Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język niemiecki - poziom początkujący [31-ST-L30-NIEM-A1.2] semestr letni 2019/2020
lektorat, grupa nr 8

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język niemiecki - poziom początkujący [31-ST-L30-NIEM-A1.2]
Zajęcia: semestr letni 2019/2020 [2019/2020L] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 8 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 13:45 - 15:15
sala 1.45
Wydział Humanistyczny – Instytut Językoznawstwa (Sosnowiec, ul. Grota-Roweckiego 5) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 18
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Prowadzący: Anna Machura-Szczerba
Literatura:

- Literatura obowiązkowa:

DaF kompakt A1, opracowanie zbiorowe, wyd. Ernst Klett Sprachen, Stuttgart 2011 (podręcznik z ćwiczeniami)

- Literatura uzupełniająca:

Materiały opracowane przez osobę prowadzącą zajęcia na bazie:

- Klip und Klar, Übungsgrammatik Grundstufe Deutsch, Fandrych Christian, Tallowitz Ulrike, wyd. Ernst Klett Sprachen, Stuttgart 2008

- Gramatyka niemiecka z ćwiczeniami dla początkujących, Bęza Stanisław, Wyd. Szkolne PWN, Warszawa 2010

Strony internetowe pomocne w nauce języka niemieckiego na poziomie A1:

- http://www.niemiecki.ang.pl/

- http://www.twojniemiecki.pl/gramatyka-niemiecka.html

- http://tylkoniemiecki.pl

Zakres tematów:

Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 3-4 podręcznika wiodącego (DaF kompakt A1)

Tematyka, zakres słownictwa, gramatyka; elementy realioznawcze:

Rozdział 3 Domowe obowiązki / Rodzina

- Wyliczanie prac/obowiązków wykonywanych w gospodarstwie domowym.

- Zapoznanie się z nazwami podstawowych artykułów spożywczych, określanie opakowań, podawanie ceny sprzedaży i wagi produktów spożywczych.

- Sporządzanie listy zakupów, formułowanie potrzeb zakupowych.

- Odgrywanie ról: klient/ka - ekspedient/ka.

- Określanie stopnia pokrewieństwa i zawodów najbliższych członków rodziny.

- Odczytywanie danych statystycznych dot. podziału obowiązków domowych w Szwajcarii.

- Koniugowanie czasowników modalnych: müssen, können, dürfen, wollen, sollen, mögen.

- Stosowanie zaimków dzierżawczych.

- Doskonalenie wymowy; intonacja, akcent zdaniowy.

Rozdział 4 Czas wolny

- Zapoznanie się ze słownictwem dotyczącym wolnego czasu.

- Wyrażanie zainteresowania/braku zainteresowania niektórymi formami aktywności.

- Opisywanie oferty wybranego klubu sportowego.

- Wypowiadanie się na temat wydarzeń minionego weekendu.

- Relacjonowanie wydarzenia sportowego np. bieg maratonowy.

- Zapoznanie się z zasadami szyku prostego w zdaniach złożonych współrzędnie. Spójniki: denn, oder, aber, und.

- Ustalanie reguł tworzenia imiesłowu czasu przeszłego Perfekt dla czasowników słabych.

- Stosowanie czasu przeszłego Präteritum czasowników: sein i haben.

- Doskonalenie wymowy; intonacja, akcent zdaniowy.

Metody dydaktyczne:

- Metody prowadzenia zajęć:

Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach).

- Liczba godzin dydaktycznych (kontaktowych): 30

- Liczba godzin pracy własnej studenta: 30

- Opis pracy własnej studenta

Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (np. prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających.

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia ważona ocen:

- z minimum 3 testów śródsemestralnych - 2x wiedza, 1x kompetencje (waga2),

- z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych (waga 1),

- innych form pracy własnej studenta (waga 1)

Skala ocen:

90 - 100 % = bdb (bardzo dobry)

84 - 89 % = db+ (dobry plus)

75 - 83 % = db (dobry)

69 - 74% = dst+ (dostateczny plus)

60 - 68% = dst (dostateczny)

0 - 59% = ndst (niedostateczny)

Uwagi:

PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; I ROK

[WYDZIAŁ FILOLOGICZNY: Architektura informacji, Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo, Dziennikarstwo i public relations, Filologia polska, Informacja w instytucjach e-społeczeństwa, Kultury mediów, Kulturoznawstwo, Mediteranistyka, Międzynarodowe studia polskie, Sztuka pisania;

WYDZIAŁ NAUK SPOŁECZNYCH: Bezpieczeństwo narodowe i międzynarodowe, Doradztwo filozoficzne i coaching, Dziennikarstwo i komunikacja społeczna, Doradztwo polityczne i publiczne, Filozofia, Historia, Historia sztuki, Doradztwo i infobrokerstwo historyczne, Kognitywistyka, Politologia, Stosowane nauki społeczne, Socjologia, Praca socjalna, Turystyka historyczna;

WYDZIAŁ PEDAGOGIKI I PSYCHOLOGII: Pedagogika, Pedagogika specjalna;

WYDZIAŁ PRAWA I ADMINISTRACJI: Administracja, Prawo Przedsiębiorczość;

WYDZIAŁ TEOLOGICZNY: Teologia, Teologia pastoralna]

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)