Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Praca asystenta rodziny - interwencja kryzysowa W7-R2-010
semestr letni 2019/2020
Wykład, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Praca asystenta rodziny - interwencja kryzysowa W7-R2-010
Zajęcia semestr letni 2019/2020 (2019/2020L) (zakończony)
Wykład (W), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
co druga środa (nieparzyste), 9:45 - 13:00
sala 305/3
Jordana 18 jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 16
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Monika Kornaszewska-Polak
Literatura:

Kornaszewska-Polak, M. (red.) (2015). Asystentura rodzin. Teoria, praktyka, badania. Sosnowiec: Oficyna Wydawnicza Humanitas.

Czabała, C., Kuczyńska, S. (2015). Poradnictwo psychologiczne. Warszawa: PWN.

Kubacka-Jasiecka, D. (2010). Interwencja kryzysowa. Pomoc w kryzysach psychologicznych. Wyd. Łośgraf.

Greenstone, I.L., Leviton, S.C. (2004). Interwencja kryzysowa. Gdańsk: Wyd. GWP

Zakres tematów:

1. Kryzys – omówienie natury zjawiska

2. Interwencja kryzysowa – definicja i strategie

3. Przemoc domowa – podstawowe terminy

4. Radzenie sobie z kryzysem w rodzinie

5. Kryzys i rozwód

6. Kryzys rodziny a samobójstwo

7. Kryzys rodziny a alkoholizm

8. Interweniowanie w asystenturze rodzin

9. Dziecko w opiece zastępczej i instytucjonalnej

10. Podsumowanie materiału.

Metody dydaktyczne:

Wykład z prezentacją multimedialną uzupełniony dyskusją

Metody i kryteria oceniania:

Egzaminacyjny test wiadomości (w formie pisemnej lub ustnej – do uzgodnienia grupą). Test jest zdany po uzyskaniu minimum 60% punktów za poprawne odpowiedzi. Ocena z testu wiadomości jest równocześnie oceną końcową z wykładów. Średnia arytmetyczna z ocen uzyskanych na wykładach i ćwiczeniach jest oceną końcową modułu. Kryteria ocen za poszczególne przedziały punktowe, jak kryteria dla całego modułu.

Uwagi:

dr Monika Kornaszewska-Polak

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.