Fizyka w naukach o Ziemi [W2-KIER-105]
semestr zimowy 2020/2021
Laboratorium,
grupa nr 3
Przedmiot: | Fizyka w naukach o Ziemi [W2-KIER-105] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z]
(zakończony)
Laboratorium [L], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
co drugi wtorek (nieparzyste), 9:45 - 11:15
sala I Pracownia Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych (Katowice, ul. Bankowa 14) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 12 |
Limit miejsc: | 14 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Stanisław Duber, Maciej Mendecki, Iwona Stan-Kłeczek |
Literatura: |
- W. Moebs, S. J. Ling, J. Sanny, Fizyka dla szkół wyższych, Tom1,2 i 3 openstax, Polska - H. Szydłowski. Pracownia Fizyczna. Warszawa 1973; - Szczeniowski; Fizyka doświadczalna, tom I-IV, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1976; - T. Dryński; Ćwiczenia laboratoryjne z fizyki; - Dostępne źródła internetowe |
Zakres tematów: |
Studenci realizują ćwiczenia z następujących działów fizyki: mechanika (Wyznaczanie przyspieszenia ziemskiego za pomocą wahadła matematycznego i rewersyjnego; Wyznaczanie modułu Younga za pomocą strzałki ugięcia, Wyznaczanie modułu sztywności metodą dynamiczną), optyka (Wyznaczanie ogniskowej soczewek półprzewodnikowych), elektryczność i magnetyzm (Wyznaczanie oporu elektrycznego za pomocą analogowych mierników prądu, Wyznaczanie charakterystyk diod półprzewodnikowych, Cechowanie watomierza i licznika energii elektrycznej) oraz termodynamika (Wyznaczanie współczynnika lepkości cieczy metodą Stokesa, Wyznaczanie współczynnika lepkości cieczy metodą wypływu, Wyznaczanie zależności temperatury wrzenia wody od ciśnienia, Wyznaczanie ciepła właściwego metodą ostygania). |
Metody dydaktyczne: |
Studentowi zostają przydzielone konkretne doświadczenia. Student przygotowuje się z zagadnień teoretycznych zawartych w instrukcji ćwiczenia. Samodzielnie wykonuje pomiary. Na podstawie otrzymanych danych pomiarowych sporządza sprawozdanie. W przypadku zajęć online student na podstawie filmiku dotyczącego wykonania doświadczenia oraz dostarczonych mu danych pomiarowych sporządza sprawozdanie. |
Metody i kryteria oceniania: |
Student zostaje oceniony na podstawie odpowiedzi ustnej będącej kolokwium wstępnym do doświadczenia oraz wykonanego sprawozdania. Ocena stanowi średnią ocen z kolokwium oraz wykonanego przez studenta sprawozdania. Ocenie podlegają wszystkie przydzielone studentowi doświadczenia. Ocena końcowa stanowi średnią tych ocen. |
Uwagi: |
gr. 3 - 1 sem. Inżynierii zagrożeń środowiskowych /st. I stopnia/ |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.