Praktyczna nauka języka angielskiego: Moduł 1, Język pisany 1 [W1-FA-NX-S1PNJ1-JP-1]
semestr zimowy 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Praktyczna nauka języka angielskiego: Moduł 1, Język pisany 1 [W1-FA-NX-S1PNJ1-JP-1] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 31 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 31 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Justyna Jajszczok | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Evans, V. (2006). Successful Writing Proficiency. Newbury: Express Publishing. Jordan, R. R. (1999). Academic Writing Course. London: Longman. Oshima, A., Hogue, A. (2006). Writing Academic English. London: Pearson/Longman. Stephens, M. (2002). New Proficiency Writing. London: Longman. Berger, A. A. (2008). The Academic Writer's Toolkit: A User’s Manual. Walnut Creek: Left Coast Press. Bakaj, E. (2012). Everything You Need to Know About Writing a Five-paragraph Essay. BrainMass Inc. Bakaj, E. (2012). Everything You Need to Know About Writing an In-class Essay. BrainMass Inc. De Feo, W. P. (2017). Fundamental College Composition. BrownWalker Press. Evans-Marshall, S. (2009). English Grammar & Punctuation. BarCharts, Inc. Murray, N. (2012). Writing Essays in English Language and Linguistics: Principles, Tips and Strategies for Undergraduates. Cambridge: Cambridge University Press. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Wprowadzenie do przedmiotu, zasady oceniania prac pisemnych. Rodzaje wypracowań. Technika burzy mózgów. 2. Struktura tekstów pisanych: myśl przewodnia, teza, podział na akapity. Struktura spójnego akapitu: zdanie wprowadzające, logiczny związek zdań w akapicie ze zdaniem wprowadzającym, środki stylistyczne wykorzystywane do łączenia akapitów. 3. Akapit definiujący z wykorzystaniem egzemplifikacji. 4. Streszczenia i parafraza. 5. Zasady interpunkcji angielskiej. Ćwiczenia. 6. Wypracowanie prezentujące argumenty za i przeciw – plan i struktura pracy. 7. Wypracowanie prezentujące argumenty za i przeciw – ćwiczenia leksykalne. 8. Wypracowanie prezentujące opinię własną – plan i struktura pracy. 9. Wypracowanie prezentujące opinię własną – ćwiczenia leksykalne. 10. Wypracowanie przestawiające rozwiązania problemu – plan i struktura pracy. 11. Wypracowanie przestawiające rozwiązania problemu – ćwiczenia leksykalne. 12. Analiza i poprawa błędów leksykalnych, gramatycznych i stylistycznych na podstawie prac studentów. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Metody eksponujące Praca indywidualna z tekstem, praca w parach, grupach (poprzez narzędzia Teams) Analiza tekstów z dyskusją |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena wypracowań pisanych w trakcie zajęć, uwzględniająca treść, strukturę pracy, poprawność językową, ortograficzną i interpunkcyjną. Ocena testu z interpunkcji. Ocena końcowa w oparciu o średnią ocen zdobytych w trakcie kursu. Każda praca pisemna zostanie sprawdzona dwa razy. W trakcie pierwszego sprawdzania, prowadząca zidentyfikuje klasę/rodzaj błędu i zwróci pracę do poprawy. Podczas drugiego sprawdzania ewentualne błędy zostaną zaznaczone i podliczone; praca zostaje oceniona po drugim sprawdzeniu. Podział błędów: Poważne: G (grammar), Lex (Lexis), Syn (Syntax) Mniej poważne: A (article), punct (punctuation), sp (spelling), rep (repetition), style 3 błędy poważne obniżają ocenę o 1 (np. z 5 na 4,5) 6 błędów mniej poważnych obniża ocenę o 1 (np. z 4,5 na 4) |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
I rok filologii angielskiej, specjalność nauczycielska z językiem niemieckim |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.