Seminarium magisterskie [W6-EP-S2-SM1]
semestr zimowy 2020/2021
seminarium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Seminarium magisterskie [W6-EP-S2-SM1] | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 6 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Ryszard Solik | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
uwarunkowana podejmowaną przez studenta problematyką W zakresie problematyki metodologicznej proponowane są opcjonalnie następujące publikacje: A. D’Alleva: Metody i teorie historii sztuki. Kraków 2008. E. Gombrich: W poszukiwaniu historii kultury. Przeł. A. Dębnicki. W: Pojęcia, problemy, metody współczesnej nauki o sztuce. Red. J. Białostocki. Warszawa 1976. H. G. Gadamer: Aktualność piękna. Przeł. K. Krzemieniowa. Warszawa 1993. J. Kmita: Kultura jako rzeczywistość myślowa. W: Teoria kultury a badania nad zjawiskami artystycznymi. Warszawa 1983. J. Margolis: Czym, w gruncie rzeczy, jest dzieło sztuki. Kraków 2004. Z. Mitosek: Teorie badań literackich. Warszawa 1988. E. Panofsky: Ikonografia i ikonologia. Przeł. K. Kamińska.W: Studia z historii sztuki. Warszawa 1971. K. Rosner: Hermeneutyka jako krytyka kultury. Warszawa 1991. R. Solik: Pejzaże sztuki, konteksty sztuki. Cieszyn 2006. R. Solik: Sztuka jako interpretacja. Z problemów dyskursu artystycznego. Katowice 2012. J. Białostocki: Metoda ikonologiczna w badaniach nad sztuką. W: Pięć wieków myśli o sztuce. Warszawa 1976. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Wiąże się ściśle z kierunkiem studiów oraz wybranym przez studenta i zaakceptowanym przez prowadzącego zakresem problemowym, korespondującym z dyplomem artystycznym. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Zróżnicowane metody obejmują: omówienia, korekty, analizę zagadnień przygotowywanych przez studentów, pracę nad tekstami i źródłami. Studenci ponadto opracowują wybrane zagadnienia w formie pisemnej oraz uczestniczą w dyskusji nad nimi. W systemie pracy online (sytuacja pandemiczna) zajęcia odbywają się na platformie Microsoft Teams zgodnie z harmonogramem, w formie konsultacji i dyskusji. Na tej platformie także studenci przesyłają wszelkie pliki do korekty. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Student: ma świadomość kulturowych i historycznych uwikłań wytworu sztuki oraz związków z innymi obszarami kultury, potrafi zastosować w praktyce wybraną koncepcję analityczno-interpretacyjną oraz źródła związane z analizą dzieła sztuki, potrafi umiejętnie skonstruować strukturę problematyki szczegółowej pracy Uwzględniając efekty kształcenia przedmiotu pod uwagę będą brane następujące kryteria oceny: aktywność i uczestnictwo studenta w zajęciach (konsultacjach) świadomość problematyki w zakresie podejmowanego tematu ocena spójności struktury proponowanego konspektu pracy merytoryczność propozycji oraz strona językowa Warunkiem zaliczenia seminarium w semestrze zimowym jest ustalenie tematu pracy oraz opracowanie (zaakceptowanego przez promotora) konspektu pracy magisterskiej. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
dr hab. Ryszard Solik |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.