Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Etyka zawodowa coacha [W1-DF-S2-05A] semestr zimowy 2020/2021
Konwersatorium, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Etyka zawodowa coacha [W1-DF-S2-05A]
Zajęcia: semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z] (zakończony)
Konwersatorium [K], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co drugi piątek (parzyste), 13:45 - 15:15
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 60
Limit miejsc: 60
Zaliczenie: Egzamin
Prowadzący: Anna Musioł
Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Sidor-Rządkowska M.: Profesjonalny coaching. Zasady i dylematy etyczne w pracy coacha, Warszawa 2012.

2. Sidor-Rządkowska M. (red.): Coaching. Teoria, praktyka, studia przypadków, Kraków 2009.

3. Kreyenberg J.: Coaching, czyli wspieranie rozwoju pracowników, tłum. B. Moryl, Wrocław 2010.

4. Wilson C.: Coaching biznesowy, tłum. M. Lisek-Derek [wydanie dowolne].

5. Porębski Cz.: Czy etyka się opłaca? Zagadnienia etyki biznesu, Kraków 1997.

6. Babiak P., Hare R.D.: Psychopaci w firmie, Sopot 2015.

7. Kołakowski L.: Etyka bez kodeksu, w: L. Kołakowski, Kultura i fetysze, Warszawa 2010.

8. Syrek-Kosowska A.: Superwizja w coachingu – kluczowy proces transformacji coacha, klienta i organizacji (na przykładzie Full Spectrum Model of Supervision, FSM), w: L.D. Czarkowska (red.): Coaching transformacyjny jako droga do synergii. Warszawa 2014.

9. Nieckarz Z., Celińska-Nieckarz S., Godlewska-Werner D.: Motywacja i osobowość w coachingu, w: Z. Nieckarz, S. Celińska-Nieckarz, D. Godlewska-Werner: Psychologia coachingu biznesowego. Gdańsk 2013.

10. Wolska U.: Źródła duchowych bolączek człowieka współczesnego a filozofia Sokratesa i Epikura jako terapia filozoficzna, w: U. Wolska: Terapeutyczne aspekty filozofii Sokratesa i Epikura. Radzymin 2017, s. 89-100.

11. Irvine W.B.: W obliczu życiowych wyzwań, w: Irvine W.B.: Wyzwanie stoika. Jak dzięki filozofii odnaleźć w sobie siłę spokój i odporność psychiczną, tłum. Olga Siara, Kraków 2019, s. 25-81.

12. Fabjański M.: Uwolnij się! Dobre życie według siedmiu filozofów- terapeutów. Kraków 2020.

13. Syrek E.: Zdrowie psychiczne, higiena psychiczna – edukacja dla dobrostanu psychicznego – aktualność koncepcji i poglądów Kazimierza Dąbrowskiego, „Pedagogika Społeczna” 2019, nr 3(73), s. 223-235.

● KODEKSY ETYCZNE:

A) KODEKS ETYCZNY ICF:

https://icf.org.pl/kodeks-etyczny/

B) KODEKS ETYCZNY ICC:

http://www.iccpoland.pl/pl/centrum_prasowe/kodeks_coacha

C) KODEKS ETYCZNY COACHA IZBY COACHINGU

https://www.izbacoachingu.com/wp-content/uploads/2019/Kodeks_Etyczny_Izby_Coachingu.pdf

https://www.izbacoachingu.com/standardy/

D) KODEKS ETYCZNY ASSOCIATION FOR PROFESSIONAL EXECUTIVE COACHING AND SUPERVISION

https://emccpoland.org/wp-content/uploads/2018/08/EMCC_Globalny-Kodeks-Etyczny_PL_2018.pdf

Zakres tematów:

Tematyka zajęć:

1. Etyka kodeksowa wobec etyki rezygnującej z formułowania ogólnych reguł postępowania (etyka sytuacyjna, etyka bez kodeksu, norma a zasada)

2. Współczesne kodeksy etyczne – charakterystyka

3. Kodeksy etyczne coachingu – analiza szczegółowa:

a) Kodeksu Etycznego International Coach Federation

b) Kodeksu Coacha International Coaching Community;

c) Kodeksu Etycznego i Kodeksu Dobry Praktyk Izby Coachingu; oraz

d) Kodeksu Etycznego Association for Professional Executive Coaching and Supervision

4. Ethos zawodowy coacha – wiodące zasady moralne

5. Dylematy etyczne w pracy coacha – analiza przypadków.

6. Trudne sytuacje w pracy coacha.

7. Mentor Coach a rola Superwizora w coachingu.

8. Higiena psychiczna w zawodzie coacha.

Metody dydaktyczne:

Zajęcia bazują na dyskusji, rozmowie oraz analizie zagadnień

Metody i kryteria oceniania:

Sposób ustalania oceny końcowej:

zaliczenie ustne/egzamin ustny (obecność + aktywność na zajęciach)

Ocena (zaliczenie ustne/egzamin ustny):

5.0 – kompletna i poprawna odpowiedź na 3 pytania.

4.5 – poprawna odpowiedź na 3 pytania.

4.0 – pełna i poprawna odpowiedź na 2 pytania.

3.5 - poprawna odpowiedź na 2 pytania.

3.0 - poprawna odpowiedź na 1 pytanie.

Uwagi:

1 sem. doradztwo filozoficzne i coaching /stacjonarne II stopnia/

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)