Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyczna nauka języka angielskiego: Moduł 1, Język pisany 1 [W1-FA-NX-S1PNJ1-JP-1] semestr zimowy 2020/2021
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Praktyczna nauka języka angielskiego: Moduł 1, Język pisany 1 [W1-FA-NX-S1PNJ1-JP-1]
Zajęcia: semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 8:00 - 9:30
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 31
Limit miejsc: 31
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Justyna Jajszczok
Literatura:

Evans, V. (2006). Successful Writing Proficiency. Newbury: Express Publishing.

Jordan, R. R. (1999). Academic Writing Course. London: Longman.

Oshima, A., Hogue, A. (2006). Writing Academic English. London: Pearson/Longman.

Stephens, M. (2002). New Proficiency Writing. London: Longman.

Berger, A. A. (2008). The Academic Writer's Toolkit: A User’s Manual. Walnut Creek: Left Coast Press.

Bakaj, E. (2012). Everything You Need to Know About Writing a Five-paragraph Essay. BrainMass Inc.

Bakaj, E. (2012). Everything You Need to Know About Writing an In-class Essay. BrainMass Inc.

De Feo, W. P. (2017). Fundamental College Composition. BrownWalker Press.

Evans-Marshall, S. (2009). English Grammar & Punctuation. BarCharts, Inc.

Murray, N. (2012). Writing Essays in English Language and Linguistics: Principles, Tips and Strategies for Undergraduates. Cambridge: Cambridge University Press.

Zakres tematów:

1. Wprowadzenie do przedmiotu, zasady oceniania prac pisemnych. Rodzaje wypracowań. Technika burzy mózgów.

2. Struktura tekstów pisanych: myśl przewodnia, teza, podział na akapity. Struktura spójnego akapitu: zdanie wprowadzające, logiczny związek zdań w akapicie ze zdaniem wprowadzającym, środki stylistyczne wykorzystywane do łączenia akapitów.

3. Akapit definiujący z wykorzystaniem egzemplifikacji.

4. Streszczenia i parafraza.

5. Zasady interpunkcji angielskiej. Ćwiczenia.

6. Wypracowanie prezentujące argumenty za i przeciw – plan i struktura pracy.

7. Wypracowanie prezentujące argumenty za i przeciw – ćwiczenia leksykalne.

8. Wypracowanie prezentujące opinię własną – plan i struktura pracy.

9. Wypracowanie prezentujące opinię własną – ćwiczenia leksykalne.

10. Wypracowanie przestawiające rozwiązania problemu – plan i struktura pracy.

11. Wypracowanie przestawiające rozwiązania problemu – ćwiczenia leksykalne.

12. Analiza i poprawa błędów leksykalnych, gramatycznych i stylistycznych na podstawie prac studentów.

Metody dydaktyczne:

Metody eksponujące

Praca indywidualna z tekstem, praca w parach, grupach (poprzez narzędzia Teams)

Analiza tekstów z dyskusją

Metody i kryteria oceniania:

Ocena wypracowań pisanych w trakcie zajęć, uwzględniająca treść, strukturę pracy, poprawność językową, ortograficzną i interpunkcyjną. Ocena testu z interpunkcji. Ocena końcowa w oparciu o średnią ocen zdobytych w trakcie kursu.

Każda praca pisemna zostanie sprawdzona dwa razy. W trakcie pierwszego sprawdzania, prowadząca zidentyfikuje klasę/rodzaj błędu i zwróci pracę do poprawy. Podczas drugiego sprawdzania ewentualne błędy zostaną zaznaczone i podliczone; praca zostaje oceniona po drugim sprawdzeniu.

Podział błędów:

Poważne: G (grammar), Lex (Lexis), Syn (Syntax)

Mniej poważne: A (article), punct (punctuation), sp (spelling), rep (repetition), style

3 błędy poważne obniżają ocenę o 1 (np. z 5 na 4,5)

6 błędów mniej poważnych obniża ocenę o 1 (np. z 4,5 na 4)

Uwagi:

I rok filologii angielskiej, specjalność nauczycielska z językiem niemieckim

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)