Praktyczna nauka języka hiszpańskiego I [W1-FNFP-S1-PNJH-1]
semestr zimowy 2020/2021
Ćwiczenia 2,
grupa nr 1
Przedmiot: | Praktyczna nauka języka hiszpańskiego I [W1-FNFP-S1-PNJH-1] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z]
(zakończony)
Ćwiczenia 2 [C2], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 24 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 40 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Paulina Krawczyk | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
1. Bueno A., Angeles Buendía M., Lucha R.M., Prisma de ejercicios. Nivel A1 Progresa. Edunumen. Madrid, 2004. 2. Arnal C., Ruiz de Garibay A., Escribe en español. SGEL, Madrid, 1999. 3. Castro F., Uso de la gramática española (elemental), Edelsa, Madrid, 1997. 4. Cybulska-Janczew M., Perlin J., Gramatyka języka hiszpańskiego z ćwiczeniami, Wydawnictwa Naukowe PWN, Warszawa, 2012. 5. Pastor E., Escribir cartas. Difusión, Barcelona, 1994. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Gramatyka: 1. El genero del sustantivo y el articulo. 2. El plural de sustantivos y adjetivos. 3. Los pronombres demostrativos y posesivos. 4. El verbo regular e irregular. 5. Los pronombres de complemento directo e indirecto. 6. Ser/Estar/Haber. 7. Gustar, doler, parecer. 8. Estar+gerundio/ Ir+a+infinitivo. Język pisany: 1. Zasady pisowni (interpunkcja i akcenty). 2. Wypowiedzi pisemne w czasie terazniejszym (list prywatny/opis/opowiadanie). 3.Opis pogody na bazie mapy. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Szczegółowe omówienie każdego zagadnienia wraz z przykładami. Różnorodne ćwiczenia pisemne (wstawianie odpowiednich form, przekształcanie zdań, tłumaczenie w obydwu kierunkach). Analiza popełnianych błędów. Różnorodne formy wypowiedzi pisemnej. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Wymagana jest obecność na zajęciach. Dozwolone są 2 nieobecności nieusprawiedliwione. Student zalicza prace kontrolne dotyczące zagadnień omawianych w ciągu semestru, w formie pisemnej co najmniej dwa razy. Prace pisemne redagowane z możliwością korzystania ze słownika oraz bez dostępu do słownika. Przy ocenie prac brana jest pod uwagę zgodność treści z poleceniem, właściwa forma pracy pisemnej, bogactwo leksykalne oraz poprawność gramatyczna i ortograficzna. Aby zaliczyć przedmiot, należy uzyskać ocenę pozytywną z wszystkich prac kontrolnych (testów gramatycznych, różnych form pisemnych) w ciągu semestru. Na podstawie uzyskanych ocen student otrzymuje ocenę semestralną. Stosowana skala ocen: 100% - 93% bdb 92% - 86% db+ 85% - 79% db 78% - 72% dst+ 71% - 65% dst |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
gramatyka z językiem pisanym -JĘZYK FRANCUSKI OD PODSTAW Z PROGRAMEM TŁUMCZENIOWYM I JĘZYKIEM SPECJALISTYCZNYM- studia pierwszego stopnia, stacjonarne- I rok, 1 sem. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.