Sztuka autoprezentacji [W1-KP-S1-KP-SA]
semestr letni 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Sztuka autoprezentacji [W1-KP-S1-KP-SA] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2020/2021 [2020/2021L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 17 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 16 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Ewelina Tyc | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Antas J., Semantyczność ciała. Gesty jako znaki myślenia, Łódź 2013 Arystoteles, Retoryka,[w:] Arystoteles. Dzieła wszystkie, Warszawa 2001, T.6. Buszman-Witańska M., Wizerunek własny udoskonalony, [w:]„ Marketing w praktyce” 2011, nr 8. Kamińska-Radomska I., Etyka biznesu czyli międzynarodowy język kurtuazji, Warszawa 2010. Królik G., Autoprezentacja czyli jak się sprzedać pracodawcy, Katowice 2012, s. 25-40. Marcjanik M., Mówimy uprzejmie : poradnik językowego savoir-vivre'u, Warszawa 2014. Majewska-Opiełka I., Jak mówić by nas słuchano, Gdańsk 2010, roz. 7,8,9,10,14,16,17. Wróbel A., Asertywność na co dzień, Warszawa 2011, s. 163-182. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Autoprezentacja. Wprowadzenie do zajęć; 2. Świadome budowanie autowizerunku. Jak zrobić dobre pierwsze wrażenie?; 3. Nasze ciało nas zdradza. Komunikacja niewerbalna; 4. Prezentacja multimedialna jako narzędzie autoprezentacyjne; 5. Zasady savoir-vivre’u ( ubiór, zachowanie się studenta w wybranych sytuacjach ); 6. Komunikacja werbalna (etykieta językowa); 7. Jak mówić, żeby być słuchanym?; 8. Autoprezentacja w internecie; 9. Autowizerunek a rozmowa kwalifikacyjna; 10. Sztuka wystąpień w radiu i telewizji; 11. Przestrzeń w komunikacji interpersonalnej; 12. Savoir vivre przy stole. 13. Jak się zaprezentować w internecie? Przedstawienie filmików autoprezentacyjnych. 14.Jak się zaprezentować w internecie? Przedstawienie filmików autoprezentacyjnych. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Metoda podająca (wykład informacyjny) oraz metoda problemowa (wykład problemowy i konwersacyjny) i zadaniowa; prezentacje multimedialne (filmy, rysunki, fotografie, programy telewizyjne). |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Praca zaliczeniowa (filmik autoprezentacyjny). |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
2 semestr KPiK, spec. komunikacja promocyjna /stacjonarne I stopnia/ |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.