Konwergencje mediów KW [W1-KM-S2-KM02]
semestr letni 2020/2021
Laboratorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Konwergencje mediów KW [W1-KM-S2-KM02] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2020/2021 [2020/2021L]
(zakończony)
Laboratorium [L], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 13 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 17 | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Piotr Aptacy | ||||||||||||||||||
Literatura: |
- Henry Jenkins, Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowych mediów, Warszawa 2007. - Katarzyna Kopecka-Piech, Leksykon konwergencji mediów, Kraków 2015. - Jean Burges, Joshua Green, YouTube. Wideo online i kultura uczestnictwa, Waszawa 2011. - Katarzyna Kopecka-Piech, Koncepcje konwergencji mediów, [w:] "Studia Medioznawcze" nr 3 (46) / 2011, Warszawa 2011. - Jan Kreft, Problemy z konwergencją, [w:] "Studia Medioznawcze" nr 3 (46) / 2011, Warszawa 2011. - John Fiske, Kulturowa ekonomia fandomu, „Kultura Popularna” 2008, nr 3 (21). - Piotr Siuda, Mechanizmy kultury prosumpcji, czyli fani i ich globalne zróżnicowanie, „Studia Socjologiczne” 2012, nr 4 (207). - Michael Wedel, Książka – film – DVD. Paratekstualność, konwergencja mediów i transmedialna narracja na przykładzie „Władcy Pierścieni”, [w:] Kino po kinie, red. Andrzej Gwóźdź, Oficyna Naukowa, Warszawa 2010. - Agnieszka Całek, Tabloidyzacja a konwergencja mediów - obraz wzajemnych zależności w polskim dyskursie publicznym. Analiza przypadku Tomasza Lisa, [w:] Środkowoeuropejskie Studia Polityczne nr 2/2013. |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Pojawienie się pojęcia konwergencji i jego zastosowania w obrębie różnych paradygmatów naukowych. 2. Przekształcenia przestrzeni medialnej i informacyjnej na przełomie XX i XXI wieku. 3. Konwergencja technologiczna, ekonomiczna, zawartości. 4. Rynkowe i regulacyjne aspekty konwergencji. 5. Kultura uczestnictwa – zmiana statusu użytkowników mediów 6. Opowiadanie transmedialne w ujęciu medioznawczym i narratologicznym). 7. Zjawisko prosumpcji (kultura fanowska). 8. Przemiany w obrębie mediów informacyjnych, tabloidyzacja. 9. Reklama w dobie konwergencji mediów. |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
02-MO2S-14-f_k Praca z tekstami teoretycznymi, prezentacja przykładów konwergencji mediów. 15 godzin. Praca własna studenta. Studiowanie tekstów naukowych; przygotowanie przykładów egzemplifikujących tezy z zakresu konwergencji mediów. 45 godzin. Część zajęć w trakcie semestru odbędzie się w trybie asynchronicznym, nie przekraczając jednak liczby dwóch. |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
02-MO2SN-14-w_pm Prezentacja multimedialna. Sprawdzenie wiedzy, umiejętności i kompetencji. Bdb - Prezentacja multimedialna od strony formalnej i merytorycznej oraz technicznej nie budzi zastrzeżeń. Przygotowane plansze nie powtarzają prezentowanej przez studenta wypowiedzi, a jedynie ją ilustrują lub uzupełniają. Materiał graficzny został przygotowany poprawnie i wybrany tak, by skupiać uwagę, jednocześnie nie wykraczając poza tematykę prezentacji. Wykorzystana została wiedza merytoryczna opanowana na zajęciach i omawiane wcześniej źródła bibliograficzne. Wykorzystano źródła wykraczające poza znajomość obowiązkowej bibliografii. Db - Prezentacja multimedialna spełnia większość kryteriów podanych powyżej, jednak ogranicza się jedynie do materiału omawianego na zajęciach ilustrując go wybranymi przykładami. Pojawiają się niedociągnięcia formalne, takie jak złe przygotowanie plansz, nielogiczna kolejność ich prezentacji, dublowanie treści wypowiedzi itd. Dst - Prezentacja merytorycznie odnosi się do prezentowanych zagadnień, podsumowując je jedynie w stopniu zasługującym na pozytywną ocenę. Wyraźnie widoczne są niedociągnięcia opisane w punkcie powyżej. Ndst - Prezentacja nie spełnia żadnych z opisanych wcześniej wymagań. Podniesienie oceny o pół stopnia może być wynikiem obecności w prezentacji pozytywnych czynników dających podstawę do takiej korekty, jednak nie kwalifikujących jeszcze do przyznania stopnia wyżej. |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
Spotkania odbywają się na platformie Teams. Kontakt z prowadzącym zajęcia po adresem piotr.aptacy@us.edu.pl Dopuszczalna jest jedna nieusprawiedliwiona nieobecność na zajęciach. Przekroczenie tego limitu skutkuje koniecznością zaliczenia owianego materiału na konsultacjach. Konsultacje odbywają się we wtorki w godzinach 13.00 - 13.45 O kolejności omawiania tekstów decyduje prowadzący zajęcia, informując o nadchodzących lekturach w trakcie zajęć z właściwym wyprzedzeniem. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.