Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski - poziom zaawansowany [31-ST-L30-ANG-C1.4E] semestr letni 2019/2020
lektorat, grupa nr 4

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język angielski - poziom zaawansowany [31-ST-L30-ANG-C1.4E]
Zajęcia: semestr letni 2019/2020 [2019/2020L] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 4 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy piątek, 11:40 - 13:10
sala 107
Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 10
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Ocena końcowa z modułu
Prowadzący: Iwona Mrozińska
Literatura:

literatura obowiązkowa:

Jones, C, Bastow, T, Jeffries, A (2010). New Inside Out, Advanced, Macmillan.

literatura uzupełniająca:

1. Mann, M & Taylore-Knowles, S (2006). Destination C1 & C2, Macmillan Publishers Limited.

2. Swan, M & Walter, C (2011). Oxford English Grammar Course. Advanced, Oxford University Press.

3. Matasek, M (2003). Słownictwo angielskie dla zaawansowanych, Handybooks.

4. Matasek, M (2003). Gramatyka angielska dla zaawansowanych, Handybooks.

5. Wright, J (2000). Idioms organiser, LTP Language.

6. Foley, M, Hall, D (2005). Advanced Learners’ Grammar, Longman.

Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora.

Kurs językowy zamieszczony na platformie UPGOW: http://el.us.edu.pl/upgow/course/index.php?categoryid=33

E-lektorat – język angielski: http://el.us.edu.pl/upgow/course/view.php?id=134

Platforma e-learningowa Moodle

Niektóre źródła internetowe:

- http://podcasts.ox.ac.uk

- http://www.bbc.co.uk

- http://www.agendaweb.org/videos/videos-english.html

- http://www.english-4u.de/grammar_exercises.htm

- http://www.ted.com/

Zakres tematów:

Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 7-8 podręcznika podstawowego (New Inside Out Advanced, Macmillan):

1. Dyskusja na temat stosowania i znaczenia telefonów komórkowych; wyrażanie opinii w zakresie nowych rozwiązań technologicznych (wykorzystywanie rzeczowników złożonych np. „speech recognition”, „voicemail”).

2. Analizowanie struktury zdań pojedynczych i złożonych i tworzenie własnych przykładów ich użycia.

3. Wypowiadanie się na temat zjawisk telekinetycznych (teleportacja, podróże w czasie) i paranaukowych (niewidzialność, pola siłowe).

4. Spekulowanie na temat zmian, które mogą nastąpić w przyszłości (stosowanie czasowników modalnych do wyrażenia przypuszczeń – will, may, might; przesłówków wraz z czasownikami modalnymi – may possibly; will certainly i wyrażeń: likely, bound to do wyrażania stopnia prawdopodobieństwa).

5. Dyskusja na temat przydatności i znaczenia gadżetów cyfrowych np. czytników e-booków; oraz przełomowych odkryć naukowych.

6. Omawianie trudnych sytuacji i ich konsekwencji wynikających z podejmowania decyzji.

7. Wypowiadanie się na temat użycia różnych rozwiązań technologicznych w życiu codziennym (stosowanie akronimów np. GPS, MP3 i związków frazeologicznych tworzonych z wyrazem „digital” np. digital native).

8. Kategoryzowanie słów z zakresu terminologii prawniczej zgodnie z ich znaczeniem (przestępstwa: arson; kary: solitary confinement; proces sądowy: cross-examine).

9. Rozwijanie umiejętności parafrazowania wysłuchanych wypowiedzi na temat spraw sądowych; dyskusja na temat kary stosowanej jako czynnik odstraszający w oparciu o analizę przypadku (case study).

10. Spekulowanie na temat konsekwencji działań podjętych lub niepodjętych w przeszłości (wykorzystanie czasowników modalnych np. You might have taken; She can’t have known).

11. Analiza podanych propozycji ustaw i dyskusja na temat krajowych regulacji prawnych, z zastosowaniem wyrażeń i metafor zawierających wyraz „law” (np. law-abiding, My word is law);

12. Identyfikowanie inwersji w zdaniach w oparciu o anegdotę prawniczą (inwersja po wyrażeniach neither/nor; so/such).

13. Podawanie zadziwiających informacji i reagowanie na nie zaskoczeniem i niedowierzaniem (stosowanie wyrażeń idiomatycznych np. Who’d have thought it; Still waters run deep).

14. Uzupełnienie nagłówków prasowych i prognozowanie treści artykułów na ich podstawie; identyfikowanie różnic między stylem pisania w prasie poważnej i popularnej.

• Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach.

• Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video.

Metody dydaktyczne:

metody prowadzenia zajęć:

Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, webquest, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość.

liczba godzin dydaktycznych (kontaktowych) 30

liczba godzin pracy własnej studenta 30

opis pracy własnej studenta:

Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej . Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list ). Przygotowywanie do testów sprawdzających.

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia

i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia ważona ocen:

- z minimum 3 testów śródsemestralnych na semestr (umiejętnościowych

i wiedzowych) (waga 2),

- z wypowiedzi ustnych (np. prezentacja, waga 1),

- z krótkich testów leksykalnych (waga 1),

- z krótkich prac pisemnych (tematyka i formy podane w treściach, waga 1),

- innych form pracy własnej studenta.

Skala ocen:

90-100% = bdb ( bardzo dobry)

84-89% = db+ ( dobry plus)

75-83% = db ( dobry)

69-74% = dst+ ( dostateczny plus)

60-68% = dst ( dostateczny)

0-59% = ndst ( niedostateczny)

Oceną końcową egzaminu jest średnia ważona ocen z części pisemnej i ustnej egzaminu:

- część pisemna - waga 2

- część ustna - waga 1

• Warunkiem przystąpienia do części ustnej jest zaliczenie części pisemnej na ocenę pozytywną.

• Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej z całości egzaminu jest zaliczenie każdej części na ocenę pozytywną.

Skala ocen:

90-100% = bdb ( bardzo dobry)

84-89% = db+ ( dobry plus)

75-83% = db ( dobry)

69-74% = dst+ ( dostateczny plus)

60-68% = dst ( dostateczny)

0-59% = ndst ( niedostateczny)

Uwagi:

PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; II ROK

[WYDZIAŁ PEDAGOGIKI I PSYCHOLOGII: Psychologia]

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)