Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Trening twórczego myślenia [05-DF-N2-29] semestr letni 2019/2020
Konwersatorium, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Trening twórczego myślenia [05-DF-N2-29]
Zajęcia: semestr letni 2019/2020 [2019/2020L] (zakończony)
Konwersatorium [K], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
wielokrotnie, sobota (niestandardowa częstotliwość), 8:00 - 10:30
sala 333
Wydział Nauk Społecznych oraz Wydział Humanistyczny (Katowice, ul. Bankowa 11) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 10
Limit miejsc: 15
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Prowadzący: Dariusz Kubok
Literatura:

LITERATURA PODSTAWOWA

Roger von Oech (2009), Kreatywność. Łódź: Galaktyka

Szmidt, J.(2010). ABC kreatywności, Warszawa: Difin.

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA

DiYanni R. Pomyśl, zanim pomyślisz. Myślenie krytyczne i kreatywne. Warszawa 2017.

Nęcka, E. (1994). TRoP... Twórcze Rozwiązywanie Problemów. Kraków: Impuls.

Nęcka, E., Orzechowski, J., Słabosz, A., Szymura, B. (2005). Trening twórczości. Gdańsk: GWP.

Nęcka, E. (2001). Psychologia twórczości. Gdańsk: GWP.

Zakres tematów:

1. Myślenie kreatywne a myślenie krytyczne.

2. Postawa kreatywna: uwarunkowania, użycia, zagrożenia.

3. Ćwiczenia z zakresu myślenia kreatywnego.

Metody dydaktyczne:

Wprowadzenia teoretyczne; metody aktywne:

o techniki twórczego myślenia

o prace w zespołach

o dyskusje

o symulacje

o prace indywidualne

o gry i zabawy dydaktyczno-diagnozujące

Metody i kryteria oceniania:

- ocena ustna znajomości treści zajęć;

Ocena:

Bardzo dobry (5.0):

1) kompletna znajomość treści omawianych na zajęciach,

2) pełna znajomość tekstów źródłowych,

Dobry plus (4.5):

1) znajomość treści omawianych na zajęciach,

2) znajomość wybranych tekstów źródłowych,

Dobry (4.0):

1) znajomość treści omawianych na zajęciach,

2) znajomość jednego tekstu źródłowego,

Dostateczny plus (3.5):

1) znajomość ¾ materiału omawianego na zajęciach,

Dostateczny (3.0):

1) znajomość 2/3 materiału omawianego na zajęciach,

Uwagi:

Przedmioty specjalności doradztwo indywidualne i life coaching - doradztwo filozoficzne i coaching, studia niestacjonarne II stopnia

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)