Podstawy pedagogiki specjalnej-różnice programowe [W6-PA-SEP-S2-RPPS]
semestr letni 2019/2020
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Podstawy pedagogiki specjalnej-różnice programowe [W6-PA-SEP-S2-RPPS] | ||||
Zajęcia: |
semestr letni 2019/2020 [2019/2020L]
(zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||
Termin i miejsce:
|
wielokrotnie, poniedziałek (niestandardowa częstotliwość), 10:35 - 12:05
sala 8 Budynek B (Cieszyn, ul. Bielska 62) jaki jest adres? |
||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||
Liczba osób w grupie: | 1 | ||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||
Prowadzący: | Beata Skotnicka | ||||
Literatura: |
Dykcik W. (red.): Pedagogika specjalna. Poznań 2008, Wyd. UAM. Chrzanowska I.: Pedagogika specjalna. Od tradycji do współczesności. Kraków 2015, Impuls. Kirenko J.: Indywidualna i społeczna percepcja niepełnosprawności. Lublin 2007, Wyd. UMCS. Olechowska A., Specjalne potrzeby edukacyjne, PWN, Warszawa 2016. Krause A.: Paradygmaty pedagogiki specjalnej. Kraków 2010, Impuls. Sękowska Z. Wprowadzenie do pedagogiki specjalnej. Warszawa 2001, APS. Smith D. D.: Pedagogika specjalna. T. 1-2. Warszawa 2009, PWN. Speck O.: Niepełnosprawni w społeczeństwie. Gdańsk 2005, GWP. Szumski G.: Wokół edukacji włączającej. Warszawa 2010, Wyd. APS. |
||||
Zakres tematów: |
• Przedmiot,podmiot, cele i zadania pedagogiki specjalnej • Działy pedagogiki specjalnej. • Zmiany postaw wobec niepełnosprawności - modele niepełnosprawności. • Rewalidacja, rehabilitacja i inne działania w pedagogice specjalnej. • System kształcenia i wychowania specjalnego • Specjalne potrzeby edukacyjne - uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. • Niepełnosprawność intelektualna - podstawowe problemu oligofrenopedagogiki • Podstawowe problemy tyflopedagogiki • Choroba przewlekła - podstawowe problemy pedagogiki terapeutycznej |
||||
Metody dydaktyczne: |
wykład połączony z prezentacją multimedialną dyskusja praca z tekstem |
||||
Metody i kryteria oceniania: |
kolokwium pisemne składające się z 5 pytań. Kryteria oceniania: poprawna odpowiedź na: 5 pytań - bdb 4 pytania - db 3 pytania - dst 2 pytania - ndst |
||||
Uwagi: |
surdo z edu.plast |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.