Język niemiecki - poziom początkujący [31-NS-L30-NIEM-A1.4E]
semestr letni 2019/2020
lektorat,
grupa nr 1
Przedmiot: | Język niemiecki - poziom początkujący [31-NS-L30-NIEM-A1.4E] |
Zajęcia: |
semestr letni 2019/2020 [2019/2020L]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
wielokrotnie, sobota (niestandardowa częstotliwość), 8:00 - 12:00
sala 207 Wydział Nauk Społecznych oraz Wydział Humanistyczny (Katowice, ul. Bankowa 11) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 8 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu |
Prowadzący: | Anna Machura-Szczerba |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: - „DaF kompakt ” A1, opracowanie zbiorowe, wyd. Ernst Klett Sprachen Stuttgart 2011 (podręcznik z ćwiczeniami) Literatura uzupełniająca: - Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora |
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 7- 8 podręcznika podstawowego (DaF kompakt A1) Tematyka, zakres słownictwa i gramatyki; elementy kulturoznawcze: Lekcja 7 Ciekawe miejsca w Bernie - Przyswajanie podstawowych informacji o Szwajcarii. - Zapoznanie się ze znanymi atrakcjami turystycznymi miasta Berna. - Orientowanie się na planie miasta – zadawanie pytań o drogę, udzielanie informacji. Stosowanie przyimków: mit, bei, zu, von; um, durch. - Odczytywanie informacji zamieszczonych na automatach biletowych. - Stosowanie zwrotów grzecznościowych i wyrażeń emocjonalnych używanych w czasie składania wizyty. - Odgrywanie ról: gość - gospodarz. - Odczytywanie danych statystycznych – argumentowanie za zmianą miejsca zamieszkania i podjęcia pracy w Szwajcarii. Stosowanie spójnika denn. - Doskonalenie wymowy, intonacja i akcent zdaniowy. Lekcja 8 Spotkania towarzyskie w lokalu / w domu - Umawianie się na wyjście do restauracji. Stosowanie rzeczowników odprzymiotnikowych po zaimkach nieokreślonych: „etwas”, „nichts” oraz rzeczowników odczasownikowych/bezokolicznikowych. - Rezerwowanie stolika w restauracji. - Zamawianie posiłku i napoju z karty dań – rozmowa z kelnerem. - Organizowanie przyjęcia w domu. Zapraszanie gości na przyjęcie. Przyjmowanie i rezygnowanie z zaproszenia. - Deklinowanie przymiotnika w mianowniku i bierniku po rodzajniku nieokreślonym, przeczeniu „kein/e” i zaimku dzierżawczym . - Doskonalenie wymowy, intonacja i akcent zdaniowy. |
Metody dydaktyczne: |
Metody prowadzenia zajęć - Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, prezentacji). Liczba godzin dydaktycznych (kontaktowych): 30 Liczba godzin pracy własnej studenta: 30 - Opis pracy własnej studenta Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (np. dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
Metody i kryteria oceniania: |
- Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. - Sposób ustalania oceny końcowej modułu Średnia arytmetyczna z dwóch ocen: oceny uzyskanej na zaliczenie i oceny z egzaminu. ZALICZENIE - Oceną końcową jest średnia arytmetyczna ocen cząstkowych z całego semestru: - z minimum 2 testów na semestr (sprawdzających umiejętności i wiedzę) - z wypowiedzi ustnych - innych form pracy własnej studenta Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 - 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 0 - 59% = ndst (niedostateczny) EGZAMIN - Oceną końcową egzaminu jest ocena z części pisemnej. Egzamin pisemny ( test ) zawiera następujące elementy: 1. Rozumienie tekstu słuchanego 2. Rozumienie tekstu pisanego 3. Leksyka 4. Gramatyka 5. Komunikacja Skala ocen: 90-100% = bdb ( bardzo dobry) 84-89% = db+ ( dobry plus) 75-83% = db ( dobry) 69-74% = dst+ ( dostateczny plus) 60-68% = dst (dostateczny) 0 -59% = ndst (niedostateczny) |
Uwagi: |
Wydział Nauk Społecznych - wszystkie kierunki ; II ROK |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.