Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język niemiecki - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-NIEM-B2.2] semestr letni 2019/2020
lektorat, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język niemiecki - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-NIEM-B2.2]
Zajęcia: semestr letni 2019/2020 [2019/2020L] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy czwartek, 15:30 - 17:00
sala 352-353
Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych (Katowice, ul. Bankowa 14) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 11
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Prowadzący: Jerzy Gzara
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Studio d - Die Mittelstufe DaF B2/1, wyd. Cornelsen, Berlin 2010

Literatura uzupełniająca:

- Materiały przygotowane przez prowadzącego

- S. Bęza ”Nowe repetytorium z gramatyki języka niemieckiego” , Wydawnictwo Szkolne PWN

Kurs e-learningowy j. niemieckiego http://el.us.edu.pl/spnjo/course/view.php?id=65

Zakres tematów:

Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 3-4 podręcznika podstawowego (Studio d - Die Mittelstufe DaF B2/1).

1. Prowadzenie rozmowy o mediach i korzystaniu z mediów;

2. Wykorzystywanie grafiki i jej komentowanie (gramatyka: stopniowanie przysłówków i ich akcentowanie, stosowanie podwójnego przeczenia);

3. Powtórzenie i utrwalenie wybranych zagadnień gramatycznych: stopień wyższy, stopień najwyższy, transformacja wyrażeń czasownikowych na rzeczownikowe z „zum”, zdania poboczne z „um...zu”;

4. Radio i telewizja w Niemczech – ankieta dot. programów telewizyjnych;

5. Korzystanie z dodatkowych funkcji telefonu komórkowego, pozostawianie wiadomości w skrzynce pocztowej;

6. Internet – zasięganie informacji, kontakty w sieci, poszukiwanie pracy;

7. Prowadzenie rozmów o produktach spożywczych i jedzeniu;

8. Krótkie komentowanie czegoś, negocjowanie, potwierdzanie, zamawianie;

9. Tworzenie hipotez przed czytaniem tekstu, czytanie globalne/selektywne;

10. Analizowanie i streszczanie tekstu (gramatyka: Partizip I z czasownikiem czy rzeczownikiem, fonetyka: rozpoznawanie melodii zdaniowej);

11. Powtórzenie i utrwalenie wybranych zagadnień gramatycznych:

tworzenie Partizip I, pozycja czasownika w zdaniu głównym i pobocznym;

12. Wyrażanie opinii w sposób krótki i zwięzły – formułowanie odmowy, wyrażanie zgody;

13. Strategie czytania – pobieżne przeglądanie tekstów – szybkie rozumienie tekstów;

14. Streszczenie i prezentowanie treści tekstów, przekazywanie treści artykułów z gazety;

15. Składanie zamówienia i rezygnowanie z zamówienia;

Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach.

Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video.

Metody dydaktyczne:

Metody prowadzenia zajęć:

Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, webquest, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość.

Liczba godzin pracy własnej studenta :30

Opis pracy własnej studenta:

Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających.

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia ważona ocen:

- z minimum 3 testów śródsemestralnych na semestr (umiejętnościowych i wiedzowych) (waga 2),

- z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych (waga 1),

- innych form pracy własnej studenta.

Skala ocen:

90 - 100 % = bdb (bardzo dobry)

84 - 89 % = db+ (dobry plus)

75 – 83 % = db (dobry)

69 - 74% = dst+ (dostateczny plus)

60 - 68% = dst (dostateczny)

0-59% = ndst (niedostateczny)

Uwagi:

PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; I ROK

[WYDZIAŁ FILOLOGICZNY: Architektura informacji, Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo, Dziennikarstwo i public relations, Filologia polska, Informacja w instytucjach e-społeczeństwa, Kultury mediów, Kulturoznawstwo, Mediteranistyka, Międzynarodowe studia polskie, Sztuka pisania;

WYDZIAŁ NAUK SPOŁECZNYCH: Bezpieczeństwo narodowe i międzynarodowe, Doradztwo filozoficzne i coaching, Dziennikarstwo i komunikacja społeczna, Doradztwo polityczne i publiczne, Filozofia, Historia, Historia sztuki, Doradztwo i infobrokerstwo historyczne, Kognitywistyka, Politologia, Stosowane nauki społeczne, Socjologia, Praca socjalna, Turystyka historyczna;

WYDZIAŁ PEDAGOGIKI I PSYCHOLOGII: Pedagogika, Pedagogika specjalna;

WYDZIAŁ PRAWA I ADMINISTRACJI: Administracja, Prawo Przedsiębiorczość;

WYDZIAŁ TEOLOGICZNY: Teologia, Teologia pastoralna]

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)