Podstawy pedagogiki dla nauczycieli [W1-LO-S1-PPN]
semestr zimowy 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Podstawy pedagogiki dla nauczycieli [W1-LO-S1-PPN] | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 22 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 22 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Joanna Skibska | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Kron R., Pedagogika. Kluczowe zagadnienia pedagogiki. GWP, Gdańsk 2008. Kupisiewicz Cz., Z dziejów historii wychowania. Impuls, Kraków 2012. Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Impuls, Kraków 2000. Okoń W., Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej, PWN, Warszawa 2016. Skibska J. (red.) Diagnoza interdyscyplinarna. Impuls, Kraków 2017. Śliwerski B., Pedagogika. Podręcznik akademicki. GWP, Gdańsk 2008. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Antyczne ideały wychowania 2. Wybrane koncepcje Nowego Wychowania i ich przedstawiciele 3. Kluczowe obszary tematyczne pedagogiki 4. Metody, techniki, cele oraz style nauczania i wychowania 5. Metody zbierania danych w badaniach pedagogicznych (metody jakościowe i ilościowe) 6.Konstruowanie arkusza obserwacji (skategoryzowanej) zachowań dziecka (w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym) w sytuacji zadaniowej 7. Funkcje podstawowe i symptomy ich zaburzeń – obszary diagnozy funkcjonalnej 8. Opracowanie arkuszy diagnozy funkcjonalnej dla dziecka (w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym) 9. Konstruowanie wywiadu z rodzicami/prawnymi opiekunami dziecka (w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym) 10. Różnicowanie potrzeb edukacyjnych na podstawie wskazań poradni psychologiczno-pedagogicznej – analiza orzeczeń o potrzebie kształcenia specjalnego 11. Opracowanie zestawu dostosowanych ćwiczeń do możliwości poznawczych uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się (dysleksja rozwojowa, dysgrafia, dysortografia) 12. Opracowanie dostosowań dla uczniów z zaburzeniami mowy (afazja dziecięca/specyficzne zaburzenia mowy) 13. Opracowanie systemu oceniania włączającego dla ucznia z wybranym zaburzeniem mowy |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Metody praktyczne: pokaz; ćwiczenia przedmiotowe; metoda projektów Metody aktywizujące Metody problemowe |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
opracowanie poszczególnych zagadnień (zadań) związanych z problematyką ćwiczeń oraz materiałów metodycznych |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
1 semestr logopedii I st. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.