Praktyczna nauka języka hiszpańskiego V [02-FL-HT-S1-PNJH-5]
semestr zimowy 2020/2021
Ćwiczenia 3,
grupa nr 2
Przedmiot: | Praktyczna nauka języka hiszpańskiego V [02-FL-HT-S1-PNJH-5] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z]
(zakończony)
Ćwiczenia 3 [C3], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 23 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 40 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Bartosz Poloczek | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura podstawowa 1. Aragonés L., Palencia R., Gramática de uso del español. Teoría y práctica. C1-C2. Ediciones SM, Madrid, 2010. 2. Borrego J., Asebcio J.G., Prieto E., Aspectos de sintaxis del español, Santillana, Salamanca, 2000. 3. Busquets L., Bonzi L., Ejercicios gramaticales de español, Verbum, Madrid, 1996. 4. Moreno, C., Temas de Gramática, SGEL, Madrid, 2012. 5. Moreno, C., Curso superior de español, SGEL, Madrid, 1995. Literatura uzupełniająca: 1. Castro Viúdez F., Aprende gramática y vocabulario 4, SGEL, Madrid, 2009. 2. Garcés M.P., Las formas verbales en español: valores y usos, Verbum, Madrid, 1997. 3. Miquel López L., Sans Baulenas N., ¿A que no sabes...? Edelsa, Madrid, 1992. 4. Sastre Ruano M.A., El Subjuntivo en español, Colegio de España, Salamanca, 1997. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Użycie trybów i czasów w zdaniach podrzędnych. 2. Poznanie zasad użycia form imiennych czasownika (infinitivo, gerundio, participio). 3. Poznanie sposobów wyrażania okoliczności (czasu, przyczyny, warunku, przyzwolenia, sposobu) za pomocą form imiennych czasownika. 4. Porównanie użycia imiesłowu przymiotnikowego czynnego w języku polskim i gerundio w języku hiszpańskim. 5. Użycie czasów futuro i condicional. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Metody podające: Wykład tradycyjny (teoretyczne przedstawienie poszczególnych zagadnień), wykład konwersatoryjny. Metody poszukujące: Rozwiązywanie ćwiczeń gramatycznych. Przypominanie wiadomości nabytych na II roku. Analiza używanych form. Uzasadnianie wyboru odpowiedniego trybu i czasu. Wskazywanie na różnice pomiędzy j.polskim a j.hiszpańskim zwłaszcza w odniesieniu do form imiennych czasownika. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Wymagana jest obecność na zajęciach, wymaga się połączenia wideo. Dozwolone są 2 nieobecności nieusprawiedliwione. Podstawą usprawiedliwienia nieobecności na zajęciach jest zwolnienie lekarskie bądź inny stosowny dokument okazany prowadzącemu najpóźniej na pierwszych zajęciach po ustaniu przyczyny nieobecności bądź przesłany mailowo w tym samym terminie. W ciągu semestru odbędą się conajmniej dwie prace kontrolne, przeprowadzane w sposób zdalny, za pomocą platform Testportal bądź Moodle. Stosowana skala ocen: 100% - 95,5% bdb 95% - 90,5% db+ 90% - 85,5% db 85% - 80,5% dst+ 80% - 75% dst Ocena końcowa zaliczeniowa jest średnią arytmetyczną ocen z kolokwiów cząstkowych. Skala ocen: do 3,25 dst (3) 3,26 - 3,75 dst plus (3.5) 3,76 - 4,25 db (4) 4,26 - 4,75 db plus (4.5) od 4,76 bdb (5) Kolokwium cząstkowe można poprawiać maksymalnie dwa razy, w przypadku nie zaliczenia któregoś z kolokwium, student nie uzyskuje zaliczenia z przedmiotu. Egzamin będzie przeprowadzony w sposób kontaktowy, stacjonarny. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
gramatyka praktyczna - język hiszpański - studia pierwszego stopnia, stacjonarne - III rok, 5 semestr grupa B |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.