Język angielski - poziom zaawansowany [31-ST-L30-ANG-C1.4E]
semestr letni 2019/2020
lektorat,
grupa nr 4
Przedmiot: | Język angielski - poziom zaawansowany [31-ST-L30-ANG-C1.4E] |
Zajęcia: |
semestr letni 2019/2020 [2019/2020L]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 4 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy piątek, 11:40 - 13:10
sala 107 Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 10 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu |
Prowadzący: | Iwona Mrozińska |
Literatura: |
literatura obowiązkowa: Jones, C, Bastow, T, Jeffries, A (2010). New Inside Out, Advanced, Macmillan. literatura uzupełniająca: 1. Mann, M & Taylore-Knowles, S (2006). Destination C1 & C2, Macmillan Publishers Limited. 2. Swan, M & Walter, C (2011). Oxford English Grammar Course. Advanced, Oxford University Press. 3. Matasek, M (2003). Słownictwo angielskie dla zaawansowanych, Handybooks. 4. Matasek, M (2003). Gramatyka angielska dla zaawansowanych, Handybooks. 5. Wright, J (2000). Idioms organiser, LTP Language. 6. Foley, M, Hall, D (2005). Advanced Learners’ Grammar, Longman. Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora. Kurs językowy zamieszczony na platformie UPGOW: http://el.us.edu.pl/upgow/course/index.php?categoryid=33 E-lektorat – język angielski: http://el.us.edu.pl/upgow/course/view.php?id=134 Platforma e-learningowa Moodle Niektóre źródła internetowe: - http://podcasts.ox.ac.uk - http://www.bbc.co.uk - http://www.agendaweb.org/videos/videos-english.html - http://www.english-4u.de/grammar_exercises.htm - http://www.ted.com/ |
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 7-8 podręcznika podstawowego (New Inside Out Advanced, Macmillan): 1. Dyskusja na temat stosowania i znaczenia telefonów komórkowych; wyrażanie opinii w zakresie nowych rozwiązań technologicznych (wykorzystywanie rzeczowników złożonych np. „speech recognition”, „voicemail”). 2. Analizowanie struktury zdań pojedynczych i złożonych i tworzenie własnych przykładów ich użycia. 3. Wypowiadanie się na temat zjawisk telekinetycznych (teleportacja, podróże w czasie) i paranaukowych (niewidzialność, pola siłowe). 4. Spekulowanie na temat zmian, które mogą nastąpić w przyszłości (stosowanie czasowników modalnych do wyrażenia przypuszczeń – will, may, might; przesłówków wraz z czasownikami modalnymi – may possibly; will certainly i wyrażeń: likely, bound to do wyrażania stopnia prawdopodobieństwa). 5. Dyskusja na temat przydatności i znaczenia gadżetów cyfrowych np. czytników e-booków; oraz przełomowych odkryć naukowych. 6. Omawianie trudnych sytuacji i ich konsekwencji wynikających z podejmowania decyzji. 7. Wypowiadanie się na temat użycia różnych rozwiązań technologicznych w życiu codziennym (stosowanie akronimów np. GPS, MP3 i związków frazeologicznych tworzonych z wyrazem „digital” np. digital native). 8. Kategoryzowanie słów z zakresu terminologii prawniczej zgodnie z ich znaczeniem (przestępstwa: arson; kary: solitary confinement; proces sądowy: cross-examine). 9. Rozwijanie umiejętności parafrazowania wysłuchanych wypowiedzi na temat spraw sądowych; dyskusja na temat kary stosowanej jako czynnik odstraszający w oparciu o analizę przypadku (case study). 10. Spekulowanie na temat konsekwencji działań podjętych lub niepodjętych w przeszłości (wykorzystanie czasowników modalnych np. You might have taken; She can’t have known). 11. Analiza podanych propozycji ustaw i dyskusja na temat krajowych regulacji prawnych, z zastosowaniem wyrażeń i metafor zawierających wyraz „law” (np. law-abiding, My word is law); 12. Identyfikowanie inwersji w zdaniach w oparciu o anegdotę prawniczą (inwersja po wyrażeniach neither/nor; so/such). 13. Podawanie zadziwiających informacji i reagowanie na nie zaskoczeniem i niedowierzaniem (stosowanie wyrażeń idiomatycznych np. Who’d have thought it; Still waters run deep). 14. Uzupełnienie nagłówków prasowych i prognozowanie treści artykułów na ich podstawie; identyfikowanie różnic między stylem pisania w prasie poważnej i popularnej. • Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. • Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video. |
Metody dydaktyczne: |
metody prowadzenia zajęć: Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, webquest, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. liczba godzin dydaktycznych (kontaktowych) 30 liczba godzin pracy własnej studenta 30 opis pracy własnej studenta: Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej . Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list ). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z minimum 3 testów śródsemestralnych na semestr (umiejętnościowych i wiedzowych) (waga 2), - z wypowiedzi ustnych (np. prezentacja, waga 1), - z krótkich testów leksykalnych (waga 1), - z krótkich prac pisemnych (tematyka i formy podane w treściach, waga 1), - innych form pracy własnej studenta. Skala ocen: 90-100% = bdb ( bardzo dobry) 84-89% = db+ ( dobry plus) 75-83% = db ( dobry) 69-74% = dst+ ( dostateczny plus) 60-68% = dst ( dostateczny) 0-59% = ndst ( niedostateczny) Oceną końcową egzaminu jest średnia ważona ocen z części pisemnej i ustnej egzaminu: - część pisemna - waga 2 - część ustna - waga 1 • Warunkiem przystąpienia do części ustnej jest zaliczenie części pisemnej na ocenę pozytywną. • Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej z całości egzaminu jest zaliczenie każdej części na ocenę pozytywną. Skala ocen: 90-100% = bdb ( bardzo dobry) 84-89% = db+ ( dobry plus) 75-83% = db ( dobry) 69-74% = dst+ ( dostateczny plus) 60-68% = dst ( dostateczny) 0-59% = ndst ( niedostateczny) |
Uwagi: |
PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; II ROK [WYDZIAŁ PEDAGOGIKI I PSYCHOLOGII: Psychologia] |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.