Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praca z tekstem literackim [W1-FN-S1-PTLH] semestr letni 2020/2021
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Praca z tekstem literackim [W1-FN-S1-PTLH]
Zajęcia: semestr letni 2020/2021 [2020/2021L] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 9:45 - 11:15
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 26
Limit miejsc: 70
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Paulina Krawczyk
Literatura:

Literatura podstawowa:

Beristáin, H. (2007). "Análisis estructural del relato literario". México: Limusa Noriega Editores.

Del Prado Biezma, J. (2000). "Análisis e interpretación de la novela. Cinco modos de leer un texto narrativo". Madrid: Editorial Síntesis.

Del Moral, R. (2004). "Diccionario práctico del comentario de textos literarios". Madrid: Verbum.

Díez Borque, J. M. (1998). "Comentario de textos literarios. Método y práctica". Madrid: Editorial Playor.

Gómez Redondo, F. (2006). "El lenguaje literario. Teoría y práctica". Madrid: Edaf.

Lázaro Carreter, F; Correa Calderón, E. (1998). "Cómo se comenta un texto literario". Madrid: Cátedra.

Luján Atienza, Á. L. (2000). "Cómo se comenta un poema". Madrid: Editorial Síntesis.

Moreiro, J. (2004). "Cómo leer textos literarios". Madrid: Edaf.

Pimentel, L. A. (2005). "El relato en perspectiva. Estudio de teoría narrativa". México: Siglo XXI Editores.

Literatura dodatkowa:

teksty poetyckie i narracyjne będące przedmiotem analizy i interpretacji.

Zakres tematów:

1. Wprowadzenie do pracy z tekstem literackim.

2. Elementy analizy i interpretacji tekstów poetyckich.

3. Elementy analizy i interpretacji tekstów narracyjnych.

Metody dydaktyczne:

Metody podające:

- elementy wykładu tradycyjnego (omówienie poszczególnych zagadnień w formie teoretycznej),

- elementy wykładu konwersatoryjnego.

Metody poszukujące:

- praca indywidualna,

- praca w grupach, burza mózgów,

- dyskusja,

- analiza przypadku,

- interpretacja.

Metody i kryteria oceniania:

Zajęcia prowadzone są w sposób zdalny na platformie MS Teams.

Wymagana jest obecność na zajęciach. Dozwolone są dwie nieobecności nieusprawiedliwione. Podstawą usprawiedliwienia nieobecności na zajęciach jest zwolnienie lekarskie bądź inny stosowny dokument okazany (np. w formie elektronicznej) prowadzącemu najpóźniej na pierwszych zajęciach po ustaniu przyczyny nieobecności.

Podczas zajęć prowadzonych w formie zdalnej wymagana jest transparentność studenta (włączenie kamery podczas zajęć oraz używanie mikrofonu).

Weryfikacja efektów kształcenia w trakcie semestru następuje poprzez przeprowadzenie dwóch kolokwium kontrolnych (złożonych z części teoretycznej i praktycznej) obejmujących poszczególne zagadnienia. Zostaną one przeprowadzone w formie zdalnej poprzez platformę MS Teams. Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na kolokwium (tj. niepoparta zwolnieniem lekarskim) jest równoznaczna z oceną niedostateczną w danym terminie. W przypadku obecności usprawiedliwionej, termin podejścia do kolokwium wyznacza studentowi prowadzący.

Stosuje się następującą skalę ocen kolokwiów śródsemestralnych:

65% - 71% => dostateczny (3)

72% - 78% => dostateczny plus (3+)

79% - 85% => dobry (4)

86% - 92% => dobry plus (4+)

93% - 100% => bardzo dobry (5)

Kolokwium cząstkowe można poprawiać maksymalnie dwa razy. W przypadku ostatecznego braku zaliczenia któregoś z kolokwiów, student nie uzyskuje zaliczenia z przedmiotu. Studentowi przysługuje prawo do jednej poprawy każdego niezaliczonego kolokwium cząstkowego w sesji poprawkowej.

Ocenę zaliczeniową stanowi średnia arytmetyczna z poszczególnych ocen uzyskanych w ciągu semestru.

Ocenę oblicza się zgodnie z zasadą:

do 3,25: dostateczny (3)

3,26 - 3,75: dostateczny plus (3.5)

3,76 - 4,25: dobry (4)

4,26 - 4,75: dobry plus (4.5)

od 4,76: bardzo dobry (5)

Uwagi:

Język hiszpański z programem tłumaczeniowym -studia pierwszego stopnia, stacjonarne- 1 rok, 2 sem. grupa A

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)