Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyczna nauka języka hiszpańskiego IV [W1-FNHT-S1-PNJH-4] semestr letni 2020/2021
Ćwiczenia 3, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Praktyczna nauka języka hiszpańskiego IV [W1-FNHT-S1-PNJH-4]
Zajęcia: semestr letni 2020/2021 [2020/2021L] (zakończony)
Ćwiczenia 3 [C3], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 11:30 - 13:00
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
każdy wtorek, 9:45 - 11:15
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 20
Limit miejsc: 40
Prowadzący: Ewa Ciszewska-Jankowska
Literatura:

Literatura podstawowa:

González Hermoso A., Conjugar es fácil, Edelsa, Madrid, 1996. (lub inne tablice odmiany czasowników)

Garcés M.P., La oración compuesta en español. Estructuras y nexos, Verbum, Madrid, 1994.

Hernández Mercedes M.P., Tiempo para practicar el indicativo y el subjuntivo, Edelsa.

Literatura uzupełniająca:

Bueno A., Ángeles Buendía M., Lucha R.M., Prisma de ejercicios. Nivel B1 Progresa. Edinumen. Madrid, 2004.

Busquets L., Bonzi L., Ejercicios gramaticales de español, Verbum, Madrid, 1996.

Castro F., Aprende gramática y vocabulario, 1-4, SGEL.

Castro F., Uso de la gramática española (intermedio y avanzado), Edelsa, Madrid, 1997/

Castro A. et alii, Gramática básica del estudiante de español, Difusión, 2012.

Fernández J., Fente R., Siles J., Curso intensivo de español. Ejercicios prácticos. Niveles intermedio y superior, SGEL, Madrid, 1990.

García Santos J.F., Sintaxis del español. Nivel de perfeccionamiento, Santillana, Salamanca, 1993.

Moreno García C., Curso superior de español, SGEL, Madrid, 1995.

Palencia R., Aragonés L., Gramática de uso del español. Teoría y práctica. B1-B2, SM, 2009.

Sastre Ruano M.A., El Subjuntivo en español, Colegio de España, Salamanca, 1997.

www.rae.es

Zakres tematów:

1. Użycie czasów i trybów w zdaniach podrzędnych dopełnieniowych. Zgodność czasów w zdaniach dopełnieniowych. Użycie bezokolicznika w zdaniach dopełnieniowych.

2. Użycie czasów i trybów w zdaniach podrzędnych: okolicznikowych (warunkowych, przyzwolenia, porównawczych, sposobu). Analiza spójników wprowadzających poszczególne typy zdań. Wyrażanie relacji pomiędzy zdarzeniami zdań złożonych za pomocą bezokolicznika.

3. Użycie czasów i trybów w zdaniach względnych. Użycie zaimków względnych.

4. Morfologia czasownika. Odmiana czasowników we wszystkich formach. Czasowniki zakończone na -acer, -ecer, -ocer, -ucir, a także decir (bendecir, predecir, etc.), hacer (rehacer, deshacer, etc.), czasowniki z tematem zakończonym na samogłoskę -iar, -uar, -uir, -aer, -eer, -oer, czasowniki nieregularne (saber, tener, venir, traer, caber, etc.).

Metody dydaktyczne:

Rozwiązywanie ćwiczeń gramatycznych. Analiza używanych form. Uzasadnianie wyboru odpowiedniej formy. Wspólne poprawianie błędów. Wskazywanie na różnice pomiędzy j.polskim a j.hiszpańskim. Ćwiczenie omawianych zagadnień poprzez tłumaczenie poszczególnych przykładów w obu kierunkach. Ustne i pisemne ćwiczenia odmiany czasowników. Praca indywidualna i zespołowa (na wspólnych plikach współdzielonych na Teams).

Zajęcia odbywają się zdalnie w formie synchronicznej poprzez spotkania na platformie Microsoft Teams oraz asynchronicznie poprzez materiały (w tym ćwiczenia) udostępniane na platformie Moodle oraz Microsotf Teams.

Metody i kryteria oceniania:

Wymagana jest obecność na zajęciach. Dozwolone są 4 nieobecności nieusprawiedliwione.

Warunkiem uzyskania zaliczenia jest zdanie na ocenę co najmniej dostateczną wszystkich cząstkowych kolokwiów pisemnych dotyczących poszczególnych tematów w ciągu semestru, a także kolokwium zaliczeniowego obejmującego wszystkie tematy.

Kolokwia oceniane są według różnych skal, w zależności od ich złożoności.

Kolokwia dotyczące odmiany czasowników:

100% - 96,1% bdb

96% - 92,1% db+

92% - 88,1% db

88% - 84,1% dst+

84% - 80% dst

Kolokwia dotyczące użycia trybów i czasów w zdaniach podrzędnych:

95,1% - 100% => bdb

90,1% - 95% => db+

85,1% - 90% => db

80,1% - 85% => dst+

75% - 80% => dst

Kolokwia dotyczące użycia czasów i trybów w zdaniach dopełnieniowych:

94,1% - 100% => bdb

88,1% - 94% => db+

82,1% - 88% => db

76,1% - 82% => dst+

70,1% - 76% => dst

Ocena końcowa przedmiotu to 50% oceny z kolokwiów cząstkowych i 50% oceny kolokwium zaliczeniowego wyliczona według skali:

< 2,76 ndst

2,76 - 3,25 dst

3,26 - 3,75 dst+

3,76 - 4,25 db

4,26 - 4,75 db+

> 4,76 bdb

Nieobecność studenta w terminie przypadającym na kolokwium, która nie została poparta zwolnieniem lekarskim skutkuje oceną niedostateczną w danym terminie. W przypadku uzyskania oceny niedostatecznej z kolokwium, studentowi przysługują dwa terminy poprawkowe.

Kolokwia odbywają się zdalnie na platformie Moodle lub Testportalu w ramach Microsoft Teams.

Uwagi:

gramatyka praktyczna - Język hiszpański z programem tłumaczeniowym- studia pierwszego stopnia, stacjonarne - II rok, 4 semestr grupa B

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)