Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium dyplomowe [12P-O-NP-8SD] semestr zimowy 2019/2020
seminarium, grupa nr 3

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium dyplomowe [12P-O-NP-8SD]
Zajęcia: semestr zimowy 2019/2020 [2019/2020Z] (zakończony)
seminarium [S], grupa nr 3 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 0
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Ilona Fajfer-Kruczek
Literatura:

Cervinkova H. (2013) (red.). Edukacyjne badania w działaniu. Warszawa: Wydawnictwo naukowe Scholar.

Palka S. (2010). Podstawy metodologii badań w pedagogice. Gdańsk: GWP.

Urbaniak-Zająć D., Kos, E. (2013). Badania jakościowe w pedagogice. Wydawnictwo naukowe PWN.

Schuman H. (2013). Metoda i znaczenia w badaniach sondażowych. Warszawa: Oficyna Naukowa

Domagała-Zyśk E. (2016). Studium indywidualnego przypadku jako metoda badań naukowych w pedagogice specjalnej. W:

Skrzyniarz R., Dziaczkowska L., Opozda D. (2016). Przedmiot, źródła i metody badań w biografii. Lublin: Wydawnictwo

Episteme, 507-517

Flick U. (2012). Projektowanie badania jakościowego. Warszawa: Wydawnictwo naukowe PWN.

Silverman D. (2012). Prowadzenie badań jakościowych. Warszawa: Wydawnictwo naukowe PWN.

Domagała-Zyśk E. (2014). Specyfika prowadzenia badań naukowych wśród osób niesłyszących i słabosłyszących. W: W.

Otrębski, G. Wiącek (red.), Przepis na rehabilitację. Metodologie i metody w badaniach i transdyscyplinarnej praktyce

rehabilitacyjnej. Lublin: Wyd. KUL, 83-96.

Łobocki M.: Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków 2000.

Łobocki M.: Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Kraków 1999.

Pilch T., Bauman T.: Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Warszawa 2005.

Rubacha K.: Metodologia badań nad edukacją. Warszawa 2008.

Zaczyński W.: Statystyka w pracy badawczej nauczyciela. Warszawa

Zakres tematów:

* Wybór tematu i problematyki pracy.

* Opracowanie teoretycznych podstaw pracy w oparciu o literaturę naukową.

* Metodologia badań własnych.

* Szczegółowe procedury gromadzenia danych – strategie jakościowe i ilościowe.

• Podstawowe metody, techniki i narzędzia w jakościowym opracowaniu danych.

• Podstawowe narzędzia statystyczne opracowywania danych.

• Konstruowanie tabel, wykres prezentujących dane.

• Wyjaśnianie i interpretacja danych. Typy wyjaśnień.

• Osadzenie danych w koncepcjach naukowych.

• Konstruowanie wniosków i zakończenia pracy.

Metody dydaktyczne:

metody podające, aktywizujące, metoda projektu indywidualnego

Metody i kryteria oceniania:

Przygotowanie pracy - pisemnie.

Kryteria:

- wybór tematu korespondującego z kierunkiem studiów,

- dobór źródeł naukowych i umiejętne ich przywoływanie w tekście (bibliografia i przypisy wg zaleceń),

- umiejętność syntezy i analizy wiedzy zastanej,

- kompletność tez, kolejność podrozdziałów,

- opis metodologii badań oraz włąsnego projektu badawczego,

- opis badań własnych.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)