Seminarium dyplomowe [12P-O-NP-8SD]
semestr zimowy 2019/2020
seminarium,
grupa nr 3
Przedmiot: | Seminarium dyplomowe [12P-O-NP-8SD] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2019/2020 [2019/2020Z]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 0 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Ilona Fajfer-Kruczek |
Literatura: |
Cervinkova H. (2013) (red.). Edukacyjne badania w działaniu. Warszawa: Wydawnictwo naukowe Scholar. Palka S. (2010). Podstawy metodologii badań w pedagogice. Gdańsk: GWP. Urbaniak-Zająć D., Kos, E. (2013). Badania jakościowe w pedagogice. Wydawnictwo naukowe PWN. Schuman H. (2013). Metoda i znaczenia w badaniach sondażowych. Warszawa: Oficyna Naukowa Domagała-Zyśk E. (2016). Studium indywidualnego przypadku jako metoda badań naukowych w pedagogice specjalnej. W: Skrzyniarz R., Dziaczkowska L., Opozda D. (2016). Przedmiot, źródła i metody badań w biografii. Lublin: Wydawnictwo Episteme, 507-517 Flick U. (2012). Projektowanie badania jakościowego. Warszawa: Wydawnictwo naukowe PWN. Silverman D. (2012). Prowadzenie badań jakościowych. Warszawa: Wydawnictwo naukowe PWN. Domagała-Zyśk E. (2014). Specyfika prowadzenia badań naukowych wśród osób niesłyszących i słabosłyszących. W: W. Otrębski, G. Wiącek (red.), Przepis na rehabilitację. Metodologie i metody w badaniach i transdyscyplinarnej praktyce rehabilitacyjnej. Lublin: Wyd. KUL, 83-96. Łobocki M.: Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków 2000. Łobocki M.: Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Kraków 1999. Pilch T., Bauman T.: Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Warszawa 2005. Rubacha K.: Metodologia badań nad edukacją. Warszawa 2008. Zaczyński W.: Statystyka w pracy badawczej nauczyciela. Warszawa |
Zakres tematów: |
* Wybór tematu i problematyki pracy. * Opracowanie teoretycznych podstaw pracy w oparciu o literaturę naukową. * Metodologia badań własnych. * Szczegółowe procedury gromadzenia danych – strategie jakościowe i ilościowe. • Podstawowe metody, techniki i narzędzia w jakościowym opracowaniu danych. • Podstawowe narzędzia statystyczne opracowywania danych. • Konstruowanie tabel, wykres prezentujących dane. • Wyjaśnianie i interpretacja danych. Typy wyjaśnień. • Osadzenie danych w koncepcjach naukowych. • Konstruowanie wniosków i zakończenia pracy. |
Metody dydaktyczne: |
metody podające, aktywizujące, metoda projektu indywidualnego |
Metody i kryteria oceniania: |
Przygotowanie pracy - pisemnie. Kryteria: - wybór tematu korespondującego z kierunkiem studiów, - dobór źródeł naukowych i umiejętne ich przywoływanie w tekście (bibliografia i przypisy wg zaleceń), - umiejętność syntezy i analizy wiedzy zastanej, - kompletność tez, kolejność podrozdziałów, - opis metodologii badań oraz włąsnego projektu badawczego, - opis badań własnych. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.