Język obcy-warsztaty [W1-FP-S2-JO-W]
semestr zimowy 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 6
Przedmiot: | Język obcy-warsztaty [W1-FP-S2-JO-W] | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 6 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 6 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Agata Adamczyk-Gzara | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Kurs e-learningowy zamieszczony na platformie Moodle: Warsztaty FR MU 21/22Z https://tiny.pl/9rds4 Literatura uzupełniająca: Dodatkowe materiały na platformie e-learningowej przygotowane przez lektora. Fragmenty tekstów literackich. Nagrania "Alter Ego A1+", Annie Berthet i inni , wyd. Hachette 2012. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w kursie e-learningowym: Warsztaty FR MU 20/21Z https://el.us.edu.pl/spnjo/course/view.php?id=432 1. Autoprezentacja z opisem dotychczasowej ścieżki edukacyjnej (formuły – nawiązywanie znajomości formalne i nieformalne, określanie narodowości; gramatyka: zaimki osobowe, negacja, szyk zdania oznajmującego, czasowniki zwrotne). Określanie miejsca i czasu wydarzeń (leksyka: pory dnia, dni tygodnia, miesiące; gramatyka: negacja, rzeczownik, rodzajnik określony, wyrażenia czasowe); 3. Zasięganie informacji ( gramatyka: rodzajnik nieokreślony, liczebniki, pytania o rozstrzygnięcie, opuszczanie rodzajnika, przymiotniki pytające, przymiotniki dzierżawcze, konstrukcje pytań otwartych). 4. Udzielanie informacji/ wypełnianie formularza ( podawanie namiarów, redagowanie i odczytywanie wizytówki, leksyka: nazwy zawodów dla absolwentów kierunków filologicznych). Określanie miejsca pochodzenia i przeznaczenia. 6. Opisywanie swoich pasji i marzeń (gramatyka: reprezentatywne czasowniki ). Wyrażanie preferencji i opinii. Opisy ścieżek kariery dla absolwentów studiów filologicznych. Użycie czasowników modalnych - pouvoir, devoir, vouloir. Opisywanie wrażeń po lekturze wybranej noweli Guy de Maupassant. 7. Składanie propozycji, wyrażanie akceptacji, odmowy, ustalanie pory i miejsca spotkania ( gramatyka: zaimek "on", tryb rozkazujący impératif, czas przyszły bliski futur proche; leksyka – miejsca spotkań i wspólnego spędzania wolnego czasu; komunikacja – składanie propozycji i adekwatne reagowanie). 8. Redagowanie relacji z podróży (nagłówki i formuły grzecznościowe, formuły związane z krótkimi formami korespondencji; gramatyka: przymiotniki wskazujące). Opisywanie zjawisk meteorologicznych (leksyka: konstrukcje związane z wyrażaniem opinii, słownictwo związane z opisem pogody). 9. Wyrażanie preferencji, określanie zainteresowań ( leksyka: hobby, gramatyka: rodzajnik ściągnięty w konstrukcjach z czasownikami wyrażającymi preferencje). Opisywanie codziennych aktywności ( leksyka: rozrywka, sport, kultura; gramatyka: czasownik aller/faire + rodzajnik ściągnięty). 10. Relacjonowanie zdarzeń z przeszłości ( gramatyka: przysłówki czasowe, czas passé composé, czas imparfait ). Redagowanie kartki z pamiętnika – użycie czasu passé composé i imparfait, stosowanie wyrażeń czasowych określających częstotliwość wykonywanych działań, przedziały czasowe i uprzedniość. 11. Wielkie postaci literatury - charakteryzowanie postaci, rozbudowanie autoprezentacji, prezentacja sławnej postaci świata kultury ( leksyka: przymiotniki opisujące cechy psychofizyczne, gramatyka: liczba mnoga przymiotnika). 12. Redagowanie CV, uczestniczenie w rozmowie wstępnej – reagowanie na podstawowe pytania, zadawanie pytań z pozycji kandydata ( gramatyka: czasowniki i wyrażenia określające upodobania i preferencje, zaimek akcentowany, zaimek dzierżawczy). Pytanie o przyczynę, wyjaśnianie przyczyny (gramatyka: typy zdań pytajnych). 13 . Niezbędnik stażysty - zasięganie informacji o warunkach pobytu (leksyka: słownictwo hotelowe, gramatyka: pytania zamknięte, czasowniki 3. grupy, wyrażenie „il y a”). Wskazywanie trasy ( leksyka: elementy mapy miasta, gramatyka: czasowniki związane z przemieszczaniem się i wskazywanie trasy). Czynności dnia codziennego. 14. Redagowanie opisu zdarzeń przyszłych w kontekście zawodowym – czas futur simple + tryb warunkowy conditionnel présent. Użycie zaimków względnych qui, que i où. Redagowanie alternatywnego zakończenia noweli/powieści. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Metody prowadzenia zajęć: Ćwiczenia przedmiotowe prowadzone w formie zdalnej ( 1 x tydzień 90 min. - spotkania na platformie Teams - forma synchroniczna, z zastosowaniem materiałów zamieszczonych na platformie Moodle) przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy zespołowej, metody projektowej, prezentacji) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość - platforma Teams i platforma Moodle. Liczba godzin pracy własnej studenta: 30 Opis pracy własnej studenta: Praca z materiałami zamieszczonymi na platformie Moodle ( zasoby + quizy i zadania). |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach zdalnych jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach online w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Zaliczenie: Oceną końcową modułu jest średnia arytmetyczna ocen: - z minimum 2 testów śródsemestralnych na semestr; - z innych form weryfikacji określonych przez prowadzącego zajęcia zdalne; - innych form pracy własnej studenta. Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 59 – 0% = ndst. (niedostateczny) Testy przeprowadzane są w formie zdalnej na platformie Moodle w kursie: Testy zaliczeniowe 20/21 AAG https://el.us.edu.pl/spnjo/course/view.php?id=444 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
3 semestr fil.pol. II stopień (j.francuski) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.