Praktyczna nauka języka angielskiego [02-FL-JRT-S1-PNJA04]
semestr letni 2019/2020
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Praktyczna nauka języka angielskiego [02-FL-JRT-S1-PNJA04] |
Zajęcia: |
semestr letni 2019/2020 [2019/2020L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Terminy i miejsca:
|
każdy poniedziałek, 15:30 - 17:00
sala 1.50 Wydział Humanistyczny – Instytut Językoznawstwa (Sosnowiec, ul. Grota-Roweckiego 5) jaki jest adres?
każdy poniedziałek, 17:15 - 18:45
sala 1.50 Wydział Humanistyczny – Instytut Językoznawstwa (Sosnowiec, ul. Grota-Roweckiego 5) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 0 |
Limit miejsc: | 35 |
Zaliczenie: | Egzamin |
Prowadzący: | Jadwiga Nabielska |
Literatura: |
Grace,A., Acklam, R., 2011. New Total English, Upper Intermediate, Pearson Longman Foley, M., 20111, NEW Total English, Upper Intermediate Workbook, Pearson Longman Dooley, J. Evans, V. 1998. Grammarway 3. Express Publishing Gairns, R. Redman, S. 2008. Oxford Word Skills-intermediate. Oxford University Press McCarthy, M. O`Dell, F. 2002. English Idioms in Use. Cambridge University Press McCarthy, M. O`Dell, F. 2005. English Collocations in Use. Cambridge University Press. Vince, M. 2008. Macmillan English Grammar in Context-intermediate. Macmillan Materiały ze stron internetowych wydawnictw: Pearson, Oxford University Press, Macmillan, a także BBC, British Council i inne (artykuły on-line) Inne materiały: oryginalne teksty z czasopism, ulotki, rozkłady jazdy, instrukcje Dodatkowe materiały przygotowane przez prowadzącego |
Zakres tematów: |
• Udział w dyskusji na temat luksusu, ekstrawagancji towarzyszącego ludziom • Otyłość wynikiem nadmiernego jedzenia czy choroba XXI wieku? Czytanie tekstu i omówienie problemu • Opowiadanie prawdziwych historii – Pets – Zwierzęta domowe- miłość do zwierząt czy egoizm • Dyskusja na temat zakupów on-line • Strona bierna – ćwiczenia zaawansowane • Jak reklamować towar- użyteczne zwroty • Pisanie listu-( reklamacja, skarga, zażalenie) • Quantifiers – ćwiczenia gramatyczne • Sukces – od czego zależy , cechy mające wpływ na osiąganie sukcesu w naszym życiu • Cechy przywódcze – opis osoby publicznej, historycznej, którą podziwiamy • The Iron Lady – oglądanie filmu w wersji oryginalnej. Dyskusja, opis oso • bowości Margaret Thatcher • Praca pisemna – opis osoby, którą podziwiamy. Jaki wpływ ma/ miała ta osoba na nasze życie/ na życie ogółu • Przypomnienie i utrwalenie wiadomości o mowie zależnej – ćwiczenia praktyczne • Wyrażenia: I`d rather, You`d better, It`s time - Cwiczenia |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikatywnej metody nauczania i metody łączone, z pisemną i ustną informacją zwrotną, z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena końcowa modułu (OKM) dla semestru letniego stanowi średnią oceny z zaliczenia i oceny z egzaminu ZALICZENIE Aktywne uczestnictwo w zajęciach, oceny pozytywne z testów, prac pisemnych, odpowiedzi ustnych, prezentacji. EGZAMIN Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej z całości egzaminu jest zaliczenie części pisemnej i ustnej na ocenę co najmniej dostateczną. Ocena bdb – wypowiedzi ustne i pisemne studenta są poprawne gramatycznie, wyczerpujące, oddające pełny zakres umiejętności i wiedzy. Student w 90% - 100% opanował materiał zrealizowany w danym semestrze. Ocena db – student wykazuje się umiejętnościami w stopniu obejmującym 80% zrealizowanego materiału, tzn.: w wypowiedziach ustnych i pisemnych mogą wystąpić nieliczne błędy, które nie utrudniają komunikacji. Potrafi samodzielnie poprawić własne błędy. Ocena dst - student powinien wykazać się umiejętnościami w stopniu dostatecznym - ok. 65% zrealizowanego materiału. Potrafi wykonać typowe ćwiczenia o średnim stopniu trudności. Wypowiada się i pisze z licznymi błędami - utrudniają one, ale nie uniemożliwiają komunikacji. Ocena ndst – student nie opanował zrealizowanego materiału nawet w minimalnym stopniu (< 65%). Nie zaliczył prac pisemnych i ustnych, nie jest w stanie wykonać ćwiczeń o małym stopniu trudności. Skala ocen: 100-93% = bdb (bardzo dobry) 92-86% = db+ (plus dobry) 85-79% = db (dobry) 78-72% = dst+ (plus dostateczny) 71-65% = dst (dostateczny) 64% i mniej = ndst (niedostateczny) |
Uwagi: |
JRT (B2.2) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.