Komunikacja interpersonalna [W3-SO-R-S1-KI]
semestr letni 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Komunikacja interpersonalna [W3-SO-R-S1-KI] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2020/2021 [2020/2021L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 21 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 22 | ||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Daniela Dzienniak-Pulina | ||||||||||||||||||
Literatura: |
-Morreale S.P., Spitzberg B.H., Barge J.K.(2007). Komunikacja między ludźmi. Motywacja, wiedza i umiejętności. Warszawa: PWN. Stewart J. (red.) (2002). Mosty zamiast murów. O komunikowaniu się między ludźmi. Warszawa: PWN. Williams M., Penman D. (2014). Midfulnes. Trening Uważności. Warszawa: Samo Sedno. Rosenberg, M. (2020). Porozumienie bez przemocy. O języku życia. Warszawa: Czarna Owca Witkowski Tomasz (2006). Psychologia kłamstwa. Taszów: Biblioteka Moderatora |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Wprowadzenie. Wybrane teorie komunikacji interpersonalnej. 2. Komunikacja werbalna i niewerbalna. 3. Uważność w komunikacji. 4. Porozumienie bez przemocy. 5. Bariery i trudności komunikacyjne. 6. Kłamstwo. 7. Kolokwium podsumowanie zajęć. |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Dyskusja na podstawie literatury, metody aktywizujące, prezentacje multimedialne |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
1. Kolokwium pisemne zawierające pytania problemowe, testowe i otwarte, których celem jest sprawdzenie wiedzy z zakresu analizowanych treści. Skala ocen z kolokwium: 51%-60% (wyniku maksymalnego) = dostateczny (3,0; E) 61%-70% = dostateczny plus (3,5; D) 71%-80% = dobry (4,0; C) 81%-90% = dobry plus (4,5; B) 91%-100% = bardzo dobry (5,0; A) 2. Aktywność |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
SRiKS, 2 sem. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.