Trening interpersonalny [W1-DF-S1-04]
semestr zimowy 2020/2021
Laboratorium,
grupa nr 3
Przedmiot: | Trening interpersonalny [W1-DF-S1-04] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z]
(zakończony)
Laboratorium [L], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
co drugi czwartek (nieparzyste), 13:45 - 18:45
sala 333 Wydział Nauk Społecznych oraz Wydział Humanistyczny (Katowice, ul. Bankowa 11) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 15 |
Limit miejsc: | 13 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Katarzyna Kiepas-Remesz |
Literatura: |
LITERATURA: Z. Nęcki, Komunikacja międzyludzka, Kraków, 2006. J. Stewart, Mosty zamiast murów. Podręcznik komunikacji interpersonalnej, PWN, Warszawa 2005 E. Berne, W co grają ludzie. Psychologia stosunków między ludzkich, PWN, Warszawa 2012 T. A. Harris, Ja jestem OK - ty jesteś OK, Rebis,Poznań 2009 S.P. Morreale, B.H. Spitzberg, J.K. Barge, Komunikacja miedzy ludźmi. Motywacja, wiedza i umiejętności, PWN, Warszawa 2007 F. Schulz von Thun, Sztuka rozmawiania, WAM, Kraków 2005 A. Pease, Mowa ciała. Jak odczytywać myśli innych ludzi z ich gestów, Jedność, Kielce 2005 E. Aronson, Człowiek istota społeczna,PWN, Warszawa 2009. R. Cialdini, Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, GWP, Gdańsk 2009 M. Leary, Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji, GWP 2012 |
Zakres tematów: |
Zajęcia mają na celu poznanie się uczestników, a także zwiększenie wiedzy na swój temat. Mają doprowadzić do integracji grupy i budowania umiejętności swobodnego wyrażania własnego zdania, akceptowania innych ludzi i rozwiązywania sytuacji konfliktowych, napięć w sposób konstruktywny oraz przekazywania informacji zwrotnej. |
Metody dydaktyczne: |
Dyskusja, ćwiczenia w parach, grupie |
Metody i kryteria oceniania: |
Obecność na zajęciach, aktywne branie udziału w dyskusjach i grach, zapoznanie się z literaturą dotycząca komunikacji, pracy zespołowej, procesu grupowego. Ocena: bardzo dobry (5.0) – obecność na wszystkich godzinach zajęć Ocena: dobry plus (4.5) - obecność na 90% godzin zajęciowych Ocena: dobry (4.0) – obecność na 80% godzin zajęciowych Ocena: dostateczny plus (3,5)- obecność na 70% godzin zajęciowych Ocena: dostateczny (3,0)- obecność na 60% godzin zajęciowych Prowadzący ocenia studenta biorąc pod uwagę jego aktywne uczestniczenie w treningu, a także rozwój jego umiejętności społecznych, komunikację z innymi członkami grupy, wybierane przez niego sposoby przedstawiania swojego, także odmiennego zdania. |
Uwagi: |
1 sem. doradztwo filozoficzne i coaching /stacjonarne I stopnia/ |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.