Praktyka dydaktyczna w liceum [W1-FP-N-S2-PDL]
semestr zimowy 2020/2021
Praktyka,
grupa nr 1
Przedmiot: | Praktyka dydaktyczna w liceum [W1-FP-N-S2-PDL] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z]
(zakończony)
Praktyka [PRAKT], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 17 |
Limit miejsc: | 22 |
Prowadzący: | Anna Guzy, Danuta Krzyżyk, Bernadeta Niesporek-Szamburska |
Literatura: |
Brudnik E., A. Moszyńska, B. Owczarska: Ja i mój uczeń pracujemy aktywnie. Przewodnik po metodach aktywizujących. Kielce 2010. Nagajowa M.: ABC metodyki języka polskiego. Warszawa 1995. Polonista w szkole. Podstawy kształcenia nauczyciela polonisty. Red. A. Janus-Sitarz. Kraków 2004. Pedagogika szkolna. Materiały dla studentów przygotowujących się do zawodu nauczyciela. Red. D. Krzyżyk, B. Niesporek-Szamburska, przy współudziale A. Zok-Smoły. Katowice 2014. Zbróg P.: Wojna o kształcenie językowe. Kielce 2005. Czasopisma dydaktyczne (np. „Polonistyka”, „Nowa Polszczyzna”, „Język Polski w Praktyce”, „Warsztaty Polonistyczne”, „Zeszyty Szkolne”, „Z Teorii i Praktyki Dydaktycznej Języka Polskiego”). |
Zakres tematów: |
Student w czasie praktyki zdobywa wiedzę i poznaje praktycznie: - rolę praktyki w przygotowaniu do zawodu nauczyciela polonisty, - pracę na zajęciach pozalekcyjnych, kółkach przedmiotowych itp., - pozadydaktyczną pracę w szkole (praca Rady Pedagogicznej, Rady Rodziców, organizacji uczniowskich itp.), - rolę bazy materialnej szkoły, planowanie organizacji pracy. Ponadto: - hospituje lekcje, pracę kółek przedmiotowych, zajęcia świetlicowe itp.. - prowadzi lekcje próbne i zajęcia pozalekcyjne, - prowadzi dokumentację z praktyk, - bierze udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej, Rady Rodziców, organizacji uczniowskich itp. - poznaje bazę materialną szkoły, planowanie organizacji pracy oraz administracji i dokumentacji szkoły, - zapoznaje się z pracą biblioteki szkolnej. |
Metody dydaktyczne: |
metoda działań praktycznych, metoda projektu, metody poszukujące, w tym: aktywizujące; analiza dokumentów szkolnych, metoda obserwacji. |
Metody i kryteria oceniania: |
Kryteria, według których wystawia się ocenę z praktyk w szkole ponadpodstawowej: - jakość rozliczenia z odbytych: prowadzonych i hospitowanych lekcji; (dokumentacją praktyki: porozumienie, skierowanie i oświadczenie wypełnione przez dyrektora szkoły i nauczyciela. Pozostałe dokumenty: dzienniczek praktyki, opinia o studencie, dwa konspekty: z lekcji literackiej i z lekcji językowej i raport - ocena z dzienniczka praktyk; - ocena z 2 przygotowanych projektów lekcji (na podstawie scenariuszy); - opinia nauczyciela opiekuna; - dodatkowo w skład uśrednianej oceny końcowej może wchodzić oceniona przez opiekuna z uczelni hospitowana lekcja. |
Uwagi: |
3 semestr fil.pol. II stopień, specjalność nauczycielska |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.