Historia Kościoła - starożytność i średniowiecze [W7-TZ-003]
semestr zimowy 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Historia Kościoła - starożytność i średniowiecze [W7-TZ-003] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Terminy i miejsca:
|
wielokrotnie, piątek (niestandardowa częstotliwość), 16:00 - 18:00
sala Zajęcia zdalne Zdalny jaki jest adres?
wielokrotnie, piątek (niestandardowa częstotliwość), 18:00 - 18:45
sala Zajęcia zdalne Zdalny jaki jest adres?
wielokrotnie, piątek (niestandardowa częstotliwość), 18:45 - 20:15
sala Zajęcia zdalne Zdalny jaki jest adres?
wielokrotnie, sobota (niestandardowa częstotliwość), 15:15 - 18:30
sala Zajęcia zdalne Zdalny jaki jest adres?
wielokrotnie, sobota (niestandardowa częstotliwość), 15:15 - 16:45
sala Zajęcia zdalne Zdalny jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 19 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Damian Bednarski |
Literatura: |
W. Myszor, Chrześcijanie w cesarstwie rzymskim II i III wieku. Wybrane zagadnienia życia społecznego, Katowice 2005, Studia Antiquitatis Christianae. Series Nova 1 (SAC.SN 1). por. W. Myszor, Europa. Pierwotne chrześcijaństwo. Idee i życie społeczne chrześcijan (II i III wiek), Warszawa 1999/2000; Świat Bizancjum, T. 2: Cesarstwo Bizantyjskie 641-1204, red. J.-C. Cheynet, Kraków 2011; |
Zakres tematów: |
Ćwiczenia I: Pragmina Jerozolimska. Najstarsze misje chrześcijańskie. Źródła: Dzieje Apostolskie. Ćwiczenia II: Państwo Rzymskie wobec chrześcijan. Ćwiczenia III: Pogaństwo wobec chrześcijan. Ćwiczenia IV: Prześladowania, świętość i grzech chrześcijan. Ćwiczenia V: Caritas christiana. Ćwiczenia VII: Ewangelizacja Europy średniowiecznej. Ćwiczenia VIII: Wielka Schizma Wschodnia. Ćwiczenia IX: Walka Kościoła i państwa o dominium mundi. Ćwiczenia X: Wybrane aspekty życia Kościoła średniowiecznego. |
Metody dydaktyczne: |
* student przygotowuje się do zajęć przez samodzielną lekturę wskazanych tekstów oraz opracowanie analityczno-syntetycznego opisu do wskazanego wcześniej tekstu; * student przedstawia przygotowane podczas pracy własnej wystąpienie odnoszące się do dokumentów źródłowych, a wykładowca je ocenia uwzględniając kryteria przekazane studentom podczas pierwszych zajęć. |
Metody i kryteria oceniania: |
ocena prezentacji tematu przez studenta; ocena opanowania materiału z ćwiczeń i znajomości omawianych na zajęciach testów źródłowych. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.