Metody i narzędzia coachingu cz. 1 [W1-DF-S1-27]
semestr zimowy 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 3
Przedmiot: | Metody i narzędzia coachingu cz. 1 [W1-DF-S1-27] | ||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 26 | ||||||||||||||||
Limit miejsc: | 25 | ||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | ||||||||||||||||
Prowadzący: | Sonia Bukowska | ||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: 1. J. Stewart (red.), Mosty zamiast murów, tłum. J. Suchecki, PWN, Warszawa 2008. 2. R.B. Adler, L.B. Rosenfeld, R.F. Proctor II, Relacje interpersonalne, proces porozumiewania się, tłum. G. Skoczylas, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2011. 3. M. Buber, Życie między osobą a osobą, tłum. J. Doktór, „Więź“ 1980, nr 5, s. 11–24. 4. T. Stoltzfus, Sztuka zadawania pytań w coachingu. Jak opanować najważniejszą umiejętnośc coacha?, tłum. B. Olechnowicz, Aetos, Wrocław 2012. 5. J. Rogers, Coaching. Podstawy umiejętności, tłum. K. Konarowska, D. Porażka, GWP, Gdańsk 2010, rdz. 1-5 i 9. Literatura uzupełniająca: 1. P. Smółka, Kompetencje społeczne. Metody pomiaru i doskonalenia umiejętności interpersonalnych, Oficyna Wolters Kluwer, Kraków 2008. 2. P. Thomson, Sposoby komunikacji interpersonalnej, tłum. T. Geller, Zysk i s-ka, Poznań 1998. 3. D. Dwyer, Bliskie relacje interpersonalne, tłum. M. Trzebiatowska, GWP, Gdańska 2005. 4. D.W. Johnson, Umiejętności interpersonalne i samorealizacji, Polskie Towarzystwo Psychologiczne, Warszawa 1995. 5. M. Jantos, Filozofia dialogu. Źródła, zasady, adaptacje, PAN, Kraków 1997. 6. G. Marcel, Ja i inni, w: tenże, Homo viator, tłum. P. Lubicz, PAX, Warszawa 1984. 7. M. Buber, Dialog, tłum. J. Doktór, „Novum” 1981, nr 4, s. 71–76. |
||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Definicje coachingu. 2. Poziomy słuchania w coachingu. 3. Proces komunikowania interpersonalnego, prawidłowości i zakłócenia. a) słuchanie a słyszenie, b) emocje w procesie porozumiewania się, c) przekaz werbalny i przekaz pozawerbalny, d) stereotypy i atrybucje. 4. Praktyczne zastosowania maieutyki sokratejskiej. 5. Reguły dotyczące pytań w coachingu. Typologia pytań. 6. Zasady zadawania pytań w coachingu – ćwiczenia praktyczne. 7. Ćwiczenia – praca z pozycjami percepcyjnymi (różne warianty). 8. Ćwiczenia – praca z celem. Określanie celu w kategoriach modelu SMART, PURE i CLEAR 9. Ćwiczenia – budowanie action plan. 10. „Koło życia”, ćwiczenia w parach i ćwiczenia selfcoachingowe. 11. Cykl Kolba. |
||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Praca w grupach, elementy wykładu z dyskusją, prezentacja i analiza prowadzenia technik coachingowych |
||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Bardzo dobry (5.0): pełna, praktyczna znajomość wszystkich narzędzi i metod coachingowych poznanych na zajęciach, prezentacja o charakterze porównawczo-problemowym w stopniu zaawansowanym na podstawie literatury obowiązkowej i uzupełniającej. Kolokwium zaliczone na min. 4.0 Dobry plus (4.5): praktyczna znajomość wszystkich narzędzi i metod coachingowych poznanych na zajęciach, prezentacja o charakterze porównawczo-problemowym na podstawie literatury obowiązkowej. Kolokwium zaliczone na min. 4.0 Dobry (4.0): praktyczna znajomość wszystkich narzędzi i metod coachingowych poznanych na zajęciach, prezentacja o charakterze opisowym na podstawie literatury obowiązkowej. Kolokwium zaliczone na min. 3.0 Dostateczny plus (3.5): praktyczna znajomość narzędzi i metod coachingowych poznanych na zajęciach związanych z zadawaniem pytań, budowaniem action plan, ujmowanie celu w kategoriach SMART, referat na podstawie pozycji z literatury obowiązkowej pkt. 1. Kolokwium zaliczone na min. 3.0 Dostateczny (3.0): praktyczna znajomość narzędzi i metod coachingowych poznanych na zajęciach związanych z zadawaniem pytań i określaniem celu w kategoriach SMART, streszczający referat na podstawie pozycji z literatury obowiązkowej pkt. 2. Kolokwium zaliczone na min. 3.0 |
||||||||||||||||
Uwagi: |
1 sem. doradztwo filozoficzne i coaching /stacjonarne I stopnia/ |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.