Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Kształcenie nauczycieli: Moduł 1, komponent 1, Psychologia dla szkolnictwa ponadpodstawowego [W1-FA-NA-S2-PSDSP-1] semestr zimowy 2020/2021
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Kształcenie nauczycieli: Moduł 1, komponent 1, Psychologia dla szkolnictwa ponadpodstawowego [W1-FA-NA-S2-PSDSP-1]
Zajęcia: semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z] (zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 8:00 - 8:45
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 40
Limit miejsc: 45
Zaliczenie: Egzamin
Prowadzący: Tomasz Burzyński
Literatura:

1. Tomasz Burzyński, Between the Stage and the Text. Agency and Structure in the Analysis of Cultural Change from the Perspectives of Trust and Uncertainty. (Katowice: Wydawnictwo UŚ, 2014).

2. Tomasz Burzyński, „Zrzucając maski. Refleksje na temat podmiotowości w świetle procesów (bio)medykalizacji” ER(R)GO. Teoria – Kultura – Literatura, nr 37 (2018)

Zakres tematów:

1. Wprowadzenie do kursu.

2. Biologiczne podstawy ludzkich zachowań.

3. Geny czy środowisko? Genetyka zachowania a problem różnic indywidualnych.

4. Psychologia inteligencji (testy inteligencji).

5. Procesy poznawcze a przyswajanie języka.

6. Współczesne teorie temperamentu.

7. Osobowość jako zbiór cech.

8. Pojęcie tożsamości jednostkowej.

9. Psychologia motywacji.

10. Procesy emocjonalne.

11. Indywidualne i społeczne uwarunkowania motywacji.

12. Podstawowe postulaty psychologii społecznej: (facylitacja społeczna, myślenie grupowe, przesunięcie ryzyka, rozproszenie odpowiedzialności).

13. Wprowadzenie do psychopatologii.

14. Wnioski z wykładów.

Metody dydaktyczne:

wykład problemowy

Metody i kryteria oceniania:

Esej weryfikujący 1] znajomość wiedzy wynikającej z treści wykładów oraz 2] umiejętność stosowania terminologii psychologicznej. Kurs uważa się za zaliczony pozytywnie (ocena 3,0) jeśli student uzyska 65% wymaganych punktów.

Uwagi:

I rok II stopnia filologii angielskiej, specjalność nauczycielska

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)