Seminarium magisterskie - sem. 1 [06-PS-NM-401]
semestr zimowy 2020/2021
seminarium,
grupa nr 2
Przedmiot: | Seminarium magisterskie - sem. 1 [06-PS-NM-401] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 9 |
Limit miejsc: | 10 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Dagna Kocur |
Literatura: |
Bancroft J. (2011). Seksualność człowieka. Wrocław: Elsevier Urban & Partner. Izdebski Z. (2012). Seksualność Polaków. Na początku XXI wieku. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagielońskiego. Leiblum, S. R., & Rosen, R. (Eds.). (2005). Terapia zaburzeń seksualnych. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. Roach M. (2010). Bzyk. Pasjonujące zespolenie nauki i seksu. Kraków: Znak. Starowicz Z., Skrzypulec-Plinta V. (2010). Podstawy seksuologii. Warszawa: Wydawnictwo Lekarskie PZWL. Adamska, K. (2015). Milczenie w organizacji. Rola uważności społecznej i czynników kontekstowych. Zarządzanie Zasobami Ludzkimi, 102(1), 115-130. Ameli, R. (2016). 25 lekcji uważności. Czas na dobre życie. Kielce: Charaktery. Bays, J. C. (2015). Mindfulness: Jak wytrenować dzikiego słonia i inne przygody w praktyce uważności. Warszawa: Amber. Błaszczak, A. (2017). MBSR jako metoda wspierająca proces radzenia sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym u pielęgniarek. Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska, sectio J–Paedagogia-Psychologia, 30(4), 245-258. Błaszczak, A. (2018). Wpływ Treningu Redukcji Stresu opartego na uważności (MBSR) na zdrowie fizyczne. Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska, sectio J–Paedagogia-Psychologia, 31(1), 61-73. Chybicki, J. (2016). Skup się! Trening mindfulness dla zestresowanych pracą. Gliwice: Helion. Germer, C. K., Siegel, R. D., Fulton, P. R. (red.) (2015). Uważność i psychoterapia. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. Goleman, D., Langer, E., David, S. (2018). Mindfulness. Inteligencja emocjonalna. Harvard Business Review. Gliwice: Helion. Huńczak, M. (2017). Zaakceptuj siebie. O sile samowspółczucia. Warszawa: Samo Sedno. Kabat-Zinn, J. (2007). Gdziekolwiek jesteś, bądź. Przewodnik uważnego życia. Warszawa: IPSI Press, 2007. Kabat-Zinn, J. (2012). Praktyka uważności dla początkujących. Warszawa: Czarna owca. Marturano, J. (2016). Prowadź siebie i innych. Mindfulness dla liderów. Trening uważnego zarządzania w pracy, w domu i w życiu. Warszawa: Amber. Neff, K. (2018). Jak być dobrym dla siebie. Życie bez presji otoczenia, przygnębienia i poczucia winy. Białystok: Studio Astropsychologii Nhat Hanh, T., Cheung, L. (2011). Smak. Świadome odżywianie, świadome życie. Warszawa: Czarna Owca. Radoń, S. (2017). Pięciowymiarowy Kwestionariusz Uważności: Polska adaptacja. Roczniki Psychologiczne/Annals of Psychology, 17(4), 711-735. Sweet, C. (2016). Dziennik uważności. Kraków: Insignis. |
Zakres tematów: |
Uważność (Mindfulness): • Uważność w romantycznych związkach • Uważność w relacjach seksualnych • Uważność w relacjach z dziećmi • Uważność w relacjach zawodowych • Uważność a psychoterapia • Uważność a problemy kliniczne Self-compassion: • Self-compassion a funkcjonowanie psychiczne • Self-compassion a bliskie relacje • Self-compassion a problemy kliniczne • Self-compassion a osobowość Zagadnienia z zakresu seksuologii: • Satysfakcja seksualna • Literatura romantyczna a funkcjonowanie psychoseksualne • Relacje friends with benefits Publiczne okazywanie uczuć w romantycznym związku • Publiczne okazywanie uczuć a osobowość |
Metody dydaktyczne: |
Wykłady, prezentacje multimedialne, dyskusja nad tematem i badaniami pracy magisterskiej, metody warsztatowe. Analiza najnowszej literatury i doniesień z badań, dyskusje grupowe nad określonymi zagadnieniami, prezentacje referatów przez poszczególnych studentów. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena końcowa dla modułu jest ustalana w oparciu o średnią arytmetyczną z referatu, ustnej prezentacji własnego zamysłu badawczego oraz pisemnego przedstawienia problemu badań własnych. Warunkiem uzyskania pozytywnej oceny z seminarium jest obecność na minimum 90% zajęć (istnieje możliwość odrabiania zajęć na dyżurach). Warunkiem uzyskania zaliczenia jest: przygotowanie koncepcji pracy magisterskiej zawierającej: temat pracy, problem badawczy, pytania badawcze, hipotezy badawcze, zmienne badawcze, opis metod i narzędzi badawczych, bibliografię; Skala ocen: 51%-60% (punktacji maksymalnej) – dostateczny (3,0; E) 61%-70% – dostateczny plus (3,5; D) 71%-80% – dobry (4,0; C) 81%-90% – dobry plus (4,5; B) 91%-100% – bardzo dobry (5,0; A) |
Uwagi: |
- |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.