Praca asystenta rodziny - interwencja kryzysowa W7-R2-010
semestr letni 2019/2020
Wykład,
grupa nr 1
![]() zaznaczono (na zielono) terminy aktualnie wyświetlanej grupy |
| |||||
Przedmiot | Praca asystenta rodziny - interwencja kryzysowa W7-R2-010 | |||||||||||||||||||
Zajęcia |
semestr letni 2019/2020 (2019/2020L)
(zakończony)
Wykład (W), grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
|||||||||||||||||||
![]() |
Termin i miejsce: |
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||
![]() |
Terminy najbliższych spotkań: |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 16 | |||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | |||||||||||||||||||
Prowadzący: | Monika Kornaszewska-Polak | |||||||||||||||||||
Literatura: |
Kornaszewska-Polak, M. (red.) (2015). Asystentura rodzin. Teoria, praktyka, badania. Sosnowiec: Oficyna Wydawnicza Humanitas. Czabała, C., Kuczyńska, S. (2015). Poradnictwo psychologiczne. Warszawa: PWN. Kubacka-Jasiecka, D. (2010). Interwencja kryzysowa. Pomoc w kryzysach psychologicznych. Wyd. Łośgraf. Greenstone, I.L., Leviton, S.C. (2004). Interwencja kryzysowa. Gdańsk: Wyd. GWP |
|||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Kryzys – omówienie natury zjawiska 2. Interwencja kryzysowa – definicja i strategie 3. Przemoc domowa – podstawowe terminy 4. Radzenie sobie z kryzysem w rodzinie 5. Kryzys i rozwód 6. Kryzys rodziny a samobójstwo 7. Kryzys rodziny a alkoholizm 8. Interweniowanie w asystenturze rodzin 9. Dziecko w opiece zastępczej i instytucjonalnej 10. Podsumowanie materiału. |
|||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Wykład z prezentacją multimedialną uzupełniony dyskusją |
|||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Egzaminacyjny test wiadomości (w formie pisemnej lub ustnej – do uzgodnienia grupą). Test jest zdany po uzyskaniu minimum 60% punktów za poprawne odpowiedzi. Ocena z testu wiadomości jest równocześnie oceną końcową z wykładów. Średnia arytmetyczna z ocen uzyskanych na wykładach i ćwiczeniach jest oceną końcową modułu. Kryteria ocen za poszczególne przedziały punktowe, jak kryteria dla całego modułu. |
|||||||||||||||||||
Uwagi: |
dr Monika Kornaszewska-Polak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.