Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie [W6-EP-S2-SM1] semestr zimowy 2020/2021
seminarium, grupa nr 3

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium magisterskie [W6-EP-S2-SM1]
Zajęcia: semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z] (zakończony)
seminarium [S], grupa nr 3 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 2
Limit miejsc: 2
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Urszula Szuścik
Literatura:

M. Łobocki, Metody badań pedagogicznych, Warszawa PWN 1982;

T. Pilch, Zasady badań pedagogicznych, Warszawa „Żak” 1995;

J. Gnitecki, Metodologia pedagogiki i metodologia badań pedagogicznych, Poznań UAM 2007;

B. Śliwerski (red.), Pedagogika. T. 2, Warszawa PWN 2006;

J. Brzeziński, Badania eksperymentalne w psychologii i pedagogice, Warszawa WN Scholar 2000;

K. T. Kawecki, Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana, Warszawa PWN 2000;

P. Sztompka, Teoria i wyjaśnienie: z metodologicznych problemów socjologii, Warszawa PWN 1973;

E. Babbie, Badania społeczne w praktyce, Warszawa WN PWN 2003;

Ch. Frankfort-Nachmias, D. Nachmias, Metody badawcze w naukach społecznych, Poznań Wydawnictwo Zysk i Sk-a 2001;

Zakres tematów:

1. Cel i założenia badań.

2. Analiza literatury z metodologii badań.

3. Warsztat metodologiczny, operacjonalizacja metod, technik i narzędzi badawczych.

3. Analiza literatury przedmiotu badań – stan badań nad podjętym problemem badawczym

3. Etapy przygotowania i opracowywania poszczególnych części pracy i jej rozdziałów.

4. Redakcja pracy naukowej

5. Procedura przebiegu badań.

6. Analiza wyników i ich interpretacja.

7. Wnioski z badań dla praktyki pedagogicznej, społecznej i artystycznej.

Metody dydaktyczne:

Problemowa, heurystyczna, poglądowa, pokaz, praca z tekstem, rozmowa, tutoring.

Metody i kryteria oceniania:

Kryteria oceny studenta:

Zatwierdzenie tematu badań.

Ustalenie procedury badań.

Opracowanie struktury pracy magisterskiej.

Uwagi:

Zaangażowanie studenta w pracę, studiowanie literatury, spełnienie wymogów zaliczenia.

prof. Urszula Szuścik

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-7 (2025-06-25)