Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Pedagogika przedszkolna i szkolna [W1-LO-S1-PPS] semestr letni 2020/2021
Ćwiczenia, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Pedagogika przedszkolna i szkolna [W1-LO-S1-PPS]
Zajęcia: semestr letni 2020/2021 [2020/2021L] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każda środa, 11:30 - 13:00
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 22
Limit miejsc: 22
Prowadzący: Magdalena Christ
Literatura:

E. Kędzior-Niczyporuk, O metodzie Klanza. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Klanza, Lublin 2010.

A. Stein, Dziecko z bliska idzie w świat, Mamania, Warszawa 2014.

K. Jóźwik, Myślenie wizualne 2.0, Skuteczna komunikacja, mt biznes, Warszawa 2019.

A. Baj, Myślografia, eduBAJ Agata Baj, Stargard 2020.

https://edunews.pl/

Zakres tematów:

1. Pozytywne pierwsze wrażenie w relacji nauczyciel – uczeń z wykorzystaniem animacji tworzonych na platformie Biteable (elementy dydaktyki cyfrowej)

2. Inspiracje dla ciekawych zajęć z dziećmi – Edunews – portal nowoczesnej edukacji, edukacyjne blogi i strony internetowe – tworzenie wspólnej bazy za pomocą wakelet.com lub padlet.com (elementy dydaktyki cyfrowej)

3. Praktyczna realizacji idei integracji w edukacji na przykładzie zabawy fabularyzowanej „Ćwierćland”

4. Pobudzenie kreatywności w ramach zajęć edukacji wczesnoszkolnej – zajęcia inspirowane książką „Kropka”

5. Visual thinking - myślenie wizualne i sketchnoting w edukacji

6. Geniallne lekcje – pokoje zagadek dla uczniów tworzone na platformie Genially (elementy dydaktyki cyfrowej)

7. Zastosowanie metody story-line w edukacji – tworzenie autorskich pomysłów

8. Design Thinking w praktyce - myślenie projektowe w służbie uczenia empatii

9. Trening uważności w edukacji

10. Classdojo – zastosowanie platformy komunikacyjnej do współpracy pomiędzy nauczycielami, uczniami i rodzicami (elementy dydaktyki cyfrowej)

11. Dzieci i gotowanie – zabawy kulinarne w edukacji

12. Rozwijanie kreatywności – Odyseja Umysłu

13. Media i materiały dydaktyczne w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i szkolnym; Tworzenie kart pracy za pomocą generatorów online (elementy dydaktyki cyfrowej)

14. Narzędzia diagnostyczne w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i szkolnym

15. Przepis na edukację szkolną marzeń

Metody dydaktyczne:

metody aktywizujące, zajęcia zdalne prowadzone za pomocą MS Teams

Metody i kryteria oceniania:

Ocenie będą podlegać działania indywidualne (m.in. projekt animacji dla dzieci na platformie Biteable) oraz zespołowe – praca w podgrupach (m.in. zaprojektowanie oraz przeprowadzenie na ćwiczeniach zajęć dotyczących wskazanego tematu); aktywny udział w zajęciach

Uwagi:

2 sem. logopedii /stacjonarne I stopnia/

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)