Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie - sem. 1 [06-PS-NM-401] semestr zimowy 2020/2021
seminarium, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium magisterskie - sem. 1 [06-PS-NM-401]
Zajęcia: semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z] (zakończony)
seminarium [S], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 9
Limit miejsc: 10
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Dagna Kocur
Literatura:

Bancroft J. (2011). Seksualność człowieka. Wrocław: Elsevier Urban & Partner.

Izdebski Z. (2012). Seksualność Polaków. Na początku XXI wieku. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagielońskiego.

Leiblum, S. R., & Rosen, R. (Eds.). (2005). Terapia zaburzeń seksualnych. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.

Roach M. (2010). Bzyk. Pasjonujące zespolenie nauki i seksu. Kraków: Znak.

Starowicz Z., Skrzypulec-Plinta V. (2010). Podstawy seksuologii. Warszawa: Wydawnictwo Lekarskie PZWL.

Adamska, K. (2015). Milczenie w organizacji. Rola uważności społecznej i czynników kontekstowych. Zarządzanie Zasobami Ludzkimi, 102(1), 115-130.

Ameli, R. (2016). 25 lekcji uważności. Czas na dobre życie. Kielce: Charaktery.

Bays, J. C. (2015). Mindfulness: Jak wytrenować dzikiego słonia i inne przygody w praktyce uważności. Warszawa: Amber.

Błaszczak, A. (2017). MBSR jako metoda wspierająca proces radzenia sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym u pielęgniarek. Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska, sectio J–Paedagogia-Psychologia, 30(4), 245-258.

Błaszczak, A. (2018). Wpływ Treningu Redukcji Stresu opartego na uważności (MBSR) na zdrowie fizyczne. Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska, sectio J–Paedagogia-Psychologia, 31(1), 61-73.

Chybicki, J. (2016). Skup się! Trening mindfulness dla zestresowanych pracą. Gliwice: Helion.

Germer, C. K., Siegel, R. D., Fulton, P. R. (red.) (2015). Uważność i psychoterapia. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Goleman, D., Langer, E., David, S. (2018). Mindfulness. Inteligencja emocjonalna. Harvard Business Review. Gliwice: Helion.

Huńczak, M. (2017). Zaakceptuj siebie. O sile samowspółczucia. Warszawa: Samo Sedno.

Kabat-Zinn, J. (2007). Gdziekolwiek jesteś, bądź. Przewodnik uważnego życia. Warszawa: IPSI Press, 2007.

Kabat-Zinn, J. (2012). Praktyka uważności dla początkujących. Warszawa: Czarna owca.

Marturano, J. (2016). Prowadź siebie i innych. Mindfulness dla liderów. Trening uważnego zarządzania w pracy, w domu i w życiu. Warszawa: Amber.

Neff, K. (2018). Jak być dobrym dla siebie. Życie bez presji otoczenia, przygnębienia i poczucia winy. Białystok: Studio Astropsychologii

Nhat Hanh, T., Cheung, L. (2011). Smak. Świadome odżywianie, świadome życie. Warszawa: Czarna Owca.

Radoń, S. (2017). Pięciowymiarowy Kwestionariusz Uważności: Polska adaptacja. Roczniki Psychologiczne/Annals of Psychology, 17(4), 711-735.

Sweet, C. (2016). Dziennik uważności. Kraków: Insignis.

Zakres tematów:

Uważność (Mindfulness):

• Uważność w romantycznych związkach

• Uważność w relacjach seksualnych

• Uważność w relacjach z dziećmi

• Uważność w relacjach zawodowych

• Uważność a psychoterapia

• Uważność a problemy kliniczne

Self-compassion:

• Self-compassion a funkcjonowanie psychiczne

• Self-compassion a bliskie relacje

• Self-compassion a problemy kliniczne

• Self-compassion a osobowość

Zagadnienia z zakresu seksuologii:

• Satysfakcja seksualna

• Literatura romantyczna a funkcjonowanie psychoseksualne

• Relacje friends with benefits

Publiczne okazywanie uczuć w romantycznym związku

• Publiczne okazywanie uczuć a osobowość

Metody dydaktyczne:

Wykłady, prezentacje multimedialne, dyskusja nad tematem i badaniami pracy magisterskiej, metody warsztatowe. Analiza najnowszej literatury i doniesień z badań, dyskusje grupowe nad określonymi zagadnieniami, prezentacje referatów przez poszczególnych studentów.

Metody i kryteria oceniania:

Ocena końcowa dla modułu jest ustalana w oparciu o średnią arytmetyczną z referatu, ustnej prezentacji własnego zamysłu badawczego oraz pisemnego przedstawienia problemu badań własnych.

Warunkiem uzyskania pozytywnej oceny z seminarium jest obecność na minimum 90% zajęć (istnieje możliwość odrabiania zajęć na dyżurach).

Warunkiem uzyskania zaliczenia jest: przygotowanie koncepcji pracy magisterskiej zawierającej: temat pracy, problem badawczy, pytania badawcze, hipotezy badawcze, zmienne badawcze, opis metod i narzędzi badawczych, bibliografię;

Skala ocen:

51%-60% (punktacji maksymalnej) – dostateczny (3,0; E)

61%-70% – dostateczny plus (3,5; D)

71%-80% – dobry (4,0; C)

81%-90% – dobry plus (4,5; B)

91%-100% – bardzo dobry (5,0; A)

Uwagi:

-

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)