Praca z tekstem literackim [W1-FN-S1-PTLH]
semestr letni 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Praca z tekstem literackim [W1-FN-S1-PTLH] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2020/2021 [2020/2021L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 26 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 70 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Paulina Krawczyk | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura podstawowa: Beristáin, H. (2007). "Análisis estructural del relato literario". México: Limusa Noriega Editores. Del Prado Biezma, J. (2000). "Análisis e interpretación de la novela. Cinco modos de leer un texto narrativo". Madrid: Editorial Síntesis. Del Moral, R. (2004). "Diccionario práctico del comentario de textos literarios". Madrid: Verbum. Díez Borque, J. M. (1998). "Comentario de textos literarios. Método y práctica". Madrid: Editorial Playor. Gómez Redondo, F. (2006). "El lenguaje literario. Teoría y práctica". Madrid: Edaf. Lázaro Carreter, F; Correa Calderón, E. (1998). "Cómo se comenta un texto literario". Madrid: Cátedra. Luján Atienza, Á. L. (2000). "Cómo se comenta un poema". Madrid: Editorial Síntesis. Moreiro, J. (2004). "Cómo leer textos literarios". Madrid: Edaf. Pimentel, L. A. (2005). "El relato en perspectiva. Estudio de teoría narrativa". México: Siglo XXI Editores. Literatura dodatkowa: teksty poetyckie i narracyjne będące przedmiotem analizy i interpretacji. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Wprowadzenie do pracy z tekstem literackim. 2. Elementy analizy i interpretacji tekstów poetyckich. 3. Elementy analizy i interpretacji tekstów narracyjnych. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Metody podające: - elementy wykładu tradycyjnego (omówienie poszczególnych zagadnień w formie teoretycznej), - elementy wykładu konwersatoryjnego. Metody poszukujące: - praca indywidualna, - praca w grupach, burza mózgów, - dyskusja, - analiza przypadku, - interpretacja. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Zajęcia prowadzone są w sposób zdalny na platformie MS Teams. Wymagana jest obecność na zajęciach. Dozwolone są dwie nieobecności nieusprawiedliwione. Podstawą usprawiedliwienia nieobecności na zajęciach jest zwolnienie lekarskie bądź inny stosowny dokument okazany (np. w formie elektronicznej) prowadzącemu najpóźniej na pierwszych zajęciach po ustaniu przyczyny nieobecności. Podczas zajęć prowadzonych w formie zdalnej wymagana jest transparentność studenta (włączenie kamery podczas zajęć oraz używanie mikrofonu). Weryfikacja efektów kształcenia w trakcie semestru następuje poprzez przeprowadzenie dwóch kolokwium kontrolnych (złożonych z części teoretycznej i praktycznej) obejmujących poszczególne zagadnienia. Zostaną one przeprowadzone w formie zdalnej poprzez platformę MS Teams. Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na kolokwium (tj. niepoparta zwolnieniem lekarskim) jest równoznaczna z oceną niedostateczną w danym terminie. W przypadku obecności usprawiedliwionej, termin podejścia do kolokwium wyznacza studentowi prowadzący. Stosuje się następującą skalę ocen kolokwiów śródsemestralnych: 65% - 71% => dostateczny (3) 72% - 78% => dostateczny plus (3+) 79% - 85% => dobry (4) 86% - 92% => dobry plus (4+) 93% - 100% => bardzo dobry (5) Kolokwium cząstkowe można poprawiać maksymalnie dwa razy. W przypadku ostatecznego braku zaliczenia któregoś z kolokwiów, student nie uzyskuje zaliczenia z przedmiotu. Studentowi przysługuje prawo do jednej poprawy każdego niezaliczonego kolokwium cząstkowego w sesji poprawkowej. Ocenę zaliczeniową stanowi średnia arytmetyczna z poszczególnych ocen uzyskanych w ciągu semestru. Ocenę oblicza się zgodnie z zasadą: do 3,25: dostateczny (3) 3,26 - 3,75: dostateczny plus (3.5) 3,76 - 4,25: dobry (4) 4,26 - 4,75: dobry plus (4.5) od 4,76: bardzo dobry (5) |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
Język hiszpański z programem tłumaczeniowym -studia pierwszego stopnia, stacjonarne- 1 rok, 2 sem. grupa A |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.