Seminariumz historii starożytnej (cz.3) [05-HI-S1-SEM001.3]
semestr letni 2020/2021
seminarium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Seminariumz historii starożytnej (cz.3) [05-HI-S1-SEM001.3] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2020/2021 [2020/2021L]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 6 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Egzamin | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Agata Kluczek | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura podstawowa: zależna od tematyki konkretnej pracy licencjackiej Literatura uzupełniająca: Topolski J., Jak się pisze i rozumie historię. Tajemnice narracji historycznej, Warszawa 1996 Topolski J., Metodologia historii, Warszawa 1984 Topolski J., Wprowadzenie do historii, Poznań 1998, 2001 Vademecum historyka starożytnej Grecji i Rzymu, t.1-2, red. E. Wipszycka, Warszawa 1985, 1986 Vademecum historyka starożytnej Grecji i Rzymu, t. I/II, Źródłoznawstwo starożytności klasycznej, red. E. Wipszycka, Warszawa 2001 Vademecum historyka starożytnej Grecji i Rzymu, t. III: Źródłoznawstwo czasów późnego antyku, red. E. Wipszycka, Warszawa 1999 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
W zależności od poziomu, przygotowania, zainteresowania poszczególnych uczestników seminarium poszczególne zajęcia poświęcone są dyskusji nad fragmentami powstających prac licencjackich. Seminarzyści przedstawiają rozdziały swych prac. Dyskusji i wspólnej ocenie poddawane są interpretacje źródeł, hipotezy badawcze itd. Dyskutowane są również problemy wyłaniające się w toku poszukiwań źródeł, literatury przedmiotu. Przeważająca część każdych zajęć poświęcona jest na indywidualne konsultacje. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
metoda problemowa; dyskusja; analiza i interpretacja materiałów źródłowych, ewentualne ich tłumaczenia; analiza tematów badawczych pod kątem właściwego ujęcia poruszanej w nich problematyki zajęcia prowadzone na platformie MS Teams |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę końcową składa się: – ocena ciągła: frekwencja, bieżące przygotowanie do zajęć i aktywne uczestnictwo w zajęciach, dyskusja nad własną pracą i pracami innych uczestników seminarium; poziom merytoryczny dyskusji – postęp w systematycznym tworzeniu pracy licencjackiej i jej terminowa finalizacja Ocena końcowa nie jest średnią tych składowych. Akcent kładziony jest z jednej strony na prezentowane w oddawanych cząstkach pracy i wykazywane w dyskusji umiejętności warsztatowe, pracę nad źródłami, ich analizę i interpretację, czyli przygotowanie studenta do pisania pracy licencjackiej i na jego wiedzę historyczną związaną z badanym tematem, oraz na systematyczną pracę nad realizacją tematu własnej pracy licencjackiej, z drugiej strony na finalną zawartość merytoryczną pracy i jej poprawność warsztatową. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
6 semestr HISTORIA stacjonarne 1 stopnia |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.