Kształcenie nauczycieli: Moduł 1, komponent 1, Psychologia dla szkolnictwa ponadpodstawowego [W1-FA-NA-S2-PSDSP-1]
semestr zimowy 2020/2021
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Kształcenie nauczycieli: Moduł 1, komponent 1, Psychologia dla szkolnictwa ponadpodstawowego [W1-FA-NA-S2-PSDSP-1] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z]
(zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 40 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 45 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Egzamin | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Tomasz Burzyński | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
1. Tomasz Burzyński, Between the Stage and the Text. Agency and Structure in the Analysis of Cultural Change from the Perspectives of Trust and Uncertainty. (Katowice: Wydawnictwo UŚ, 2014). 2. Tomasz Burzyński, „Zrzucając maski. Refleksje na temat podmiotowości w świetle procesów (bio)medykalizacji” ER(R)GO. Teoria – Kultura – Literatura, nr 37 (2018) |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Wprowadzenie do kursu. 2. Biologiczne podstawy ludzkich zachowań. 3. Geny czy środowisko? Genetyka zachowania a problem różnic indywidualnych. 4. Psychologia inteligencji (testy inteligencji). 5. Procesy poznawcze a przyswajanie języka. 6. Współczesne teorie temperamentu. 7. Osobowość jako zbiór cech. 8. Pojęcie tożsamości jednostkowej. 9. Psychologia motywacji. 10. Procesy emocjonalne. 11. Indywidualne i społeczne uwarunkowania motywacji. 12. Podstawowe postulaty psychologii społecznej: (facylitacja społeczna, myślenie grupowe, przesunięcie ryzyka, rozproszenie odpowiedzialności). 13. Wprowadzenie do psychopatologii. 14. Wnioski z wykładów. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
wykład problemowy |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Esej weryfikujący 1] znajomość wiedzy wynikającej z treści wykładów oraz 2] umiejętność stosowania terminologii psychologicznej. Kurs uważa się za zaliczony pozytywnie (ocena 3,0) jeśli student uzyska 65% wymaganych punktów. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
I rok II stopnia filologii angielskiej, specjalność nauczycielska |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.