Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Nowoczesne formy wspierania rozwoju ucznia [W1-FP-N-S2-NFWR] semestr zimowy 2020/2021
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Nowoczesne formy wspierania rozwoju ucznia [W1-FP-N-S2-NFWR]
Zajęcia: semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każda środa, 11:30 - 13:00
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 10
Limit miejsc: 13
Prowadzący: Karolina Starnawska, Małgorzata Wójcik-Dudek
Literatura:

J. Butler: Żądanie Antygony. Rodzina miedzy życiem a śmiercią. Kraków 2010.

A.Lesky: Tragedia grecka. Kraków 2006.

M. Kocur: Źródła teatru. Wrocław 2013.

E. Barba, N. Savarese: Sekretna sztuka aktora. Wrocław 2005.

A. Janus-Sitarz: Lekcje teatru. Książka dla ucznia i nauczyciela. Kraków 1999.

B. Way: Drama w wychowaniu dzieci i młodzieży. Warszawa 1990.

M. Chełminiak: Familia teatralna. Etiudy sceniczne uczniów XXV LO w Krakowie w latach 1992-2004. Warszawa 2010.

A. Nalaskowski: Przestrzenie i miejsca szkoły. Warszawa 2002.

D. Janczak, M. Grześlak: Rozwijanie kreatywności i postaw proinnowacyjnych uczniów z wykorzystaniem nowych technologii: https://issuu.com/ore.edu.pl/docs/rozwijanie_kreatywnosci_

Zakres tematów:

Działania teatralne w szkole oraz Media w szkole. W ramach pierwszego student poznaje metodologie czytania dramatu na przykładzie "Króla Edypa" oraz "Antygony"); ewolucję scenografii teatralnej, sposoby analizy spektaklu teatralnego, zapoznaje się z performatywnym czytaniem dramatu, oraz specyfiką pracy w ramach szkolnych kół teatralnych.

Na zajęciach poświęconych mediom w szkole student poznaje nowoczesne technologie komunikacyjno-informacyjne w edukacji polonistycznej, w tym narzędzia Google - poczta, chmura, dokumenty i ankiety,mapy myśli – mindmup, mind42, spicynodes, elementy sketchnotingu, prezentacje online: Prezi, Emaze, Powtoon, Genially, prezentacje zdjęć i animacje: Pizap, Thematic, ThingLink, Canva, Picturetrail, Slidely, Fotobubble, elementy gamifikacji na lekcjach języka polskiego: Kahoot, LearningApps, Quizizz, Zondle, Quizlet,Plickers, jeopardy, zasady odwróconej lekcji: Blubbr i Ted-ed, wirtualne tablice – Padlet, Wakelet, Lino, Pinterest, chmury wyrazów: tagxedo, wordle, tagul. Media społecznościowe w nauczaniu języka polskiego: blogi. Facebook, Instagram, YouTube.

Metody dydaktyczne:

Podająca, zajęć praktycznych, projektu, oglądowa, norm i instrukcji.

Wykład (prezentacja multimedialna),metoda problemowa, pogadanka heurystyczna, warsztaty.

Metody i kryteria oceniania:

Ocena z zaliczenia jest wypadkową następujących elementów:

Projekt i jego realizacja praktyczna oraz rozmowa sprawdzająca

Zadania praktyczne wykonywanie przez studentów na każdych zajęciach w części zajęć poświęconych mediom w szkole.

Uwagi:

1 sem. filologii polskiej (stacj. II st.), specjalność nauczycielska

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)