Język łaciński 2 [W7-T009]
semestr letni 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Język łaciński 2 [W7-T009] |
Zajęcia: |
semestr letni 2020/2021 [2020/2021L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Terminy i miejsca:
|
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 21 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Krystyna Rzepecka-Kloc |
Literatura: |
„Porta Latina” ST.Wilczyński, Ewa Pobiedzińska, Anna Jaworska 2012. Gramatyka opisowa języka łacińskiego-J.Wikarjak 2004 lub inny /np. Gramatyka języka łacińskiego E.Kubicka 2008/. Mały słownik łacińsko-polski-K. Kumaniecki 1975 lub J.Korpanty 2010. |
Zakres tematów: |
Powtórzenie poznanych wiadomości z wykorzystaniem tekstu i sentencji. Zagadnienia gramatyczne: Deklinacja 3. Czasy: perfectum, plusquamperfectum i futurum II - strona czynna i bierna. Participium praesentis activi. Infinitivus perfecti activi et passivi. Infinitivus futuri activi et passivi. Participia futuri activi et passivi. Składnia NCI. Wybrane zaimki. Słowa występujące w łacinie kościelnej oraz jako źródła etymologiczne dla słownictwa polskiego. Tłumaczenie tekstów ogólnokulturowych oraz wybranych fragmentów z łaciny kościelnej. Kultura i życie codzienne w starożytności-tematy wybierane również przez studentów /prezentacje/. |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe prowadzone w formie zdalnej przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, prezentacji, z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach zdalnych jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach online skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach online w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia arytmetyczna ocen: - z minimum 3 testów śródsemestralnych na semestr -ocenę z czytania tekstu łacińskiego - ocenę z prezentacji i innych form aktywności (opcjonalnie ). Wszystkie formy weryfikacji odbywają się zdalnie i muszą być zaliczone na ocenę pozytywną. Poszczególne sprawdziany zaliczone: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.