Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy pedagogiki specjalnej-różnice programowe [W6-PA-SEP-S2-RPPS] semestr letni 2019/2020
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Podstawy pedagogiki specjalnej-różnice programowe [W6-PA-SEP-S2-RPPS]
Zajęcia: semestr letni 2019/2020 [2019/2020L] (zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
wielokrotnie, poniedziałek (niestandardowa częstotliwość), 10:35 - 12:05
sala 8
Budynek B (Cieszyn, ul. Bielska 62) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 1
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Beata Skotnicka
Literatura:

Dykcik W. (red.): Pedagogika specjalna. Poznań 2008, Wyd. UAM.

Chrzanowska I.: Pedagogika specjalna. Od tradycji do współczesności. Kraków 2015, Impuls.

Kirenko J.: Indywidualna i społeczna percepcja niepełnosprawności. Lublin 2007, Wyd. UMCS.

Olechowska A., Specjalne potrzeby edukacyjne, PWN, Warszawa 2016.

Krause A.: Paradygmaty pedagogiki specjalnej. Kraków 2010, Impuls.

Sękowska Z. Wprowadzenie do pedagogiki specjalnej. Warszawa 2001, APS.

Smith D. D.: Pedagogika specjalna. T. 1-2. Warszawa 2009, PWN.

Speck O.: Niepełnosprawni w społeczeństwie. Gdańsk 2005, GWP.

Szumski G.: Wokół edukacji włączającej. Warszawa 2010, Wyd. APS.

Zakres tematów:

• Przedmiot,podmiot, cele i zadania pedagogiki specjalnej

• Działy pedagogiki specjalnej.

• Zmiany postaw wobec niepełnosprawności - modele niepełnosprawności.

• Rewalidacja, rehabilitacja i inne działania w pedagogice specjalnej.

• System kształcenia i wychowania specjalnego

• Specjalne potrzeby edukacyjne - uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

• Niepełnosprawność intelektualna - podstawowe problemu oligofrenopedagogiki

• Podstawowe problemy tyflopedagogiki

• Choroba przewlekła - podstawowe problemy pedagogiki terapeutycznej

Metody dydaktyczne:

wykład połączony z prezentacją multimedialną

dyskusja

praca z tekstem

Metody i kryteria oceniania:

kolokwium pisemne składające się z 5 pytań.

Kryteria oceniania:

poprawna odpowiedź na:

5 pytań - bdb

4 pytania - db

3 pytania - dst

2 pytania - ndst

Uwagi:

surdo z edu.plast

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)