Językoznawstwo: Moduł 1, Wstęp do językoznawstwa [W1-FA-TX-S1-WJ-1]
semestr zimowy 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 7
Przedmiot: | Językoznawstwo: Moduł 1, Wstęp do językoznawstwa [W1-FA-TX-S1-WJ-1] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 7 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy wtorek, 13:45 - 15:15
sala 2.22 Wydział Humanistyczny – Instytut Językoznawstwa (Sosnowiec, ul. Grota-Roweckiego 5) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 27 |
Limit miejsc: | 30 |
Zaliczenie: | Egzamin |
Prowadzący: | Konrad Szcześniak |
Literatura: |
Bauer, Laurie. 1984. English Word-formation. Cambridge University Press. Fromkin, Victoria; Robert Rodman & Nina Hyams. 2011. An Introduction to Language. Wadsworth. Yule, George. 2010. The Study of Language. Longman. Skrypty Literatura uzupełniająca Crystal, D. 1995. The Cambridge Encyclopedia of the English Language. Cambridge: Cambridge University Press Crystal, D. 2011. A Dictionary of Linguistics and Phonetics. Cambridge: Basil Blackwell. Szcześniak, Konrad. 2013. You can't cry your way to candy: Motion events and paths in the x's way construction. Cognitive Linguistics 24. 159-194. |
Zakres tematów: |
1 Cechy języka 2 Morfologia i procesy słowotwórcze 3 Typologia morfologiczna (języki analityczne, fleksyjne i aglutynacyjne) 4 Protoindoeuropejski i rodziny języków 5 Język formulaiczny 6 Deskryptywizm i preskryptywizm 7 Modele języka w oparciu o użycie |
Metody dydaktyczne: |
Zajęcia interaktywne, dyskusja zagadnień poruszonych w materiałach |
Metody i kryteria oceniania: |
Test semestralny oraz test pisemny pod koniec semestru bardzo dobry – student zna zagadnienia poruszone na zajęciach, i potrafi je zdefiniować. Dodatkowo, student dysponuje wiedzą zdobytą samodzielnie wybiegającą poza zagadnienia omówione na zajęciach. dobry – student zna zagadnienia poruszone na zajęciach i potrafi je zdefiniować dostateczny – student zna zagadnienia poruszone na zajęciach, potrafi je zdefiniować, przy czym ma problemy z zastosowaniem wiedzy w odniesieniu do konkretnych przykładów użycia języka. (Warunkiem jets otrzymanie 65% punktów) niedostateczny – student nie opanował materiału omówionego na zajęciach. |
Uwagi: |
I rok filologii angielskiej, specjalność tłumaczeniowa z językiem niemieckim |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.