Język angielski - poziom zaawansowany [31-ST-L30-ANG-C1.4E]
semestr letni 2019/2020
lektorat,
grupa nr 13
Przedmiot: | Język angielski - poziom zaawansowany [31-ST-L30-ANG-C1.4E] |
Zajęcia: |
semestr letni 2019/2020 [2019/2020L]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 13 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każda środa, 9:45 - 11:15
sala 41 Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych (Sosnowiec, ul. Żytnia 12) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 10 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu |
Prowadzący: | Jadwiga Nabielska |
Literatura: |
„New Inside Out” Advanced, Sue Kay, Vaughan Jones, Macmillan 2013 M. Foley, D. Hall “Advanced learners’ Grammar” Longman 2003 materiały własne lektora |
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 7-8 podręcznika podstawowego (New Inside Out Advanced, Macmillan): 1. Dyskusja na temat znaczenia telefonów komórkowych; wyrażanie opinii w zakresie nowych rozwiązań technologicznych (wykorzystywanie rzeczowników złożonych np. „speech recognition”, „voicemail”). 2. Analizowanie struktur zdań pojedynczych i złożonych i tworzenie własnych przykładów ich użycia. 3. Wypowiadanie się na temat zjawisk telekinetycznych (teleportacja, podróże w czasie) i paranaukowych (niewidzialność, pola siłowe). 4. Spekulowanie na temat zmian, które mogą nastąpić w przyszłości (stosowanie czasowników modalnych do wyrażenia przypuszczeń – will, may, might; przysłówków wraz z czasownikami modalnymi – may possibly; will certainly oraz fraz: likely, bound to do wyrażania stopnia prawdopodobieństwa). 5. Dyskusja na temat przydatności i znaczenia gadżetów cyfrowych np. czytników e-booków; oraz przełomowych odkryć naukowych. 6. Omawianie trudnych sytuacji i ich konsekwencji wynikających z podejmowania decyzji. 7. Wypowiadanie się na temat użycia różnych rozwiązań technologicznych w życiu codziennym (stosowanie akronimów np. GPS, MP3 i związków frazeologicznych tworzonych z wyrazem „digital” np. digital native). 8. Kategoryzowanie słów z zakresu terminologii prawniczej zgodnie z ich znaczeniem (przestępstwa: arson; kary: solitary confinement; proces sądowy: cross-examine). 9. Rozwijanie umiejętności parafrazowania wysłuchanych wypowiedzi na temat spraw sądowych; dyskusja na temat kary stosowanej jako czynnik odstraszający w oparciu o analizę przypadku (case study). 10. Spekulowanie na temat konsekwencji działań podjętych lub niepodjętych w przeszłości (wykorzystanie czasowników modalnych np. You might have taken; She can’t have known). 11. Analiza podanych propozycji ustaw i dyskusja na temat krajowych regulacji prawnych, z zastosowaniem wyrażeń i metafor zawierających wyraz „law” (np. law-abiding, My wordis law). 12. Identyfikowanie inwersji w zdaniach w oparciu o anegdotę prawniczą (inwersja po wyrażeniach neither/nor; so/such). 13. Podawanie zadziwiających informacji i reagowanie na nie zaskoczeniem i niedowierzaniem (stosowanie wyrażeń idiomatycznych np. Who’d have thought it; Still waters run deep). 14. Uzupełnienie nagłówków prasowych i prognozowanie treści artykułów na ich podstawie; identyfikowanie różnic między stylem pisania w prasie poważnej i popularnej. 15. Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. 16. Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video. |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z minimum 3 testów śródsemestralnych na semestr (umiejętnościowych i wiedzowych) (waga 2), - z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych (waga 1), - z krótkich testów sprawdzających leksykę (waga 1) - innych form pracy własnej studenta. Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 0-59% = ndst (niedostateczny) |
Uwagi: |
PASMO MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZE; II ROK [WYDZIAŁ INFORMATYKI I NAUKI O MATERIAŁACH: Informatyka] |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.