Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język obcy-warsztaty [W1-FP-S2-JO-W] semestr zimowy 2020/2021
Ćwiczenia, grupa nr 6

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język obcy-warsztaty [W1-FP-S2-JO-W]
Zajęcia: semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 6 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy czwartek, 11:30 - 13:00
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 3
Limit miejsc: 6
Prowadzący: Agata Adamczyk-Gzara
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Kurs e-learningowy zamieszczony na platformie Moodle:

Warsztaty FR MU 21/22Z https://tiny.pl/9rds4

Literatura uzupełniająca:

Dodatkowe materiały na platformie e-learningowej przygotowane przez lektora. Fragmenty tekstów literackich.

Nagrania "Alter Ego A1+", Annie Berthet i inni , wyd. Hachette 2012.

Zakres tematów:

Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty

w kursie e-learningowym: Warsztaty FR MU 20/21Z

https://el.us.edu.pl/spnjo/course/view.php?id=432

1. Autoprezentacja z opisem dotychczasowej ścieżki edukacyjnej (formuły – nawiązywanie znajomości formalne i nieformalne, określanie narodowości; gramatyka: zaimki osobowe, negacja, szyk zdania oznajmującego, czasowniki zwrotne). Określanie miejsca i czasu wydarzeń (leksyka: pory dnia, dni tygodnia, miesiące; gramatyka: negacja, rzeczownik, rodzajnik określony, wyrażenia czasowe);

3. Zasięganie informacji ( gramatyka: rodzajnik nieokreślony, liczebniki, pytania o rozstrzygnięcie, opuszczanie rodzajnika, przymiotniki pytające, przymiotniki dzierżawcze, konstrukcje pytań otwartych).

4. Udzielanie informacji/ wypełnianie formularza ( podawanie namiarów, redagowanie i odczytywanie wizytówki, leksyka: nazwy zawodów dla absolwentów kierunków filologicznych). Określanie miejsca pochodzenia i przeznaczenia.

6. Opisywanie swoich pasji i marzeń (gramatyka: reprezentatywne czasowniki ). Wyrażanie preferencji i opinii. Opisy ścieżek kariery dla absolwentów studiów filologicznych. Użycie czasowników modalnych - pouvoir, devoir, vouloir. Opisywanie wrażeń po lekturze wybranej noweli Guy de Maupassant.

7. Składanie propozycji, wyrażanie akceptacji, odmowy, ustalanie pory i miejsca spotkania ( gramatyka: zaimek "on", tryb rozkazujący impératif, czas przyszły bliski futur proche; leksyka – miejsca spotkań i wspólnego spędzania wolnego czasu; komunikacja – składanie propozycji i adekwatne reagowanie).

8. Redagowanie relacji z podróży (nagłówki i formuły grzecznościowe, formuły związane z krótkimi formami korespondencji; gramatyka: przymiotniki wskazujące). Opisywanie zjawisk meteorologicznych (leksyka: konstrukcje związane z wyrażaniem opinii, słownictwo związane z opisem pogody).

9. Wyrażanie preferencji, określanie zainteresowań ( leksyka: hobby, gramatyka: rodzajnik ściągnięty w konstrukcjach z czasownikami wyrażającymi preferencje). Opisywanie codziennych aktywności ( leksyka: rozrywka, sport, kultura; gramatyka: czasownik aller/faire + rodzajnik ściągnięty).

10. Relacjonowanie zdarzeń z przeszłości ( gramatyka: przysłówki czasowe, czas passé composé, czas imparfait ). Redagowanie kartki z pamiętnika – użycie czasu passé composé i imparfait, stosowanie wyrażeń czasowych określających częstotliwość wykonywanych działań, przedziały czasowe

i uprzedniość.

11. Wielkie postaci literatury - charakteryzowanie postaci, rozbudowanie autoprezentacji, prezentacja sławnej postaci świata kultury ( leksyka: przymiotniki opisujące cechy psychofizyczne, gramatyka: liczba mnoga przymiotnika).

12. Redagowanie CV, uczestniczenie w rozmowie wstępnej – reagowanie na podstawowe pytania, zadawanie pytań z pozycji kandydata ( gramatyka: czasowniki i wyrażenia określające upodobania i preferencje, zaimek akcentowany, zaimek dzierżawczy). Pytanie o przyczynę, wyjaśnianie przyczyny (gramatyka: typy zdań pytajnych).

13 . Niezbędnik stażysty - zasięganie informacji o warunkach pobytu (leksyka: słownictwo hotelowe, gramatyka: pytania zamknięte, czasowniki 3. grupy, wyrażenie „il y a”). Wskazywanie trasy ( leksyka: elementy mapy miasta, gramatyka: czasowniki związane z przemieszczaniem się i wskazywanie trasy). Czynności dnia codziennego.

14. Redagowanie opisu zdarzeń przyszłych w kontekście zawodowym – czas futur simple + tryb warunkowy conditionnel présent. Użycie zaimków względnych qui, que i où. Redagowanie alternatywnego zakończenia noweli/powieści.

Metody dydaktyczne:

Metody prowadzenia zajęć:

Ćwiczenia przedmiotowe prowadzone w formie zdalnej ( 1 x tydzień 90 min. - spotkania na platformie Teams - forma synchroniczna, z zastosowaniem materiałów zamieszczonych na platformie Moodle) przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy zespołowej, metody projektowej, prezentacji) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość - platforma Teams i platforma Moodle.

Liczba godzin pracy własnej studenta: 30

Opis pracy własnej studenta:

Praca z materiałami zamieszczonymi na platformie Moodle ( zasoby + quizy i zadania).

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach zdalnych jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach online w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Zaliczenie:

Oceną końcową modułu jest średnia arytmetyczna ocen:

- z minimum 2 testów śródsemestralnych na semestr;

- z innych form weryfikacji określonych przez prowadzącego zajęcia zdalne;

- innych form pracy własnej studenta.

Skala ocen:

90 - 100 % = bdb (bardzo dobry)

84 - 89 % = db+ (dobry plus)

75 – 83 % = db (dobry)

69 - 74% = dst+ (dostateczny plus)

60 - 68% = dst (dostateczny)

59 – 0% = ndst. (niedostateczny)

Testy przeprowadzane są w formie zdalnej na platformie Moodle w kursie: Testy zaliczeniowe 20/21 AAG

https://el.us.edu.pl/spnjo/course/view.php?id=444

Uwagi:

3 semestr fil.pol. II stopień (j.francuski)

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)