Nowoczesne formy wspierania rozwoju ucznia [W1-FP-N-S2-NFWR]
semestr zimowy 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Nowoczesne formy wspierania rozwoju ucznia [W1-FP-N-S2-NFWR] | ||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 10 | ||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 13 | ||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Karolina Starnawska, Małgorzata Wójcik-Dudek | ||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
J. Butler: Żądanie Antygony. Rodzina miedzy życiem a śmiercią. Kraków 2010. A.Lesky: Tragedia grecka. Kraków 2006. M. Kocur: Źródła teatru. Wrocław 2013. E. Barba, N. Savarese: Sekretna sztuka aktora. Wrocław 2005. A. Janus-Sitarz: Lekcje teatru. Książka dla ucznia i nauczyciela. Kraków 1999. B. Way: Drama w wychowaniu dzieci i młodzieży. Warszawa 1990. M. Chełminiak: Familia teatralna. Etiudy sceniczne uczniów XXV LO w Krakowie w latach 1992-2004. Warszawa 2010. A. Nalaskowski: Przestrzenie i miejsca szkoły. Warszawa 2002. D. Janczak, M. Grześlak: Rozwijanie kreatywności i postaw proinnowacyjnych uczniów z wykorzystaniem nowych technologii: https://issuu.com/ore.edu.pl/docs/rozwijanie_kreatywnosci_ |
||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Działania teatralne w szkole oraz Media w szkole. W ramach pierwszego student poznaje metodologie czytania dramatu na przykładzie "Króla Edypa" oraz "Antygony"); ewolucję scenografii teatralnej, sposoby analizy spektaklu teatralnego, zapoznaje się z performatywnym czytaniem dramatu, oraz specyfiką pracy w ramach szkolnych kół teatralnych. Na zajęciach poświęconych mediom w szkole student poznaje nowoczesne technologie komunikacyjno-informacyjne w edukacji polonistycznej, w tym narzędzia Google - poczta, chmura, dokumenty i ankiety,mapy myśli – mindmup, mind42, spicynodes, elementy sketchnotingu, prezentacje online: Prezi, Emaze, Powtoon, Genially, prezentacje zdjęć i animacje: Pizap, Thematic, ThingLink, Canva, Picturetrail, Slidely, Fotobubble, elementy gamifikacji na lekcjach języka polskiego: Kahoot, LearningApps, Quizizz, Zondle, Quizlet,Plickers, jeopardy, zasady odwróconej lekcji: Blubbr i Ted-ed, wirtualne tablice – Padlet, Wakelet, Lino, Pinterest, chmury wyrazów: tagxedo, wordle, tagul. Media społecznościowe w nauczaniu języka polskiego: blogi. Facebook, Instagram, YouTube. |
||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Podająca, zajęć praktycznych, projektu, oglądowa, norm i instrukcji. Wykład (prezentacja multimedialna),metoda problemowa, pogadanka heurystyczna, warsztaty. |
||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena z zaliczenia jest wypadkową następujących elementów: Projekt i jego realizacja praktyczna oraz rozmowa sprawdzająca Zadania praktyczne wykonywanie przez studentów na każdych zajęciach w części zajęć poświęconych mediom w szkole. |
||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
1 sem. filologii polskiej (stacj. II st.), specjalność nauczycielska |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.