „voicemail”).

2. Analizowanie struktur zdań pojedynczych i złożonych i tworzenie własnych przykładów ich użycia.

3. Wypowiadanie się na temat zjawisk telekinetycznych (teleportacja, podróże w czasie) i paranaukowych (niewidzialność, pola siłowe).

4. Spekulowanie na temat zmian, które mogą nastąpić w przyszłości (stosowanie czasowników modalnych do wyrażenia przypuszczeń – will, may, might; przysłówków wraz z czasownikami modalnymi – may possibly; will certainly oraz fraz: likely, bound to do wyrażania stopnia prawdopodobieństwa).

5. Dyskusja na temat przydatności i znaczenia gadżetów cyfrowych np. czytników e-booków; oraz przełomowych odkryć naukowych.

6. Omawianie trudnych sytuacji i ich konsekwencji wynikających z podejmowania decyzji.

7. Wypowiadanie się na temat użycia różnych rozwiązań technologicznych w życiu codziennym (stosowanie akronimów np. GPS, MP3 i związków frazeologicznych tworzonych z wyrazem „digital” np. digital native).

8. Kategoryzowanie słów z zakresu terminologii prawniczej zgodnie z ich znaczeniem (przestępstwa: arson; kary: solitary confinement; proces sądowy: cross-examine).

9. Rozwijanie umiejętności parafrazowania wysłuchanych wypowiedzi na temat spraw sądowych; dyskusja na temat kary stosowanej jako czynnik odstraszający w oparciu o analizę przypadku (case study).

10. Spekulowanie na temat konsekwencji działań podjętych lub niepodjętych w przeszłości (wykorzystanie czasowników modalnych np. You might have taken; She can’t have known).

11. Analiza podanych propozycji ustaw i dyskusja na temat krajowych regulacji prawnych, z zastosowaniem wyrażeń i metafor zawierających wyraz „law” (np. law-abiding, My wordis law).

12. Identyfikowanie inwersji w zdaniach w oparciu o anegdotę prawniczą (inwersja po wyrażeniach neither/nor; so/such).

13. Podawanie zadziwiających informacji i reagowanie na nie zaskoczeniem i niedowierzaniem (stosowanie wyrażeń idiomatycznych np. Who’d have thought it; Still waters run deep).

14. Uzupełnienie nagłówków prasowych i prognozowanie treści artykułów na ich podstawie; identyfikowanie różnic między stylem pisania w prasie poważnej i popularnej.

15. Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach.

16. Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video.

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość.

Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających.

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia ważona ocen:

- z minimum 3 testów śródsemestralnych na semestr

(umiejętnościowych i wiedzowych) (waga 2),

- z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych (waga 1),

- z krótkich testów sprawdzających leksykę (waga 1)

- innych form pracy własnej studenta.

Skala ocen:

90 - 100 % = bdb (bardzo dobry)

84 - 89 % = db+ (dobry plus)

75 – 83 % = db (dobry)

69 - 74% = dst+ (dostateczny plus)

60 - 68% = dst (dostateczny)

0-59% = ndst (niedostateczny)

Uwagi:

PASMO MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZE; II ROK

[WYDZIAŁ INFORMATYKI I NAUKI O MATERIAŁACH: Informatyka]

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)