Język niemiecki - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-NIEM-B2.2]
semestr letni 2019/2020
lektorat,
grupa nr 2
Przedmiot: | Język niemiecki - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-NIEM-B2.2] |
Zajęcia: |
semestr letni 2019/2020 [2019/2020L]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy czwartek, 15:30 - 17:00
sala 352-353 Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych (Katowice, ul. Bankowa 14) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 11 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Jerzy Gzara |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Studio d - Die Mittelstufe DaF B2/1, wyd. Cornelsen, Berlin 2010 Literatura uzupełniająca: - Materiały przygotowane przez prowadzącego - S. Bęza ”Nowe repetytorium z gramatyki języka niemieckiego” , Wydawnictwo Szkolne PWN Kurs e-learningowy j. niemieckiego http://el.us.edu.pl/spnjo/course/view.php?id=65 |
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 3-4 podręcznika podstawowego (Studio d - Die Mittelstufe DaF B2/1). 1. Prowadzenie rozmowy o mediach i korzystaniu z mediów; 2. Wykorzystywanie grafiki i jej komentowanie (gramatyka: stopniowanie przysłówków i ich akcentowanie, stosowanie podwójnego przeczenia); 3. Powtórzenie i utrwalenie wybranych zagadnień gramatycznych: stopień wyższy, stopień najwyższy, transformacja wyrażeń czasownikowych na rzeczownikowe z „zum”, zdania poboczne z „um...zu”; 4. Radio i telewizja w Niemczech – ankieta dot. programów telewizyjnych; 5. Korzystanie z dodatkowych funkcji telefonu komórkowego, pozostawianie wiadomości w skrzynce pocztowej; 6. Internet – zasięganie informacji, kontakty w sieci, poszukiwanie pracy; 7. Prowadzenie rozmów o produktach spożywczych i jedzeniu; 8. Krótkie komentowanie czegoś, negocjowanie, potwierdzanie, zamawianie; 9. Tworzenie hipotez przed czytaniem tekstu, czytanie globalne/selektywne; 10. Analizowanie i streszczanie tekstu (gramatyka: Partizip I z czasownikiem czy rzeczownikiem, fonetyka: rozpoznawanie melodii zdaniowej); 11. Powtórzenie i utrwalenie wybranych zagadnień gramatycznych: tworzenie Partizip I, pozycja czasownika w zdaniu głównym i pobocznym; 12. Wyrażanie opinii w sposób krótki i zwięzły – formułowanie odmowy, wyrażanie zgody; 13. Strategie czytania – pobieżne przeglądanie tekstów – szybkie rozumienie tekstów; 14. Streszczenie i prezentowanie treści tekstów, przekazywanie treści artykułów z gazety; 15. Składanie zamówienia i rezygnowanie z zamówienia; Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video. |
Metody dydaktyczne: |
Metody prowadzenia zajęć: Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, webquest, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. Liczba godzin pracy własnej studenta :30 Opis pracy własnej studenta: Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z minimum 3 testów śródsemestralnych na semestr (umiejętnościowych i wiedzowych) (waga 2), - z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych (waga 1), - innych form pracy własnej studenta. Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 0-59% = ndst (niedostateczny) |
Uwagi: |
PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; I ROK [WYDZIAŁ FILOLOGICZNY: Architektura informacji, Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo, Dziennikarstwo i public relations, Filologia polska, Informacja w instytucjach e-społeczeństwa, Kultury mediów, Kulturoznawstwo, Mediteranistyka, Międzynarodowe studia polskie, Sztuka pisania; WYDZIAŁ NAUK SPOŁECZNYCH: Bezpieczeństwo narodowe i międzynarodowe, Doradztwo filozoficzne i coaching, Dziennikarstwo i komunikacja społeczna, Doradztwo polityczne i publiczne, Filozofia, Historia, Historia sztuki, Doradztwo i infobrokerstwo historyczne, Kognitywistyka, Politologia, Stosowane nauki społeczne, Socjologia, Praca socjalna, Turystyka historyczna; WYDZIAŁ PEDAGOGIKI I PSYCHOLOGII: Pedagogika, Pedagogika specjalna; WYDZIAŁ PRAWA I ADMINISTRACJI: Administracja, Prawo Przedsiębiorczość; WYDZIAŁ TEOLOGICZNY: Teologia, Teologia pastoralna] |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.