Język francuski - pasmo cieszyńskie [31C-ST-S1-FRAN-2]
semestr letni 2019/2020
lektorat,
grupa nr 1
Przedmiot: | Język francuski - pasmo cieszyńskie [31C-ST-S1-FRAN-2] | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2019/2020 [2019/2020L]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 13 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 22 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | ||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Bożena Czekańska-Mirek | ||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa:Podręcznik “Alter Ego A1+” , Catherine Hugo, Véronique M. Kizirian, Monique Waendendries, Annie Berthet, Emanuell Daill, Wyd. Hachette Livre, 2012 „Gramatyka francuska dla młodzieży” Bescherelle Junior, opracowanie zbiorowe, wyd. Wydawnictwo Szkolne PWN; 2009 „Vocabulaire Progressif du français” – débutant, Miquel Claire, wyd. CLE International, 2010 „Civilisation progressive du français”, Ross Steele, wyd. CLE International, 2006 Dodatkowe materiały dydaktyczne przygotowane przez lektora |
||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Określanie własnych gustów i upodobań, mówienie o ulubionych zajęciach, prezentacja wybranych zawodów (leksyka: zajęcia sportowe i kulturalne, nazwy zawodów, gramatyka: czasowniki -aimer, -adorer, -détester, faire, aller, rodzajnik ściągnięty, rodzaj żeński w nazwach zawodów). 2. Mówienie o sobie – poszerzona autoprezentacja (leksyka: hobby, pasje, cechy osobowości, gramatyka: rodzaj męski/żeński przymiotników, liczba mnoga przymiotników, zaimki akcentowane). 3. Przedstawianie rodziny i jej członków (leksyka: związki rodzinne, gramatyka: zaimki przymiotne dzierżawcze). 4. Informowanie o wydarzeniu rodzinnym, rozumienie powiadomienia o wydarzeniu rodzinnym ( leksyka: formułki grzecznościowe stosowane w krótkich formach pisemnych, gratulowanie, przesyłanie życzeń i pozdrowień, gramatyka: czasownik -dire). 5. Informowanie o samopoczuciu i stanie zdrowia (leksyka: wyrażenie -avoir mal à, części ciała). 6. Podawanie godziny, pytanie o godzinę (leksyka: godziny otwarcia i zamknięcia sklepów, gramatyka: przyimek w zestawieniu z godziną). 7. Mówienie o zwyczajach i codziennych czynnościach, mówienie o obowiązkach (leksyka: nazwy czynności, elementy programu telewizyjnego, aktywności w Internecie, gramatyka: wyrażenia -il faut, -devoir, czasowniki zwrotne, wyrażenia regularności). 8. Umawianie spotkania, proponowanie, akceptowanie, odmawianie (leksyka: czasowniki proposer, -accepter, -refuser w odpowiednich strukturach, gramatyka: czasowniki pouvoir, vouloir , zaimek -on= w znaczeniu -nous). 9. Redagowanie zaproszenia w formie e-maila, podawanie wskazówek dotyczących dojazdu, mówienie o planach (leksyka: rejestr formalny i nieformalny, gramatyka: tryb rozkazujący, futur proche). 10. Omawianie czynności dnia codziennego i harmonogramu dnia (leksyka: czynności codzienne, obowiązki domowe, gramatyka: czasowniki zwrotne, wyrażenia regularności i częstotliwości). 11. Opowiadanie o wydarzeniach przeszłych (leksyka: okoliczniki czasu dot. przeszłości, gramatyka: czas passé composé). |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, case study). Liczba godzin pracy własnej studenta: 30. Opis pracy własnej studenta: Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list ). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z minimum 3 testów na semestr ( waga 2), - z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych ( waga 1), - za aktywne uczestnictwo w zajęciach ( waga 1), - za inne formy pracy własnej studenta Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 0-59% = ndst (niedostateczny) |
||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
Język francuski - poziom A1 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.