Język niemiecki - poziom początkujący [31-ST-L30-NIEM-A1.2]
semestr letni 2019/2020
lektorat,
grupa nr 8
Przedmiot: | Język niemiecki - poziom początkujący [31-ST-L30-NIEM-A1.2] |
Zajęcia: |
semestr letni 2019/2020 [2019/2020L]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 8 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy wtorek, 13:45 - 15:15
sala 1.45 Wydział Humanistyczny – Instytut Językoznawstwa (Sosnowiec, ul. Grota-Roweckiego 5) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 18 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Anna Machura-Szczerba |
Literatura: |
- Literatura obowiązkowa: DaF kompakt A1, opracowanie zbiorowe, wyd. Ernst Klett Sprachen, Stuttgart 2011 (podręcznik z ćwiczeniami) - Literatura uzupełniająca: Materiały opracowane przez osobę prowadzącą zajęcia na bazie: - Klip und Klar, Übungsgrammatik Grundstufe Deutsch, Fandrych Christian, Tallowitz Ulrike, wyd. Ernst Klett Sprachen, Stuttgart 2008 - Gramatyka niemiecka z ćwiczeniami dla początkujących, Bęza Stanisław, Wyd. Szkolne PWN, Warszawa 2010 Strony internetowe pomocne w nauce języka niemieckiego na poziomie A1: - http://www.niemiecki.ang.pl/ - http://www.twojniemiecki.pl/gramatyka-niemiecka.html - http://tylkoniemiecki.pl |
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 3-4 podręcznika wiodącego (DaF kompakt A1) Tematyka, zakres słownictwa, gramatyka; elementy realioznawcze: Rozdział 3 Domowe obowiązki / Rodzina - Wyliczanie prac/obowiązków wykonywanych w gospodarstwie domowym. - Zapoznanie się z nazwami podstawowych artykułów spożywczych, określanie opakowań, podawanie ceny sprzedaży i wagi produktów spożywczych. - Sporządzanie listy zakupów, formułowanie potrzeb zakupowych. - Odgrywanie ról: klient/ka - ekspedient/ka. - Określanie stopnia pokrewieństwa i zawodów najbliższych członków rodziny. - Odczytywanie danych statystycznych dot. podziału obowiązków domowych w Szwajcarii. - Koniugowanie czasowników modalnych: müssen, können, dürfen, wollen, sollen, mögen. - Stosowanie zaimków dzierżawczych. - Doskonalenie wymowy; intonacja, akcent zdaniowy. Rozdział 4 Czas wolny - Zapoznanie się ze słownictwem dotyczącym wolnego czasu. - Wyrażanie zainteresowania/braku zainteresowania niektórymi formami aktywności. - Opisywanie oferty wybranego klubu sportowego. - Wypowiadanie się na temat wydarzeń minionego weekendu. - Relacjonowanie wydarzenia sportowego np. bieg maratonowy. - Zapoznanie się z zasadami szyku prostego w zdaniach złożonych współrzędnie. Spójniki: denn, oder, aber, und. - Ustalanie reguł tworzenia imiesłowu czasu przeszłego Perfekt dla czasowników słabych. - Stosowanie czasu przeszłego Präteritum czasowników: sein i haben. - Doskonalenie wymowy; intonacja, akcent zdaniowy. |
Metody dydaktyczne: |
- Metody prowadzenia zajęć: Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach). - Liczba godzin dydaktycznych (kontaktowych): 30 - Liczba godzin pracy własnej studenta: 30 - Opis pracy własnej studenta Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (np. prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z minimum 3 testów śródsemestralnych - 2x wiedza, 1x kompetencje (waga2), - z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych (waga 1), - innych form pracy własnej studenta (waga 1) Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 - 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 0 - 59% = ndst (niedostateczny) |
Uwagi: |
PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; I ROK [WYDZIAŁ FILOLOGICZNY: Architektura informacji, Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo, Dziennikarstwo i public relations, Filologia polska, Informacja w instytucjach e-społeczeństwa, Kultury mediów, Kulturoznawstwo, Mediteranistyka, Międzynarodowe studia polskie, Sztuka pisania; WYDZIAŁ NAUK SPOŁECZNYCH: Bezpieczeństwo narodowe i międzynarodowe, Doradztwo filozoficzne i coaching, Dziennikarstwo i komunikacja społeczna, Doradztwo polityczne i publiczne, Filozofia, Historia, Historia sztuki, Doradztwo i infobrokerstwo historyczne, Kognitywistyka, Politologia, Stosowane nauki społeczne, Socjologia, Praca socjalna, Turystyka historyczna; WYDZIAŁ PEDAGOGIKI I PSYCHOLOGII: Pedagogika, Pedagogika specjalna; WYDZIAŁ PRAWA I ADMINISTRACJI: Administracja, Prawo Przedsiębiorczość; WYDZIAŁ TEOLOGICZNY: Teologia, Teologia pastoralna] |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.