Etyka zawodowa coacha [W1-DF-S2-05A]
semestr zimowy 2020/2021
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Etyka zawodowa coacha [W1-DF-S2-05A] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z]
(zakończony)
Konwersatorium [K], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 60 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 60 | ||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Egzamin | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Anna Musioł | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Sidor-Rządkowska M.: Profesjonalny coaching. Zasady i dylematy etyczne w pracy coacha, Warszawa 2012. 2. Sidor-Rządkowska M. (red.): Coaching. Teoria, praktyka, studia przypadków, Kraków 2009. 3. Kreyenberg J.: Coaching, czyli wspieranie rozwoju pracowników, tłum. B. Moryl, Wrocław 2010. 4. Wilson C.: Coaching biznesowy, tłum. M. Lisek-Derek [wydanie dowolne]. 5. Porębski Cz.: Czy etyka się opłaca? Zagadnienia etyki biznesu, Kraków 1997. 6. Babiak P., Hare R.D.: Psychopaci w firmie, Sopot 2015. 7. Kołakowski L.: Etyka bez kodeksu, w: L. Kołakowski, Kultura i fetysze, Warszawa 2010. 8. Syrek-Kosowska A.: Superwizja w coachingu – kluczowy proces transformacji coacha, klienta i organizacji (na przykładzie Full Spectrum Model of Supervision, FSM), w: L.D. Czarkowska (red.): Coaching transformacyjny jako droga do synergii. Warszawa 2014. 9. Nieckarz Z., Celińska-Nieckarz S., Godlewska-Werner D.: Motywacja i osobowość w coachingu, w: Z. Nieckarz, S. Celińska-Nieckarz, D. Godlewska-Werner: Psychologia coachingu biznesowego. Gdańsk 2013. 10. Wolska U.: Źródła duchowych bolączek człowieka współczesnego a filozofia Sokratesa i Epikura jako terapia filozoficzna, w: U. Wolska: Terapeutyczne aspekty filozofii Sokratesa i Epikura. Radzymin 2017, s. 89-100. 11. Irvine W.B.: W obliczu życiowych wyzwań, w: Irvine W.B.: Wyzwanie stoika. Jak dzięki filozofii odnaleźć w sobie siłę spokój i odporność psychiczną, tłum. Olga Siara, Kraków 2019, s. 25-81. 12. Fabjański M.: Uwolnij się! Dobre życie według siedmiu filozofów- terapeutów. Kraków 2020. 13. Syrek E.: Zdrowie psychiczne, higiena psychiczna – edukacja dla dobrostanu psychicznego – aktualność koncepcji i poglądów Kazimierza Dąbrowskiego, „Pedagogika Społeczna” 2019, nr 3(73), s. 223-235. ● KODEKSY ETYCZNE: A) KODEKS ETYCZNY ICF: https://icf.org.pl/kodeks-etyczny/ B) KODEKS ETYCZNY ICC: http://www.iccpoland.pl/pl/centrum_prasowe/kodeks_coacha C) KODEKS ETYCZNY COACHA IZBY COACHINGU https://www.izbacoachingu.com/wp-content/uploads/2019/Kodeks_Etyczny_Izby_Coachingu.pdf https://www.izbacoachingu.com/standardy/ D) KODEKS ETYCZNY ASSOCIATION FOR PROFESSIONAL EXECUTIVE COACHING AND SUPERVISION https://emccpoland.org/wp-content/uploads/2018/08/EMCC_Globalny-Kodeks-Etyczny_PL_2018.pdf |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Tematyka zajęć: 1. Etyka kodeksowa wobec etyki rezygnującej z formułowania ogólnych reguł postępowania (etyka sytuacyjna, etyka bez kodeksu, norma a zasada) 2. Współczesne kodeksy etyczne – charakterystyka 3. Kodeksy etyczne coachingu – analiza szczegółowa: a) Kodeksu Etycznego International Coach Federation b) Kodeksu Coacha International Coaching Community; c) Kodeksu Etycznego i Kodeksu Dobry Praktyk Izby Coachingu; oraz d) Kodeksu Etycznego Association for Professional Executive Coaching and Supervision 4. Ethos zawodowy coacha – wiodące zasady moralne 5. Dylematy etyczne w pracy coacha – analiza przypadków. 6. Trudne sytuacje w pracy coacha. 7. Mentor Coach a rola Superwizora w coachingu. 8. Higiena psychiczna w zawodzie coacha. |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Zajęcia bazują na dyskusji, rozmowie oraz analizie zagadnień |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Sposób ustalania oceny końcowej: zaliczenie ustne/egzamin ustny (obecność + aktywność na zajęciach) Ocena (zaliczenie ustne/egzamin ustny): 5.0 – kompletna i poprawna odpowiedź na 3 pytania. 4.5 – poprawna odpowiedź na 3 pytania. 4.0 – pełna i poprawna odpowiedź na 2 pytania. 3.5 - poprawna odpowiedź na 2 pytania. 3.0 - poprawna odpowiedź na 1 pytanie. |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
1 sem. doradztwo filozoficzne i coaching /stacjonarne II stopnia/ |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.