Praktyczna nauka języka angielskiego [02-FL-JRB-S1-PNJA06]
semestr letni 2019/2020
Ćwiczenia,
grupa nr 3
Przedmiot: | Praktyczna nauka języka angielskiego [02-FL-JRB-S1-PNJA06] |
Zajęcia: |
semestr letni 2019/2020 [2019/2020L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
Terminy i miejsca:
|
każdy wtorek, 8:00 - 9:30
sala 3.8 Wydział Humanistyczny – Instytut Językoznawstwa (Sosnowiec, ul. Grota-Roweckiego 5) jaki jest adres?
każdy wtorek, 17:15 - 18:45
sala 1.50 Wydział Humanistyczny – Instytut Językoznawstwa (Sosnowiec, ul. Grota-Roweckiego 5) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 3 |
Limit miejsc: | 35 |
Zaliczenie: | Egzamin |
Prowadzący: | Jadwiga Nabielska |
Literatura: |
•Dellar, H., Walkley, A., 2017. Outcomes - Upper Intermediate. Course Book. NGL. •Dooley, J. Evans, V. 1998. Grammarway 3. Express Publishing •Gairns, R. Redman, S. 2008. Oxford Word Skills-intermediate. Oxford University Press •McCarthy, M. O`Dell, F. 2002. English Idioms in Use. Cambridge University Press •McCarthy, M. O`Dell, F. 2005. English Collocations in Use. Cambridge University Press. •Vince, M. 2008. Macmillan English Grammar in Context-intermediate. Macmillan • Materiały ze stron internetowych wydawnictw: Pearson, Oxford University Press, Macmillan, a także BBC, British Council i inne (artykuły on-line) • Inne materiały: oryginalne teksty z czasopism, ulotki, rozkłady jazdy, instrukcje • Dodatkowe materiały przygotowane przez prowadzącego |
Zakres tematów: |
•Dyskusja w grupach- powody, dla których korzystamy z telefonu, •Ćwiczenia z wykorzystaniem typowych wyrażeń, praca w parach- symulowanie rozmów telefonicznych, w różnych kontekstach/ sytuacjach •Wysłuchiwanie szczegółowych informacji do wykonania ćwiczeń •Ćwiczenia gramatyczne - Future Continuous •Ćwiczenia w mówieniu – Prowadzenie własnego biznesu, argumenty za i przeciw. •Lektura tekstu New African Entrepreneurs – ćwiczenia do tekstu •Cwiczenia leksykalne – kolokacje z rzeczownikami dot. biznesu • Czytanie ze zrozumieniem- The mother of Invention – ćwiczenia do tekstu •Ćwiczenia gramatyczne – wyrażanie konieczności i umiejętności •Dyskusja na temat materiału video – The Black Diamonds of Provence Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video. |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikatywnej metody nauczania i metody łączone, z pisemną i ustną informacją zwrotną, z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji). Liczba godzin dydaktycznych (kontaktowych): 60 godz. Liczba godzin pracy własnej studenta: 90 godz. Opis pracy własnej studenta: Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi lub materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena końcowa modułu (OKM) dla semestru letniego stanowi średnią oceny z zaliczenia i oceny z egzaminu Metody: kontrola bieżąca i końcowa (ustna i pisemna); ewaluacja formatywna ZALICZENIE: aktywne uczestnictwo w zajęciach, oceny pozytywne z testów, prac pisemnych, odpowiedzi ustnych, prezentacji Ocena bdb – wypowiedzi ustne i pisemne studenta są poprawne gramatycznie, wyczerpujące, oddające pełny zakres umiejętności i wiedzy. Student w 90% - 100% opanował materiał zrealizowany w danym semestrze. Ocena db – student wykazuje się umiejętnościami w stopniu obejmującym 80% zrealizowanego materiału, tzn.: w wypowiedziach ustnych i pisemnych mogą wystąpić nieliczne błędy, które nie utrudniają komunikacji. Potrafi samodzielnie poprawić własne błędy. Ocena dst - student powinien wykazać się umiejętnościami w stopniu dostatecznym - ok. 65% zrealizowanego materiału. Potrafi wykonać typowe ćwiczenia o średnim stopniu trudności. Wypowiada się i pisze z licznymi błędami - utrudniają one, ale nie uniemożliwiają komunikacji. Ocena ndst – student nie opanował zrealizowanego materiału nawet w minimalnym stopniu (< 65%). Nie zaliczył prac pisemnych i ustnych, nie jest w stanie wykonać ćwiczeń o małym stopniu trudności. Skala ocen: 100-93% = bardzo dobry 92-86% = plus dobry 85-79% = dobry 78-72% = plus dostateczny 71-65% = dostateczny 64% i mniej = niedostateczny EGZAMIN 1.Część pisemna obejmująca test z rozumienia tekstu czytanego i słuchanego, część leksykalno-gramatyczna, i krótka forma pisemna (krótki tekst użytkowy). 2.Część ustna w oparciu o materiał zrealizowany w czasie obydwu semestrów. Ta część egzaminu jest zdawana przez studentów w parach (lub grupach trzyosobowych w przypadku gdy liczba studentów jest nieparzysta). Studenci indywidualnie odpowiadają na pytania wylosowane i/lub zadane przez prowadzącego, a także wspólnie rozwiązują problem. Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej z całości egzaminu jest zaliczenie każdej części na ocenę co najmniej dostateczną. |
Uwagi: |
JRB (C1.2) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.